Роуз, наистина считам че всичко вече изговорихме по темата АЕЦ и производните й, става досадно за всички четящи тук, да я дъвчем от единия до другия край и обратно още и още... На много от въпросите, които ми задаваш - отговрите се съдържат в собствените ти мнения и заключения по въпроса всъщност. Защо се съгласихме да си затваряме АЕЦ "Козлодуй", докато други държави казаха "не" и си запазиха централите. Къде са и за какво се харчат приходите от продажба на ток. Защо други държави съседни нам - смятат да си дострояват, или да си строят изцяло нова АЕЦ и си гонят националните интереси, въпреки мненията на ЕС, или САЩ, а ние вечно като някакви мишоци трептим и чакаме нечие "позволение" и "благоволение"...Правителствата ни както беше казал някой в медиите, се държат като колониална администрация и то години наред, извършват някакви хаотични движения с неясна нам цел, за всичко вървят някакви задкулисни договорки абсолютно неясни за обществото и това е във всички сфери. И на този фон, не знам защо си мислиш ти, че строеж на нова АЕЦ би било нещо "извън досегашната система и практика" и резултатът от реализацията на подобен проект би бил по-различен от всичко станало досега. Аз просто не мисля така, защото нямам грам основание за това към момента. Да предположим, че се стартира този проект, та да предположим че вземе и се завърши накрая и изведнъж ще се окаже, че "нашата нова АЕЦ" даже не е наша собственост ами на някой "чуждестранен инвеститор", който може да си я експлоатира на наша територия. Теб това би ли те устройвало? Понеже мен - не.
Та стига наистина с този патос и пионерски плам по темата, по която реално няма никаква яснота, а само добри пожелания, надежди и чиста проба хипотези "какво би било ако...". Няма АКО, има конкретни параметри, които могат да се обсъдят когато същите бъдат ясни. Докато няма подобна яснота - няма и какво да обсъждаме повече.
По "музикалната тема" съм съгласна с
vaci, че едно сериозно занимание с инструмент в ранна детска възраст е огромно натоварване. Няма как да не е, понеже е такава спецификата на заниманието все пак. Не може без солфеж, не може без ежедневни упражнения по няколко часа, ако се цели някакъв приличен резултат, а в общия случай - децата не са самородни таланти като азиатчето от линка. Т.е. нещата се постигат с много труд, не с лекота и защото чак толкова "ти идва отвътре". И в резултат май най-често се получава това, което и тя споделя - децата, които не превръщат музиката в своя кариера /а те са повечето/, при първа възможност се "развеждат" с инструмента и години по-късно не желаят да го пипнат дори. Не да посвирят ей така за удоволствие, ами не им се поглежда. Аз също съм от тези случаи.
Да, мен никой не ме е карал насила и не ми е избирал подобно занимание от някаква амбиция, аз сама пожелах да свиря на пиано и родителите ми откликнаха на това ми желание. Но все пак на 4 години, аз естествено не съм имала понятие какво аджеба означава да свиря на пиано, какво блъскане стои зад умението да свириш на пиано, за наличието на дисциплината "солфеж" не подозирах разбира се, за свиренето всеки ден по 3-4 часа - също. И когато ме "завъртя тази въртележка", много бързо ми се отщя да свиря на пиано, защото вече това не беше някакво забавно умение както си бях мислила, ами бетер ходене на ДГ и училище едновременно
Докато станах на възраст, в която да осъзнавам кое и защо вече така ми беше опротивяло и пиано и ноти, че само исках всичко това да свърши и толкова. Сега си мисля, че ако навремето не ни емваха в музикалното с "програма максимум", без да се отчита, че все пак сме просто деца - би могло и да има друг резултат. Ако при малко дете се подходи наистина като към хоби, игра, нещо което се прави докато ти е приятно и не на всяка цена - може да се запази интересът и желанието и сериозната работа, ако имаш потенциал да започне в една малко по-късна възраст. Също така, един кадърен музикален педагог в общия случай - може бързо да прецени дали детето ти има сериозен потенциал като бъдещ музикант, или просто ще е един от многото "посредствени и посвирващи на нещо" и във втория случай - най-добре родителите да го послушат и да не вадят душата на отрочето си. Азиатчето от линка е феномен, който е такъв по рождение и там работа от ранна детска възраст е оправдана. А и за самото дете, при такива вродени умения и усет за музика - едва ли е неприятно и натоварващо да се занимава, поне в повечето случаи.
Чак сега, като се заговорихме по темата си дадох сметка, че при наличието на великолепно пиано у дома /като инструмент/, дете което вероятно "по наследство" би имало потенциал да се занимава с музика...на мен и през ум не ми е минавало, че той би свирил на пиано, или аз да го насоча към такива занимания. Та се замислих защо аджеба не ми е минавала подобна идея? И вероятният отговор е, че аз самата пазя неприятни спомени от собствените си занимания с музика навремето и оттам автоматично ги класирам като нещо тегаво и неприятно, което не искам да се случва на детето ми.