Да,
Албена - има покритие "самочувствието ми" (кавичките не са случайни), понеже училище за родители в академичен смисъл - няма, та няма как да изкарам китап.
И не намирам никаква логика детските психолози и педагози да са по-компетентни и запознати от мен относно моето дете, което е здраво и нормално. Ако не беше - да търся специалисти според нуждата. Ти като се впечатляваш от детски педагози (визирам такива в доучилищните заведения) - моля, това си е твоя работа и право
За мен те са хора, които да обслужват малките деца и да гледат някое да не се нарани - друго не искам и не очаквам от тях, с другото се занимавам аз. Пък, че имало родители дето си мислят, че не могат да си научат децата на неща дето педагозите в ДГ можели само, щото са мега разбирачи...тяхно право на виждане по темата, мое е да имам съвсем обратното. И го имам очевидно, никога не съм го и крила. За училище вече - съвсем друга бира. Подчертавам.
Това е за мен обаче, обяснила съм си мнението как и защо - то няма задължителен характер все пак.
И ще си задам отново въпроса и на педагозите и на психолозите тук, на който те пропуснаха да отговорят по казуса на
Мириам, а именно:
На база какво в споделеното от нея ТЕ персонално заключават, че детето й има проблем? Даже цитатче сложих какво споделя майката... "Ма ся какво сме се хванали за рисуването" се отговори... Да обяснят те "професионално" за какво се хващат в конкретния случай. Аз
лаишки, без да крия че Е лаишки - казах какво не ми се вързва и то никак. Ако приемем, че щом директорката казала, па тя била работела с деца балдър години и затова нали - няма да е без нищо... Утре ако шефът ти те натисне, не му пуснеш и каже, че си некадърна, или курва - следва да приемем това за факт, понеже той има квалификация и ехеееее 20 години колко служителки като теб са му минали през фирмата. Щом така те е преценил на база опита си - ми сигурно си некадърна, или курва, или и двете.
Ако вземеш да се разходиш из форума, ще забележиш, че аз пиша в 4-5 теми максимум, което е изключително далеч от "компетенции по всички въпроси".
Но да - имам много интереси, в различни области, поддържам си ги, не мисля че това е нещо за срам откровено казано
Та хайде да се спре с лепенето на етикетчета непочиващи на факти. Едно е "какво било впечатлението" и съвсем друго е "как реално стоят нещата" за нещо.
П.П. И аз без да внасям елемент на обида: мЕродавно е думта, защото смисълът е "даващ мярка, мерило", а не "даващ мир".
Пример. Ако ние се съберем с вас на някое заведение, да се видим, да хапнем, пийнем, потанцуваме, попеем... Би ли ви се сторило нормално да извършваме горепосочените дейности по команда и заедно? На една ще й се яде, в същия момент на друга ще й се танцува, на трета ще й се пее. Е
A, ако заведението е училище???, И там ли има право всяко дете да прави това, което му е кеф в час?
Не мисля, че примера ти е съвсем коректен и съпоставим
ДГ според мен е мястото, където децата започват постепенно да се учат и подготвят що е това социален живот и норми
Ей това ти се изплъзва - аз говоря за деца във възраст преди училище и тяхното поведение и възприятие е много различно от това на дете на 6, или 7 години. И да им обясниш нещо е доста по-различно от това на едно на 7. Ми не - няма проблем никое пропуснало ДГ да се справи идеално в първи клас и с материала и с нужната дисциплина (ако не е циганче де) - примери край мен има бол. Всъщност - справят се и по-добре, точно защото им е обръщано много и индивидуално внимание.
Моето дете не е гледано преди ДГ в стъкленица - а сред "обществото". Пътувало, водено по заведения, събирано с деца, възрастни, с вменени обноски според място и ситуация. Зер как съм успяла без помощта на педагозите - невероятно
... Нищо ново не е придобил в ДГ. Освен разни неприятни привички, ама хайде да съм ларж
И примерът беше как за възрастните се приема за нормално поведение, което за деца се определя като анормално - а именно нежеланието на някое по команда, в група да прави нещо си. Ама толкова си ми схванала и примера като гледам.