Учителката им в училище постоянно ги учи да не се "топят" взаимно.
ако има как, такива учители бих ги била с дебела дървена тояга, докато посинеят. това е толкова вредно и неправилно, че просто няма накъде повече. ето, че и ти дори не можеш да осмислиш напълно, че това е вредно...
ако ги учим от малки: а) да търпят б) да не търсят помощ от регулиращия орган (било то учител като са малки, ръководител, местна власт, държавна власт) в) да се саморазправят -
ние целенасочено рушим устоите на обществото и насаждаме поведение тип "джунгла" у децата, които са бъдещите членове на това общество.
между другото, резултатите от това "възпитание" се виждат отдавна навсякъде - нали се чудите откъде тая агресия -е, от там е!
да, човек трябва да може и сам да се защити, ако няма друг избор и друг начин. но аз не бих адмирирала постъпката на Коко, защото той е трябвало да обърне внимание на учителя за простъпката на другото дете. а сега какво имаме - ок, агресорът няма да закача Коко и неговите приятели, но нима ще спре да удря останалите, които са по-слаби или беззащитни? ти как мислиш..... а ако Коко не беше значително по-едър за възрастта си, а беше едно дребничко, слабичко и притеснителничко дете, как ли щяха да се развият нещата?
много ясно трябва да се възпита у децата да правят разлика между "клюкарене" и съобщаване на по-висшата инстанция за сериозни нарушения на реда и правилата!!! защото очевидно децата не правят тая важна разлика. и не я правят, защото така ги учат от детската градина още!
много съм набрала по темата, защото моето дете не веднъж и не два пъти се е връщало посинено и очевидно тормозено, но мълчи като партизанин в полицията и очевидно има психологически блокаж да "изкаже" виновника за състоянието си. дългогодишните ми усилия не са довели до преодоляване на тая травма, насадена още от детската градина. а не всички са способни физически и психически да се справят с агресора.