cofee lungo, много благодаря за професионалното мнение.
И споделеното за останалите дечица също ми е много полезно
.
Ще допълня как е при нас.
Пеше, и аз използвам такъв похват за назоваване на цветовете. Познават само розово обаче, не знам защо точно този цвят запомниха
.
Иначе постоянно ме питат какъв цвят е нещо си .... но това е по-скоро, за да си намират повод за разговор.
При много от думите има разместване, примерно "пакаче/пакак" вместо "капаче/капак". "Р" още не казват, заместват с "Л" или изпускат звука.
Вече приказват много, съставят изречения.
Относно писането, лесно се научиха да държат правилно с пръсти. Миналото лято пишеха с тебешир върху едни плочки. Отчупвах много малко късче тебешир, което няма вариант да се хване по друг начин освен с върха на пръстите (ще кача и няколко снимки), аналогично с малки късчета пастел. След това при хващане на химикал или молив, започнаха да си хващат правилно с пръсти, заради установения вече навик.
С ножица още не могат да режат. Много им се иска да пробват, давам от време на време малките им ножички, но не се получава засега. Това изобщо не ме притеснява
, просто пробваме, като не се получава оставяме го, след време пак пробваме, и така.
Много обичат да играят с пластелин, далеч са от това да правят фигурки, засега късат на малки късчета, топчета. Опитвам се да им обясня/покажа, че може да ги залепят отново и да стане отново голямо топче. Или като си направим пръчици от пластелина, да ги залепим една за друга и да се получи дълга пръчица. Доскоро това със съединяването/лепенето изобщо не го схващаха, от няколко дни започнаха да го правят сами, на принципа "като му дойде времето"
.