http://mag.afisha.ru/stories/znakomstvo-s-roditelyami-kak-ustroena-zhizn-s-detmi-v-moskve/kak-predstavlyayut-sebe-vospitannyh-detey-vrossii/Раздел - "Екатерина Кронгауз поговорила с психологом Людмилой Петрановской о русских паттернах воспитания и о новых типах общения с детьми."
Цитат:
"
"...Никакой мамашке в архаичной культуре не приходило в голову, что ребенку нужно развивать мелкую моторику. Или водить на развивающие занятия. Он с нею все время тусил и заодно развивался. Не было представления о том, что он должен соответствовать каким-то нормам. Этот раньше, этот позже.
"
Превод:
На никоя майка в архаичната култура (
коя е тази, апропо??) и на ум не и е идвало че, на детето трябва да се развива дребната моторика (
всъщност, става въпрос за "фина моторика"! но явно на руската медицина ще и трябва още половин век да се синхронизира).
Или да се води на "развиващи занятия" (
аналогията с Бг идиотии на "предиспозиция" към ДЦП ! русизмите в медицината вървят ръчичка за ръчичка с Бг и апологети).
Детето през цялото време заедно с майка си е живяло ( макар че превода е- "е било на парти") и успоредно се е развивало. Не са и съществували разбирания, че детето е трябвало да съответства на каквито и да е били "норми". Това закъснява, онова- избързва (
във физическото си развитие)."
От древни времена, всъщност- откакто съществува педиатрия като отделна специалност, съществува ясно разбиране, кое дете отговаря на възрастта си, и кое-не. Това винаги е съществувало в историята на Западните цивилизации, не само защото хората сами са разбирали в сравнение, дали детето им се различава значително от другите деца на същата възраст. Съществувало е и като чисто Педиатрично разбиране, от специалиста. Просто с времето, нещата станаха по-детайлни. Следователно, Госпожата говори типични руски глупости, в духа и традицията на тяхната си "педиатрия". И поради неразбиране, и пораде непознаване на Западната цивилизация и култура, и поради дълбоки, неизкореними комунистически предразсъдъци. Които са
тежка втора природа. Неизкоренима.
Още от средата на 17 век хората са имали представа за детската фина моторика, и са съществували способи, и да се познават дефицитите, и да се вземат мерки за борба с тях. Тезата на авторката че, децата едва ли не са се оставяли на самотек да си се развиват, без надзор или грижа и внимание от родителите им, произлиза само от дълбокото и непознаване на Западно-Европейската История и цивилизация. Произлиза и от дълбоко вкорененото комунистическо разбиране, че едва ли не в 17,18,19,20 век хората масово са били нищи, плебеи, и не имащи ( повод, да дойдат червените, за да ги "освободят" от "оковите им"), както "другарчетата" са го набили това в главите на всеки един от нас, имал удоволствието да живее в техния "рай". Теорията за масовата нищета в Европа в тези векове изобщо не отговаря на истината- процента не имащи е бил голям само в УК, Ирландия и някои Южно-Европейски страни, докато общо взето, в Европа, нещата са били горе-долу на нивото на средното, средната класа, като доста страни изобщо са имали доста сносен и уреден поминък. И в рамките на този поминък- и сносни медицински грижи. Ако например четете биографията на Джейн Остин ( "Джейн Остин- един живот" -Клер Томалин)-книгата е пълна с етнографски и типично национални подробности, как са си гледали децата хората в Англия в тези далечни времена. И какви грижи са полагали, и как винаги са били наясно, дали децата им отговарят на възрастта си или-не. Настрана въпроса колко важно е било за тях, децата да растат сред природата, на воля, да имат типично детски забавления и въобще- начин на живот.
По отношение пък на общото психо-моторно развитие при деца ( извън темата за фината моторика) , е имало още по-детайлно и ясно разбиране кое е норма, и кое- не е. И ясно норми- кое е в рамките на възрастта "норма" и кое-не е.
Какво става ясно от статията:
* медицинско лице, и то тясно в специалността, и то публикувало книги и за "възпитанието" ( явно както руснаците го разбират това) плещи направо глупости. В пълна хармония с толкова неща, които съм чел от Бг "специалисти" по темата. Явно- тежък проблем с манталитета, липса на обща култура, липса на разбиране основите на Западно-Европейската цивилизация.
* тежки, непреодолими утайки и мирис на комунизъм- "всичко е било бедно, нещастно, на самотек" ( което не е било!). Хората изобщо не са се вглеждали в децата си, и са нямали понятие, дали са нормални за възрастта си- или не ( което изобщо не е така!) Кое още е дълбок, неизтриваем комунизъм?? Ето това:
"...Это ребенок, который в контакте с собой, со своими чувствами, который умеет обращаться за помощью, способен как к поверхностным социальным отношениям (коллеги, однокурсники, приятели), так и к глубоким длительным (лучший друг, девушка, парень), способен отдавать себе отчет в том, что ему действительно нужно, и отличать свои желания от того, что принято хотеть в этом сезоне, прилагать какие-то усилия к исполнению своих желаний. Вот и все."
Това е определението на госпожата за "добре възпитано дете":
"...
Това е дете, което е в контакт със себе си, със своите чувства ( В
ие да познавате дете на 2 годинки, което да е в "контакт" със своите чувства??),
което умее да се обръща за помощ (
удивително е че, способността да се обръщаш за помощ, е белег на "добро възпитание"! << това пак е дълбока комунистическа утайка, когато индивида е длъжен безспир да "споделя", за да може другарчетата да "решават" и "контролират" вътрешните настроения в едно общество!),
способно е както на повърхностни социални отношения ( колеги, еднокурсници, приятели), така и на дълбоки такива ( девойка, най-близък приятел, момче), способен да си дава отчет, кое действително му е нужно... и отличава своите желания от модното за сезона, прилагайки усилия към изпълнение на собствените си желания. Ето това е всичко."
Нищо не характеризира така добре скрития комунизъм както този цитат:
* забележете- индивидът, добре възпитан, е двуличен- той според руската дама има "дълбоки" и " недълбоки" социални отношения. Къде е границата, и как едното може да прелее в другото ( сериозното в несериозно и обратно) >> не е ясно.
Нищо по- типично за гнилият комунистически манталитет от това. Което буквално значи - двуличието е критерий за добро възпитание. Това както, никое друго, характеризира дълбоката извратеност на комунизма, дълбокото поражение, което оставя в основните, фундаментални човешки ценности на един индивид, в неговото разбиране на заобикалящия свят. Символът на комунизма е двуличието- двете мерки и двата аршина. Способността на индивида да е "дълбок" и "недълбок" в отношенията си в едно общество.
* даването на "отчет", какво било нужно за един индивид, и какво не е, е друг характерен белег на комунистически мислещите индивиди. Знаете ли откъде произхожда това? -това е в пряка връзка с ограничаването на личността да потребява, поради невъзможност на гнилото комунистическо общество да произвежда. И от което извира недоволството на един индивид, тъй като няма, и не може да покрива, базови, всекидневни нужди. От което недоволство и произлиза реална опасност за "строя" на другарчетата. Та затова, липсата на прах за пране, сапун, кафе, обувки, се заместват с любов към Дикенс, Пушкин и Лермонтов. Цялата теза за "духовното" в комунистическия манталитет, е всъщност призив за тотална бедност на бита. В реалността- няма изобщо такъв вид конфликт. Даже обратното е- богатия и уреден живот, способства за духовното развитие.
Виждате "парад" на комунистическо мислене, на дълбоки утайки от неизтребим комунистически манталитет, който като мирис на мухъл, е НАВСЯКЪДЕ.
В Бг Педиатрия и детска психология- е същото. Само дето сега е гарнирано със Западни моди отгоре- нещо като "кебапче с кисело мляко отгоре". Само като си отворят устата капацитети от рода на Чавдаров, или Педиатри от по-старата генерация, става ясно, колко близки са до този начин на мислене, колко неизтребими поражения нанася комунизма на манталитета и мирогледа на един индивид.
Без изтръгването на този опустошителен комунистически манталитет,неговите утайки, остатъци, нито едно общество не може да върви напред.