Ние бяхме на детски невролог. Каза, че няма никаква патология, повече упражнения, но и ни прати на кинезитерапия.И другия месец пак на преглед. Ето това пише на амб. лист, който ми даде:
Липсват общомозъчна с-ка, нормален психоемоционален тонус, следи и захваща движещ се предмет, мускулен тонус и рефлекси;
неврокинезиологичен статус-липсва симетрична лакътна опора, при седеж тенденция да шпицира ляв крак
да се насочи за специализирана кинезитерапия с оглед хармонизиране на двигателното развитие.
Това е, ще ставаме гимнастици
Това отива в колекцията с "бисери", отразяващи трагичното състояние на нещата, манталитета на хората, упражняващи тази професия, безкрайното дъно, което вече няма как да се стигне просто, защото в Бг не остана "дъно" за стигане... то е безкрайно падане надолу.
За дете на 8 месеца... .
Какво ще му "хармонизирате" простете... . Вие ме хвърляте в оркестъра. Направо.
Няма такива "симетрични" лакътни опори бе хора. НЯМА. Няма и "асиметрични". Или детето може по коремче да се държи на дланите си, и да поддържа добър контрол на главата, или не може.
Сега, дали пълзяло, поставено по коремче, са тясно Бг схващания, с ограничено световно значение.
Какви "шпицирания" ... що за глупости пък са тези... .
Прочетете внимателно червените флагчета за възрастта. Сравнете с Вашето развитие.
ОТЧЕТЕТЕ възрастта на детето!
Моля, прочетете тук.
http://library.med.utah.edu/pedineurologicexam/html/06month.html#d_help"следи изахваща движещ се предмет"
Тοва са поредните Руски глупости, цитирани безкрай.
Всъщност, що се отнася до тази част, детето на 6м трябва да прави:
*стига и донася ( обикновено до средната линия, най-често-устата) предмет.
*постига това еднакво добре и с двете ръце. Всякакво предпочитание САМО на едната ръка е белег на моторен дефицит що се отнася до "слабата" ръка.
*може да премества обект от ръка в ръка. Хващането в тази възраст е все още с длан ( пръсти към длан, а не т.нар. " хващане тип клещи" [ A thumb-finger pincer grasp ] с палец и показалец).
Що се отнся до седежа на детето в тази възраст, е от значение не дали "шпицира" ( това е някакъв нонсенс, характерен само за "школата" на Г-на Чавдаров-а), а дали може да "балансира" седежа си напред-назад ( 1 стадий) и после ляво-дясно ( има се пред вид, да запазва неутралното си седящо положение при опит за разбалансиране в описаните посоки). Тези две неща са от ключово значение за да може детето да седи независимо.
Всичко това, което пишете, е отчайващо, абсурдно, не е за вярване в 2012.