Да взема и аз становище по въпроса с математиката. Определено НЕ вярвам на думите на приятелката ти за събиране и изваждане до 20. Това е заложено в материала за 1 клас 1 срок. За децата в предучилищна група има няколко издателства, като наистина най-предпочитаните са посочените от Джам, има още "Изкуства" и "Даниела Убенова" ми изникват толкова рано. Всички обаче се съобразяват с ДОИ "Доржавни образователни изисквания" - които са стандарта какво трябва да знае и може едно дете в даден етап от образованието си /който се интересува има ги в сайта на МОМН/. Специално Моливко и Пътечките имат книжки, които са по-олекотени за деца, чийто основен език не е български, може и другите да имат не съм ги срещала просто. Аз за моите ученици ползвам олекотените варианти.
В подготвителна група децата пишат цифри, знаци "По-голямо, по-малко, равно" елементи на букви. Случва се вече да имат диктовки от елементи, за да се ориентират в мрежа, определено се работи повече за финна моторика, отколкото за придобиване на знания /събиране и изваждане/. Друг е въпроса, когато дадено дете си има интерес към някоя наука и започва да чете по-рано или да смята по-рано.
Дони, важно е да се стимулира развитието на паметта като се заучават стихчета от по-малка възраст. Защото в училище още по-малко ще учат наизуст, а дълготрайната памет се тренира още от тази възраст, та не е лощо децата да учат наизуст.