0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

*
нашето момиче от няколко дни е на темата "искам сестричка". ние обясняваме, че трябва много мама и тати и тя самата да искат и ще стане /желанието ще се сбъдне/. и тя пита "а как ще я вземеме". казвам, че като разбереме в коя бебешка къща е ще отидем заедно всички и ще я вземем. съпругът ми я пита не иска ли братче случайно и тя казва "О, не искам да има паца". и ние прихваме да се смеем.

това е малко не по темата, но пък е свързано с честността, та реших да ви го споделя. пък и според мен е смешно...

сериозното е, че май ще подаваме документи...
Чандра, във връзка с твоята отметка по въпроса кога и дали трябва да се шегуваме с подобни сериозни въпроси, аз твърдо стоя на позицията, че не е важна темата, а начина й на поднасяне. Аз познавам детето си и именно заради това знам кога трябва да съм сериозна и кога да поднеса нещата под формата на шега, за да предизвикам позитивна реакция от детето си. Защото знам темперамента му, чувствителността и начина, по който реагира на различна информация, начина по който реагира на околния свят и сложностите в него. Не смятам да я обременявам излишно със сериозността на живота, все още не.
Луиза, подавайте. Трудно е с две, но да знаеш за децата е по-лесно. Ще си се гледат двете. Пресен пример : племенницата ми беше на гости три дни и страхотно си се гледаха двете. Сами се къпаха, сами си спаха....Разкош.
*

    Chandra

  • *
  • 1567
  • Безспирно е движението на живота..
sislie, коментарът ми не е бил оценка на начина ти да разговаряш с дъщеря си и съжалявам, ако така е прозвучало. Просто си спомних "на глас", как като малка вярвах, че някои хора се появяват на този свят и без бащи или майки и трябваше да ми обясняват, че за да се роди едно детенце са нужни двама... (А не бях толкова малка.) Така е - всички деца са различни, по различен начин възприемат едно или друго, различни емоции проявяват...

Луиза, много ме развесели...  :D - колко аргументирано отказва братче детето...   :)
Много усмивки и хубав оставащ ден на всички мами, четящи тук и техните дечица!
"Don't tell God how big your problems are...tell your problems how big your God is."

*
Чандра права си- не сме избирали детето в онзи смисъл. Мисълта ми беше, че и родителите на Сузана, когато са разказвали историята на детето си са били убедени, че го правят с най-добри чувства, а се оказва, че тя историята може да има и друг смисъл, нюанс. И става трудно и много важно какво ще кажеш.
За мен е много ценна информацията от форума, че както споменах моите близки. Свекървата вече се сърди, че съм разказвала на детето. Тя имала осиновен племенник, и той си живеел добре, без да знае почти 40 години.
Чандра, явно съм разбрала погрешно поста ти. /че не трябва да поднасяме сериозни теми с чувство за хумор/. За другото съм напълно съгласна, защото не е лесно да не изградиш изопачени представи в главицата на детето, като например, че всички деца се взимат от домчето, след като някакви жени ги раждат или че някои деца нямат бащи, просто нямат. Напълно разбирам този ти пример, защото винаги има опасност да се премине от другата страна - в стремежа си да представим осиновяването като нещо естествено, да създадем представата, че да те роди някой и да продължи да ти е майка е нещо неестествено. А и за децата тези особени взаимовръзки не са лесни за разбиране, особено в малка възраст. С нашия разговор исках да покажа как понякога и децата объркват думите, които използват или по-скоро им влагат друго значение. Моята майка е баба на моята дъщеря и аз съм родена от моята майка. Майка е която те ражда в този случай. За това и малката ме попита дали тя има майка,/забравила е че вече сме говорили за това/ т.е. дали има жена, която я е родила. Виждаш ли колко объркващо е понякога? И как смисъла на "майка" е нееднозначен понякога.
*

    Chandra

  • *
  • 1567
  • Безспирно е движението на живота..
tipin, sislie, същите неща като вас съм си мислила и аз... :)

Темата е чуд-на! :) Че трябва да се доверим на детето си - в това изглежда никой от пишещите тук не се съмнява... Но в тази връзка изникват и толкова други въпроси, за някои дори не сме се сещали...
Радвам се, че можем да споделяме! :) Лека вечер!
"Don't tell God how big your problems are...tell your problems how big your God is."

Ще споделя в тази темичка нещо, което се случи преди 2-3 дни и на което мястото може би не е точно тук, но някак си ми се иска точно тук да го разкажа.
Както знаете ние имаме 5 годишна сладоледена кака и малко Бобче-копче, с което сме заедно от близо 10 месеца. Сияна учавстваше активно в целия процес по осиновяването на Бобчето - идваше с нас в дома, присъства в съдебната зала на делото. В къщи открито говорим за осиновяването, имаме много приятелчета, които са осиновени и т.н. Но преди няколко дни в контекста на някакъв разговор тя направи следното изказване: "А пък мама е искала първо да има момиченце, за да й помага в къщи, затова първо е родила мен, а след това е родила и Бобчето."
Аз замълчах. Не знаех как да реагирам. Все още не съм сигурна коя би била правилната реакция. Много тъпо (извинете за думичката) ми се видя на момента да я поправя. Вие какво мислите?

Много интересна и полезна тема. Ще се запиша да я следя.
Аз все още съм от чакащите кандидат мами и не мога да взема пълноценно участие в дискусията но съм си мислила, че непременно от рано ще говоря с дедето за това как е дошло при нас.
*
Бубурански, в книжките много често описват тази ситуация - макар да сме говорили 100 пъти с децата за това как сме се срещнали, малките дечица особено, често разказват как са били родени, не осиновени от мама
Обаче съм забравила какво беше обяснението  :), запомнила съм само съвета - не поправяйте веднага и активно - "Не, не не беше така". След ден два, или в подходящ момент просто разкажете си отново вашата история. Спокойно, без напомняне за грешката
В очакване ....
Re: За честността или колко е важно да се довериш на детето
« Отговор #29 -: Септември 22, 2012, 01:58:54 am »
tipin, sislie, същите неща като вас съм си мислила и аз... :)

Темата е чуд-на! :) Че трябва да се доверим на детето си - в това изглежда никой от пишещите тук не се съмнява... Но в тази връзка изникват и толкова други въпроси, за някои дори не сме се сещали...
Радвам се, че можем да споделяме! :) Лека вечер!

   Здравейте и тук! Не знаех кого да цитирам, за да отговоря, та - това със споделянето на Чандра ми се стори целта на занятието и реших да е то :). Иначе Fussii ме извика, но нейките са много дълги:). Много ми е драго да се включа във Вашата тема, макар че не знам доколко ще съм полезна, имайки предвид, че сте хора, изчели много повече от мен, а и най-важното – сте с личен опит. Освен това – виждам, че си имам работа с хора с много сериозен, зрял, осмислен психичен опит...
   Истината е, че на няколко пъти започвах и оставях отговора си, тъй като темата е вълнуваща за мен. Тя провокира и срещата ми с Деси Т. от osinoviavane.com, с която потънахме в дълбокомислен разговор, който също даде щрихи към това, което си мисля.
   Откъде да започна този път?Трудно ще ми е да коментирам всяко споделяне, а и не е необходимо. Само ще кажа, че съм съгласна с Fussii изцяло. Примерът й затвърждава мнението ми, че терапевтите (защото от моя гледна точка точно това е нейната роля) с личен опит са най-добрите. Знаменателно е изречението (не ми се вмъква цитат): "Страх ме е да говоря с детето за това, че е осиновено, защото :
- мен ме е страх, че ще се конкурирам с другата му майка.   или
- мен ме боли, че не съм го родила аз. или
- чувствам се непълноценна, защото не съм била бременна, не съм родила и ме е срам от детето" Това, според мен, всеки осиновител трябва да го знае като „Отче наш” или, хайде - собственото си име поне :wink:
   Един от основните въпроси в дискусията ви е този за момента на първите разговори. Аз поддържам мнението, че колкото по-рано – толкова по-добре. Не защото съм критично и понякога - анти-теоретично настроена, (което е така), а защото препоръката за отключване на темата около 4-5 години по „приказан” начин се базира на достиженията в когнитивното (познавателното) развитие на детето. Т.е. – смята се, че детето едва тогава ще бъде способно да разбере за какво иде реч и ще бъде най-безболезнено, имайки предвид центрираността му върху фантазиите. Според мен обаче, тази предпазна мярка, ако не твърде силна, е малко ненавременна. „Разбирането” на детето се основава на чувства, а не на разум. Това е и основният проблем на осиновителите: как да говорят така, че да не боли. Следователно: детето чувства и в по-ранна възраст и е напълно разумно то да има някакъв вид информация за произхода си по-рано. Иначе е възможно да бъде „изненадано”. Говоря обаче за изключително естествено, дори небрежно, вметнати фрази и изречения, в никакъв случай – за „сериозни” разговори, което в случая е синоним на травмиращи. Въобще не харесвам затормозяващите разговори, да не говорим с деца. Едва ли някой би искал разговорът да сеизроди в такъв тип тормоз, разбира се, но това е капан, мотивиран от прекомерна съвестност...и други неща, упоменати в горните точки. Мисля, че разговорите в различните етапи от живота трябва да се съобразяват и да следват именно рационалните достижения на възрастта на детето – колкото може да възприеме детето, толкова да му се поднесе (по съдържание, като информация), но няма основателна причина първата да бъде чак на 5 г., например. Защото в основата на каквато и да е информация са чувствата. А детето ги изпитва и по-рано :) Изключително ме зарадва обяснението на sisley: “Аз съм й обяснила, че понякога така става в живота - някои жени раждат децата на други жени. Просто понякога и дядо Боже бърка и слага децата на майките в коремите на други жени. Казала съм й че тя е моето дете и за това съм я взела от домчето. Казала съм й, че ми е трябвало малко време да я намеря в кое домче е, за това не зная каква е била като бебе.” и й завидях, че не съм на найно място. Както и от сърце се смях на коментара: „Снощи ме пита мен кой ме е родил и след отговора ми "баба ти", последва "Мамо, аз имам ли майка" :)нещо се обърка детето, пак трябва да опресняваме материала  :)” Което е в подкрепа на думите ми, че не е важна самата информация, а начинът й на поднасяне, нали? Чувствата са важни.
   За този начин обаче, се изисква, личното справяне с тях – 3-те точки на Fussii, което теоретично всички знаете много по-добре от мен. Собствените предразсъдъци, очаквания, ... въобще – отношението към генетичната връзка трябва да бъде напълно изчистено, за да се стигне до откровеност с друг, в случая-детето. Мен лично въпросът за психичната значимост на генетичната връзка ме занимава изключително силно, да не кажа – обсебена съм от него - във връзка с цялата асистирана репродукция и т.нар. third-party reproduction – донорство, сурогатство, както и с алтернативните форми на родителство. След много четене (на експериментални изследвания) в мен се затвърди убеждението, че значимостта на генетичната връзка има различно съдържание-според репродуктивната/родителската ситуация, в която човек се намира. Давам следния пример: гестационни сурогатни майки, износващи бременност с чуждо генетично дете, казват: „Това дете не е мое.”, т.е. – отдават голямо значение на генетичната връзка. Т. нар. традиционни сурогатни майки, износващи бременност с дете, заченато със собствена яйцеклетка и чужд сперматозоид, казват: „Това дете не е мое, защото майка е тази, която отглежда”, т.е. – пренебрегват генетичната връзка. Следователно – значимостта зависи от мотива. Ситуацията с осиновяването е доста по-сложна, тъй като мотивът тук не е да „дадеш”, а да „вземеш” детето. (в смисъл – да обичаш – да се съединиш, приобщиш, отглеждаш...за цял живот. Което е свързано с трансформация на много нагласи и чувства.). Очевидно е, че човек, преминал през стерилитета, отдава значение на генетичната връзка, иначе не би се борил с него, но това, че е осиновил, не означава, че изведнъж е забравил колко важна за него е генетичната връзка. Което не обезценява, разбира се, майчинството при липса на генетична връзка. Това е причината много от нас да осиновят след раждане. Осиновяването е просто друг вид майчинство, не заместител на липсващото биологично. Но, за да бъде то пълноценно, трябва да се изчисти въпросът „Какво означава за мен генетичната връзка?”, който е перифраза на трите точки на Fussii. Ако всеки кандидат-осиновител много, ама много честно, успее пред себе си да му отговори, няма да има никакви проблеми в разговорите с детето. Нямам предвид отричане на важността на генетичната връзка, както в примера с т. нар. традиционно сурогатство, о, не – там не става дума за майката, а тук става дума именно за нея, а имам предвид достигане до истината: че тази връзка, например, е много значима за мен, (може и да не е толкова важна), но няма общо с любовта ми. Целта е да се достигне до нейното ПРИЗНАВАНЕ. Според мен всяка жена, която успее да разграничи значимостта на генетичната връзка от значимостта на чувствата си към детето, ще успее в контакта си с него, без да му привнася собствените си нагласи.
   Тук се сетих за „Първичната рана” на Нанси Верие, която на практика защитава обратната теза: че тъй като психичната стойност на генетичната връзка за всеки човек е изключително голяма, то тази стойност се пренася във връзката „биологична майка-дете” като травма. Според нея няма как да заместим липсващата генетична връзка. Е, има, де – с няколко десетилетия психоанализа с цел осъзнаване на предсъзнавани чувства към биологичната майка, т.е. – на травмата от изоставянето. Иска ми се да напиша анти-теза на Верие, но нямам време, а и не съм световноизвестна с пошлото, според мен, експлоатиране на темата за вътреутробната привързаност, прерастваща в травма от раздяла. Това е манипулативна трансформация на солидната, академично призната теория за привързаността на Джон Боулби (и Мери Ейнсуърт), които говорят за изоставяне и раздяла с attachment-figure, т.е. – става дума не просто за периода след раждане, но и за фигура на привързаността, която и да е тя, а не за биологична майка. Не ми се рови из книгите, за да извадя стотиците автори, които доразвиват тази теория и доказват, че фигура на привързаност може да бъде абсолютно всеки, който прекарва времето си с детето и го обича, респективно - е сензитивен и респонзивен към реакциите и нуждите му. Биологичната майка не е тази фигура на привързаността, за да възникне тази травма от раздяла. През 70-те години акушерската общност усвоява теорията за привързаността за целите на акушерската грижа, от което възникават пренатална/перинатална психология, чиято основна теза е за „афективно натоварения образ на бебето” – т.е. – как майката си го представя, какви черти на вече роден човек му привнася и т.н., както и за способността на бебето да я разпознава сензорно, а като следствие-съвсем логично- и афективно след раждането. Виждате, че твърде много се отдалечаваме от нашия проблем - за травмата от изоставянето. Не ми се струва разумно фактите за съществуването на такава сензомоторна и „енергийна” връзка (пренаталаната психология говори за bond-връзка, а не за attacmеnet-привързаност) да прераства в теория за привързаност между биологична майка и дете. Върху теориите за пренаталната/перинаталната привързаност се експериментира, няма категорични данни за тях, а и е прекалено те да прерастват в теза за „мистична и вечна” връзка (по думите на Верие) между биологична майка и дете. Тежък и фалшив дъх на френска психоанализа. Вътреутробната привързаност борави най-вече с когнитивна (и по-точно-сензомоторна) организация на контакта, а не с чувствата и отношенията между реални хора. И за да се запълни тази празнина идва на помощ психоанализата, която и от въздуха ще извади демони, пардон-ще интерпретира сензомоторния контакт като дълбока и чувствена връзка. На кого, в края на краищата помага това? Мисля, че Верие всъщност е искала да каже колко важна е генетичната връзка, независимо, че от нея не произлиза привързаност,и какво може да стане ако я омаловажаваме, но го е облякла в нездрава теория.
   Съгласна съм обаче, в някои пунктове извън централната идея с нея – за търсенето на идентичността, за осиновяването като път към себе си за детето, за вредността на тайната. Но те не противоречат на схващането ми, че тайните водят до криза на self-а на дететои че трябва да постигнем естественост чрез искреност към себе си. Както и си мисля, че литературата по въпроса за осиновяването понякога драматизира въпроса (като коментираната книга), но същевременно го оставя без отговор. Според мен най-добре е да се четат книги, тематично насочени към личните преживявания и чувства на осиновителите, а не толкова за преживяванията на осиновеното дете, защото една от целите на майката е да помогне на детето си да премине през кризите, които ще преживее и то трябва да е силно, за да се справи. На няколко места загатвате, че болката на детето не е болка от липса на любов от страна на родителите, а от изоставянето му. (Въпреки, че аз мисля, че появата на болка не е задължителна и познавам такива семейства.) Така или иначе, ако тя се появи, ако детето осмисли раздялата с биологичната си майка травматично, ролята на майката, според мен, е да го подкрепи в нея и да страда заедно с детето си. Това е вече подвиг – малко биологични майки са способни на такава съпричастност, но осиновяващите майки се справят, може би защото са се справили с Егото си...  За това е необходим дълъг „духовен стаж” - да тъгуваш за жената, от която си се страхувала преди години. Това изисква да не я мразиш, а да си й благодарна. Естествено, всички негативни нагласи към нея се предават на детето и най-често драмата с дифузния идентитет идва отттам - от противоречието между образа на биологичната майка за детето - колкото и неясен да е той - и негативите, които биха могли да й се прехвърлят. Вече стана дума за силата на психичната значимост на генетичната връзка, която е естествено-присъща на всеки човек, включително и на децата. Това е и причината те от самосебе си да започват да я наричат „майка”, както е случаят с Никола. (Това е психична стойност. Тя не е реална стойност. Много съм мислила защо обществото продължава да нарича една родила и захвърлила бебето си жена „майка”, а не „родилка”. Сигурно защото на колективно несъзнавано ниво майчинството се свързва с утроба, раждане..., т.е. - с биологични дадености и процеси. И достигнах до извода, че в това няма нищо лошо – че всъщност думата „майка” е формална и означава биологичния акт и е сининим на родилка, но по същество всички знаем какво е майка. По същия начин и децата наричат „майка” жената, която ги е родила – първо неосъзнато-защото е прието, че която ражда, тя е майка, а после – като синоним на „родилка” или „биологична майка”. Не бива обаче, да игнорираме и третия вариант-защото детето се чувства свързано с нея по силата на това, че е прието раждащата жена и детето да са свързани, а не защото те реално са свързани. Връзката с биологичната майка не означава любов. Тя, всъщност, няма нищо общо с любовта, тя има друга специфика и там е голямата грешка на Верие. Колкото по-рано една майка си даде сметка за наличието на такъв тип връзка в посока „дете-биологична майка”, толкова по-лесно ще й бъде да се отърве от чувството на застрашеност. Ще види, че тя е призрак, ще види, че детето не я осъзнава като майка, а като обект, към който има неясни или смесени/амбивалентни чувства, които, задача на майката е, да ориентира.) Добра или лоша, образът й трябва да се пази, мисля аз, за да не възникват вътрешни конфликти у детето. Трудна, но не и непосилна задача.
   Мисля, че много се увлякох.. За да завърша, ще коментирам една-две по-организационни :wink: теми, които, от позицията на досега казаното, ми се струват по-малко важни, защото майка, която се е справила със себе си, ще улучва и времето, и мярката за нещата много по-лесно, по-скоро – по интуиция:
   За честотата и емоционалната наситеност на разговорите за осиновяването - съгласна съм с Чандра, че не трябва да се говори излишно. Идеята, че тези разговори са необходими за съвместното (с детето) благополучие не бива да се превръщат в натоварваща задача, която трябва да се отметне. Не, не е необходимо. Щом чувстваме тежест, нека отложим или дори да премълчим. Колкото по-естествено – толкова по-добре. Ако не ни се говори или пък не знаем какво да кажем – няма нищо лошо в мълчанието. Всяко нещо – с времето си.
   По същия начин одобрявам :wink: и фазата на прекалената откритост – тя е естествена и трябва да се премине – това е като фазите при стерилитета – не минеш ли през нещо, по късно то се връща видоизменено и, за съжаление, често – болезнено. Щом един човек иска да разкаже на целия свят за щастието си – това е ОК – ние, околните, се радваме и сме съпричастни, а не търсим скрити егоцентрични мотиви. Защото чувството не е гордост, макар че се маскира и проявява като такова, а чиста радост от детето. И тази еуфория минава от самосебе си. Bubaranski много добре го описва.
   Хайде, лека нощ, че стана 2 ч.! В началото мислех да напиша, че любовта компенсира всичко, както и всичко изгражда, но ми стана неудобно и затова написах този предълъг анализ на това просто изречение :)
*
Re: За честността или колко е важно да се довериш на детето
« Отговор #30 -: Септември 22, 2012, 20:40:15 pm »
Г-жо Савова, безкрайно съм ви признателна за отделеното време. Прочетох веднъж, ама имам нужда от още време да осмисля  :lol:. Ще се включа по-късно
В очакване ....
*

    Chandra

  • *
  • 1567
  • Безспирно е движението на живота..
Re: За честността или колко е важно да се довериш на детето
« Отговор #31 -: Септември 23, 2012, 10:27:28 am »
Г-жо Савова, и аз ви благодаря изключително много за задълбоченото мнение! И на мене ще ми е необходимо време да го прочета още няколко пъти... :) Но дотогава бих искала само да коментирам само следното:

 Иска ми се да напиша анти-теза на Верие, но нямам време, а и не съм световноизвестна с пошлото, според мен, експлоатиране на темата за вътреутробната привързаност, прерастваща в травма от раздяла.
Книгата на Нанси Верие е много разпространена у нас (за разлика от други държави), чете се от повечето осиновители, почти като "буквар" е станала... ;)...  така, че един "отговор" (с анти-теза) според мене би бил съвсем уместен и дори много полезен. :)
"Don't tell God how big your problems are...tell your problems how big your God is."

Re: За честността или колко е важно да се довериш на детето
« Отговор #32 -: Септември 24, 2012, 15:28:55 pm »
Ваня, благодаря Ви за отделеното време :) Изчетох целият пост на един дъх и след това няколко пъти се връщах на отделни пасажи. Давам си сметка, че написаното е дълго обмисляно и "погледнато" от различни ъгли на процеса, през който моето семейство преминава и това е много ценно за мен, защото дава още една гледна точка извън моята и на съпруга ми.

И аз като Чандра ще следя темата за да прочета мнението Ви за "Първичната рана". Моето лично скромно мнение е че никой осиновител не бива да чете тази книга преди да е осиновил и създал връзка с детето си. 
Има във морето на детските игри бисерче, което ни прави по–добри!
Re: За честността или колко е важно да се довериш на детето
« Отговор #33 -: Септември 25, 2012, 22:59:33 pm »
Благодарности на г-жа Ваня Савова за времето, което ни е отделила. От сърце. Най-важното за мен от написаното е именно "Според мен всяка жена, която успее да разграничи значимостта на генетичната връзка от значимостта на чувствата си към детето, ще успее в контакта си с него, без да му привнася собствените си нагласи. ". Аз не отдавам значение на генетичната връзка. Нямам сантимент към своите гени. Това много ми помага във връзката с детето ми. Никога не съм си мислила с носталгия "Ако носеше моите гени, ако бях я родила аз". Не съм се справяла и с трите "пункта" на Фуси. Не са ми били проблем. Не знам дали това е нормално, но така го чувствам. За това мога да не се вземам "на сериозно" и да водя такива разговори с дъщеря си. О, а какви разговори водим за други неща, ако можех да записвам с диктофон.
За "Първична рана" разбрах след като осинових. Не съм я чела и не само нея. Теориите ги зная, но най-добрия учител е собственото ми дете. То най-добре ме учи.
Аз съм щастлива, че я имам. Начина, по който съм се сдобила с нея за мен е без значение. Аз вярвам, че в нашия случай дядо Боже наистина е сбъркал /да ме прощава дядо Боже/ и че тя наистина е мое дете. Хубавото е, че и тя чувства същото. Знае, че има една "чужда жена", която я е родила. Вчера си говорихме за ББ и защо тя няма баща. Всъщност ми каза тя, след нашия разовор на път за вкъщи след градината /ние таки си говорим, между другото, както си ходим на улицата, тогава й идват идеите/, "аз имам, но той не ме познава". Каза ми, че иска да се е родила в семейство с майка и баща, така било по-хубаво. Разбира се, че ще иска, какво по-нормално от това, казах и аз. И поиска да се запознае някой ден с ББ. Обещах й, че ще опитам да ги запозная, дано да успея да го изпълня.
Такива ми ти работи. Сега търся начин какво да измисля за разговора за етническия произход. Не съм го измислила още, но и това ще стане. Да не я халосвам толкова информация наведнъж. За сега сме на етапа "Защо има черни хора, на какъв език говорят"
*
Re: За честността или колко е важно да се довериш на детето
« Отговор #34 -: Септември 26, 2012, 11:14:19 am »
"Трите точки на Фуси", малко извадени от контекста губят смисъл  :lol: Написах това във връзка с тези осиновители, които отлагат разказа за срещата си с детето.  

Цитат
Личното ми мнение е в няколко посоки:
- Когато родителя преодолее личния си проблем с осиновяването, т.е. отработи собствените си страхове и комплекси по темата и може да говори без притеснение и болка за осиновяването с детето, тогава и за детето ще е неизмеримо по-леко. При всеки осиновител е различно. В едно съм сигурна обаче - зад обяснението "Страх ме е да говоря с детето за това, че е осиновено, за да не го боли и да не страда" стои всъщност "Страх ме е да говоря с детето за това, че е осиновено, защото :
- мен ме е страх, че ще се конкурирам с другата му майка.   или
- мен ме боли, че не съм го родила аз. или
- чувствам се непълноценна защото не съм била бременна, не съм родила и ме е срам от детето"

Естествено, че не всеки отлага и естествено, че всеки има своите лични индивидуални причини, написаното от мен е просто тема за размисъл.

Сисли,
няма три пункта, предполагам някои осиновители въобще не изпитват тези страхове. При мен проблема беше конкуренцията с другата майка. Да ти кажа честно, повода за моя самоанализ беше много смешен  :lol:. Четейки форуми и много литература по въпроса, в един момент се усетих, че аз не мога да усетя нито един проблем, ама нито един от описаните проблеми на осиновителите. Не изпитвах нито един страх от описаните страхове на осиновителите. Нямах нито един комплекс от описаните комплекси на осиновителите. И тогава истински се разтревожих  :lol: :lol:
Рекох си - Фане, има нещо, което пропускаш ... нямам болка от това, че няма да родя и няма да забременея ..., нямам проблем с казването ..., нямам проблем с приемането на детето, нито проблем с обичането.  Тогава се замислих по-сериозно върху това защо не мога да прочета "Първичната рана". Ама изобщо не мога... два пъти си я купувах и два пъти я подарявах. Викам си - е те тука е ключа от бараката  :wink: И така се почна ... така, та две години самоизяждане.

Сега, след този етап, да ти призная, не бих нарекла биологичната майка на Никола "чужда жена". Пред него пък абсурд. Първата му майка не е чужда за него ама ни най малко и не мисля, че е добре за него да го натоварвам с подобна присъда.

Мисълта ми е, че понякога, точно когато сме уверени, че нямаме никакъв проблем, въглените в нас тлеят и ако не ги разръчкаме не е добре. Тук говоря за разговори със самите нас, не с децата ...

« Последна редакция: Септември 26, 2012, 11:33:15 am от Fussii »
В очакване ....
Re: За честността или колко е важно да се довериш на детето
« Отговор #35 -: Септември 26, 2012, 11:49:04 am »
Фуска, аз за това често се чудя какво не ми е наред, че тия страхове и болки, които ги чета по литературите ги няма при мен. Не знам дали двете години самоизяждане са ти помогнали да разбереш себе си и дали е имало смисъл и до какви изводи си стигнала... Обаче, няма да се самоизяждам и нито да чета "Първична рана". Смятам да наблягам на позитивното, защото и болката така се понася по-леко.
Квалификацията "чуждата жена" е на детето ми, не моя. Така я нарича, независимо че според малката като я е родила, я е гледала извесно време и после я е завела в домчето, за да мога аз да я търся. Аз каквоо да й кажа в случая, не това не е чужда жена, тя е другата ти майка? Конфронтация между мен и "чуждата жена" няма, опазил ме господ. Разказвам й нещата с добро и топло чувство към всички участници в нейната история. Ако един ден реши, че има и друга майка - ОК. Но не смятам умишлено да й проектирам теорията за двете майки. Дори и да реши, че има само една майка и това да не съм аз - тя ще си го реши, когато съзрее за такова решение.
Съгласна съм, че тлеещи въглени трябва да се разръчкат, за да може да се загасят. Аз съм открит човек и с другите и със себе си. Нямам въглени, защото каквото е имало съм го разръчкала и отдавна е загасено.
*
обсъждахме някакви неща по темата с дъщеря ми - по нейна инициатива се подхвана разговор, пита, разпитва и накрая малко мисли и прави заключение "значи съм била в корема на друг хор?". много се смях. после пита "познаваш ли го?" обяснявам, че не го познавам и тя казва "нищо мамо, нали сега ти си ми мама и аз съм ти дете и се обичаме безкрай"...много мило.

и още нещо...разпитва за това как ще става кака и "в корема на коя хорка е сестра ми"? то всичко за второто дете е още на ниво разговори и то основно провокирани от нея и за сега много се забавляваме ама ножа почва да опира в кокала...много иска.
« Последна редакция: Октомври 15, 2012, 21:37:20 pm от Luiza »
*

    jam

  • Piu nessuno mi portera nel Sud.
  • *
  • 14924
"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."

Клостилбегит не се пие без да имате направено изследване за проходимост на тръбите, на репродуктивните хормони и спермограма на мъжа!

*

    Chandra

  • *
  • 1567
  • Безспирно е движението на живота..
http://www.monitor.bg/article?id=359306

Джам, благодаря ти за линкчето!:) Според мене авторката се е опитала в кратък текст да "зачекне" твърде много теми (за предразсъдъците на обществото; за мотивите за тайната; за подходящия момент и начин на казване; дори за причините за разсиновяването..), затова се е получило леко повърхностно...
"Don't tell God how big your problems are...tell your problems how big your God is."

*
Абе малко е с подковани кубинки през мека пролетна трева, обаче няма значение - колкото повече се говори по темата все е от полза  :lol:
В очакване ....