Неда, Лидия, ако на децата им е интересно нещо, не виждам никаква разумна причина да бъдат умишлено забавяни. Според мен, нашата роля е да им покажем най-различни неща, пък те да си решат кое от тях им допада, и дали. И после да насърчаваме тези им интереси, но без да залитаме в крайности. Като ми беше интересна математиката и астрономията, мама ми купуваше сборници и книги по темата, но никога не е седнала да ме изпитва или да ги чете с мен. Това ми се вижда умерен подход.
Мишле82, не си права, че осъзнаването на чутото се случва едва с овладяването на буквите. Но това ще го разбереш от личен опит малко по-късно, просто детето ти е още мъничко.
Съгласна съм с теб, че в крайности не бива да се изпада. Щом е любознателно детето и има желание и определени интереси, естествено, че няма да му казваме "сега си малък, не ме питай". Детето ми може да е малко, но майка ми е начална учителка и мнението ми се формира малко и като наблюдател на ситуацията с децата в тази възраст, интересите им, родителските амбиции и реално постижимото.
И аз съм била дете, което в детската градина четеше на децата в групата, знаех таблицата и можех да пиша (основно писма на майка си), но английски започнах да уча по учебна програма в 4 клас. Както и всички вие, предполагам. И не съм повтаряла като папагал, ами съм можела да записвам чутото и да го разбирам. Сега имам чувството, че учебните програми са доста натоварени с излишна за възрастта подготовка и основната грамотност на децата някак си я няма. Просто не остава време за нея...
Това е личното ми мнение и начина, по който бих процедирала с Дани. Не съм искала да упрекна Лидия в подхода й към нейното дете, не знам защо подскочи така, всеки има право да изрази мнението си, нали? Сега някой може да не се съгласи с мен, но това не означава, че ще настръхна и ще започна да "не се обяснявам като третокласничка", щом съм се изказала по темата, трябва да съм готова да прочета и други мнения
Понеже споменах, че преди първи клас знаех доста неща от учебния материал, а говорите за това трябва ли да имат предварителна подготовка децата преди да тръгнат на училище, мисля, че това е малко нож с две остриета. Аз в първи клас бях общо взето проблемна ученичка
, защото нищо не ми беше интересно, понеже си го знаех. Но има и друг момент- на мен ми го беше обяснявал педагог по правилния начин. От майка ми знам, че е хубаво на основните неща- четене, писане, смятане децата да бъдат учени от учителите си, а родителите в къщи да работят допълнително, но при вече преподаден материал, пак се повтарям- по правилния начин. Всеки със свои думи може да обясни нещата на детето си предварително, но често не разбира как някои неща на един по-късен етап по-трудно ще се наместят в пъзела от знания, които детето ще придобие в училище.
Пак си е мое мнение, от това което съм видяла, преживяла и което виждам и към момента.
Гери, абе да ти кажа не се притеснявам, че в първи клас, ако не упражнява английския, ще забрави това, което е научил от него в детската градина
БЛАГОДАРЯ МНОГО НА ВСИЧКИ МОМИЧЕТА, КОИТО ГЛАСУВАТ ЗА ДАНИ!