Вижте на какво попаднах. Ако ви е от интерес да публикувам и другите възрасти (от 2м. до 5г)
БЪДИ ИНФОРМИРАН! ДЕЙСТВАЙ НАВРЕМЕ!
Вашето бебе на 6 месеца
Социално/ Емоционално развитиеð Разпознава близките си хора и започва да отличава непознатите.
ð Обича да играе с другите, особено с родителите си.
ð Отговаря на емоциите на хората и обикновено изглежда щастливо.
ð Обича да се гледа в огледало.
Езиково/ Комуникативно развитиеð Отговаря на звуци, като самото то произнася звуци.
ð Отговаря на името си.
ð Издава звуци, за да покаже радост или недоволство.
ð Комбинира гласни при гукане и обича да се редува с родителите си при произнасяне на
звукове (участва в „разговор”).
ð Започва да изговаря съгласни звукове (м, б).
Когнитивно развитие (учене, мислене)ð Оглежда се за неща около него.
ð Показва любопитство към предмети и се опитва да достигне такива извън обсега си.
ð Поставя вещи в устата си.
ð Започва да прехвърля предмет от едната си ръка в другата.
Двигателно/ Физическо развитиеð Започва да стои седнало без подкрепа.
ð Когато е изправено, прехвърля тежестта си на краката и може леко да подскача.
ð Клатушка се напред назад, понякога започва да пълзи назад преди да се придвижи напред.
ð Завърта се и в двете посоки (от корем по гръб и от гръб по корем).
Обърнете се към специалист, ако Вашето бебе:ð Не се опитва да достигне предмети в обсега си.
ð Не показва привързаност към хората, които се грижат за него.
ð Не отговаря на звуци от средата.
ð Среща трудности при пъхане на разни неща в устата.
ð Изглежда много отпуснато като парцалена кукла.
ð Изглежда много вдървено със стегнати мускули.
ð Не произнася гласни звукове (а, е, о).
ð Не се преобръща в никоя посока.
ð Не се смее или не издава пискливи звуци.
http://logomagika.alle.bg/deistvai-navreme/БЪДИ ИНФОРМИРАН! ДЕЙСТВАЙ НАВРЕМЕ!
Как можете да подпомогнете развитието на бебето?
® Играйте с бебето на пода всеки ден.
® Научете се да различавате настроенията на бебето. Ако е щастливо, продължете това, което
правите. Ако е разстроено, дайте му време за почивка и го успокойте.
® Използвайте „реципрочна” игра – когато бебето се усмихне, усмихнете се и Вие; когато
произнася звукове, имитирайте ги.
® Повтаряйте звуковете, които издава бебето и казвайте кратки и прости думи с тях.
Например, ако произнесе „ба”, Вие кажете „баба”, „бате” и др.
® Четете книжки с много цветни изображения на детето всеки ден. Хвалете го, когато гука и
също се опитва да „чете”.
® Когато бебето Ви погледне към нещо, посочете го и говорете за него.
® Когато хвърли играчка на пода, вдигнете я и му я подайте. Тази игра помага на бебето да
установи връзката между причина и следствие.
® Посочвайте новите неща за бебето и ги назовавайте. Показвайте на бебето ярки снимки от
списания и казвайте названията на обектите.
® Придържайте бебето, докато е седнало или го закрепете с възглавници. Нека се оглежда
наоколо. Давайте му играчки, които да наблюдава, докато балансира позицията на тялото.
® Слагайте бебето по корем или гръб и разпръсквайте играчки, които не може да достигне.
Насърчавайте го да се преобърне, за да достигне играчките.
Въпроси към педиатъра
http://logomagika.alle.bg/deistvai-navreme/