0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #420 -: Януари 23, 2012, 23:33:42 pm »
Боби, честно,  кефиш ме с постингите си в стил  "на всяка манджа мерудия" и се опитваш от твоя социум да диктуваш правилата на моя.
Темата започна от коментарът на докторът, че има теория... и т.н. и т.н. с което се съгласих и дадох пример. Стигнахме до градините и изрично казах, че за МОЕТО дете това е било полезно и специално написах, че не агитирам нищо.  Не знам къде прочете това, което си написала, но ако го намериш, моля покажи ми го да се извиня, защото въобше не съм искала така да звучи. Аз лично ивждам на няколко места да съм казал точно обратното, на това, за което ме обвиняваш.
« Последна редакция: Януари 23, 2012, 23:35:36 pm от Bobbie »


  
*

    Birdie

  • *****
  • 11040
  • Sviatoslav Richter (1915-1997) - Just listen!
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #421 -: Януари 24, 2012, 00:10:51 am »
А, на мен като цяло взе да ми се изпарява желанието да пиша и споделям в която и да е тема :-(
Не бива да е така- пишете. Има кой да модерира, ако трябва.
"Failure has a thousand explanations. Success doesn't need one."
"I live in my own little world. But everyone there knows me"
Sir Alec Guinness
***
Mistakes are the secret of my success.
*

    sixsens

  • *****
  • 4138
  • Благодаря ти, докторе!
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #422 -: Януари 24, 2012, 00:11:48 am »
Айдееееее, децата станаха келеши... 8O 8O 8O Брех, колко възвишено звучи само - другите са келеши, моите - най-хубавите  osi_13
Темата пак се превърна в арена, пак обидени, засегнати, разбрали, не разбрали. Какво ви става, бе хора? Защо все се стига дотук? Толкова ли е трудно всеки да си споделя мнението, без да някой да скача като ужилен, без да критикува, без да съди?
Да опитам да обясня по-просто и нагледно:
Потребителка А - моето мнение е еди-какво.
Потребителка Б - моето мнение се различава по еди-какво.
Потребителка В - моето мнение е трето....
Нито една от трите /четирите, петте и т.н./ потребителки не се опитва да убеди другата в правотата си, не се обижда, не смята, че някой я сочи с пръст, тя самата не размахва пръст, не съди, уважва различните мнения, не натрапва собственото си такова. Просто размяна на информация, опит, виждания. Трудно ли ви се струва? Да опитаме, а?

И само моля, без обидни епитети по адрес на деца :wink:
Благодаря ти, Зачатие!
Благодаря ти, Мели!     
ПО-ЛЕСНО Е ДА СЕ БОРИШ ЗА ПРИНЦИПИТЕ СИ, ОТКОЛКОТО ДА ЖИВЕЕШ СПОРЕД ТЯХ!!!
*

    Birdie

  • *****
  • 11040
  • Sviatoslav Richter (1915-1997) - Just listen!
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #423 -: Януари 24, 2012, 00:12:55 am »
Успокойте се- колкото хора- толкова мнения.
Изказвайте ги без да коментирате другите мнения.
Така ще е по-лесно за всички.
"Failure has a thousand explanations. Success doesn't need one."
"I live in my own little world. But everyone there knows me"
Sir Alec Guinness
***
Mistakes are the secret of my success.
*

    sixsens

  • *****
  • 4138
  • Благодаря ти, докторе!
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #424 -: Януари 24, 2012, 00:29:53 am »
Успокойте се- колкото хора- толкова мнения.
Изказвайте ги без да коментирате другите мнения.
Така ще е по-лесно за всички.
Така де, д-р Бърди :D И аз това имах предвид :D
Благодаря ти, Зачатие!
Благодаря ти, Мели!     
ПО-ЛЕСНО Е ДА СЕ БОРИШ ЗА ПРИНЦИПИТЕ СИ, ОТКОЛКОТО ДА ЖИВЕЕШ СПОРЕД ТЯХ!!!
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #425 -: Януари 24, 2012, 00:57:19 am »
Измежду снимките, дадени ми от празненството за Никулден има една на едно детенце , лапнало огромна лъжица. Това е лъжицата за разсипване на яденето. Детето е синът на лелята, която не си взима болничен да си го гледа вкъщи, а го води на работното място, защото както всички знаем, болничните в БГ хептен ти стопяват заплатата. При заплата на лелята от 350 лева, сетете се какво ще вземе на края на месеца. Мога и да ви я кача снимката да я видите, но ... какъв смисъл има.

Не знам какво те шокира от тази ситуация :D. Детето лапнало лъжицата имам предвид.  Явно си нямаш идея, че те си разменят храната, чашите от които пият, кихат едно в друго.....

В яслата например всяко дете си имаше шише с вода, е познай дали не пиеха от шишетата на другите, лично съм ги виждала. Няма начин да ги контролират нон стоп
 

*
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #426 -: Януари 24, 2012, 09:32:01 am »
А, на мен като цяло взе да ми се изпарява желанието да пиша и споделям в която и да е тема :-(
Не бива да е така- пишете. Има кой да модерира, ако трябва.

Ще пиша, разбира се, щото едва ли има по-заблудена майка от мен :-) и имам нужда от съветите на момичетата.Но понякога ми се струва, че попрекаляват и съветите се превръщат в спор, който не помага на никой.А питанията на някой съфорумки остават "недочути".
Както и да е. Нека бъдем по толерантни и да не се нападаме :-)



*
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #427 -: Януари 24, 2012, 13:19:15 pm »
Измежду снимките, дадени ми от празненството за Никулден има една на едно детенце , лапнало огромна лъжица. Това е лъжицата за разсипване на яденето. Детето е синът на лелята, която не си взима болничен да си го гледа вкъщи, а го води на работното място, защото както всички знаем, болничните в БГ хептен ти стопяват заплатата. При заплата на лелята от 350 лева, сетете се какво ще вземе на края на месеца. Мога и да ви я кача снимката да я видите, но ... какъв смисъл има.

Не знам какво те шокира от тази ситуация :D. Детето лапнало лъжицата имам предвид.  Явно си нямаш идея, че те си разменят храната, чашите от които пият, кихат едно в друго.....

В яслата например всяко дете си имаше шише с вода, е познай дали не пиеха от шишетата на другите, лично съм ги виждала. Няма начин да ги контролират нон стоп
 

Вероятно детето на лелята не е от градината и е болно в момента  :D

Аз мисля, че колкото и лоши да са градините е добре за децата да ги посещават за да се научат да общуват, да са толерантни помежду си, да зачитат останалите, да станат по-социални. Добре че ми е далече тоя момент, че хич не ми се разделя още с детето  :oops: не знам дали няма да е с мен на работа вместо в градината  :?
*
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #428 -: Януари 24, 2012, 13:33:56 pm »
ми няма лошо да е с теб на работа, стига да не е на 16 и още да е с теб на работа. то разликата между детската градина и офиса май е само в размера на посещаващите ги, така че все ще се социализара, няма къде да ходи.
*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #429 -: Януари 24, 2012, 13:47:21 pm »
Айдееееее, децата станаха келеши... 8O 8O 8O Брех, колко възвишено звучи само - другите са келеши, моите - най-хубавите  osi_13
Моята май от келешчетата върви ( моята може да си я наричам нали :-) ). Отидохме вчера на ясла и тя там има една любима количка, ня която се качва и се бута с крака и я „кара“. Значи не си беше свалила якето и раницата още и отиде и измъкна количката от ръцете на едно момченце и седна тя да се вози. Аз естествено отидох, скарах и се, че сега той си игае с нея и тя трябва да си дели играчките с другите деца и я махнах от там. И докато си казах с учителките две думи като се обърнах госпожицата я гледам пак на количката, а момченцето се примирило да си играе с някакви други играчки. Понеже бързах да тръгвам, само им я посочих и им казах какво е направила и тръгнах. Не знам какво са правили, но следобяд пак на тази количка ме посрещна. Май никой друг не може да се дореди до нея. Чудя как да я науча да не прави така. Може би с достатъчно повтаряне ще разбере, може би още е малка ... но не мисля, че е това. Други деца на нейната възраст съм виждала доста по-разбрани от нея. Иначе учителките казват, че била лесен характер и слушала като и направят забележка.
« Последна редакция: Януари 24, 2012, 14:40:23 pm от Bobbie »


  
*
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #430 -: Януари 24, 2012, 14:20:55 pm »
боби, за страстта прегради няма  :),след като не е набила момченцето, свиркай си, не можем да очакваме да отстъпват толкова лесно от желанията си, нали? в края на крайщата едно от нещата, на което е добре да се научат е да отстояват себе си и желанията си.
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #431 -: Януари 24, 2012, 14:32:46 pm »
Боби, малка е още. Това е всеобщо явление, като видят, че някой си играе с нещо, точно това да им се приисква да го имат :D
ююююювДГ на дъщеря ми това не се толерира, т. е. ако видят, че някой го прави спокойно му правят забележка, да върнр въпросната играчка.

Факт е, че децата в ДГ слушат повече, отколкото в къщи, по дисциплинирани са там. Не мога да си обясня на какво точно се дължи

*
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #432 -: Януари 24, 2012, 15:01:55 pm »
Elena, споделяй тук какво си прочела относно гледанео на децата и тяхното възпитание. На мен ми е интересно, защото ти пишеш за начини, които до скоро не се приемаха тук в БГ - кърменето на поискване, привързаното родителство, захранване водено от бебето и т. н.

м - и, за мен точно в повечето бг държавните градини децата не могат да се научат на това за което говориш  :wink:.

Относно келешите  8O :?!






При жълтеница у новороденото не се дава да се пие глюкоза, защото излишният  билирубин не се отделя с урината, а с изпражненията.
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #433 -: Януари 24, 2012, 15:03:40 pm »
Elena, споделяй тук какво си прочела относно гледанео на децата и тяхното възпитание. На мен ми е интересно, защото ти пишеш за начини, които до скоро не се приемаха тук в БГ - кърменето на поискване, привързаното родителство, захранване водено от бебето и т. н.

м - и, за мен точно в повечето бг държавните градини децата не могат да се научат на това за което говориш  :wink:.

Относно келешите  8O :?!

Подкрепям изцяло....


*
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #434 -: Януари 24, 2012, 15:52:36 pm »
албена, вероятно са по-дисциплинирани от страх, с което не казвам, че ги тероризират в дг, а че като ти я няма майката, с която ти е най-сигурно всичко вече започва да придобива доста по-плашещи окраски, колкото и мили и спокойни да са възрастните. като прибавим към това, че те често не са мили и спокойни, мисля става ясно.

в този ред на мисли, без да се заяждам, боби - за кортизола - когато е измерван дори при деца, които са спокойни като поведение също има повишение, това го обясняват с по дефиниция повишената тревожност когато не са при майките. по същия начин и с интелигентността, не че някой ги е учил на нещо, а просто са имали повече възможност да изследват света в присъствието на възрастен, който да им помага да намират смисъл, а не да ги учи. всъщност колкото по-рано започне академичното учене, толкова по-"слаби" са резултатите на децата после. тъй като академичното учене може да е успешно само ако е насложено над любознателността, изследователската игра и устойчивата връзка с родител.

там, където децата, ходещи на дг показват по-добри резултати е в богатството на речника, трябва няколко години, за да се изравнят.

пп - благодаря ви за интереса, аз съм се заровила в книги (къде поради работата ми, къде сега и покрай бебето (иначе не бих чела изследвания за дг, например), та имам нужда да си кажа и да смелим, прочетеното, така че това е от полза и за мен
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #435 -: Януари 24, 2012, 16:02:51 pm »

там, където децата, ходещи на дг показват по-добри резултати е в богатството на речника, трябва няколко години, за да се изравнят.


Оооо тук в дг несъмнено си обогатяват речника от към простотии  :lol:
Тъкмо преди няколко дни брат ми разказваше как племенницата /тя късно проговори и сега не и спира устата, но трудно и се разбира/ е започнала да псува. Сега е на 3 и няколко месеца, представям си колко ще е "обогатена" на 6  :wink:


*
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #436 -: Януари 24, 2012, 16:13:05 pm »
Защо децата се държат добре в детската градина, а вкъщи е точно обратното?

А ние защо се се държим добре на работното място? Послушни сме, кротки сме, проявяваме видимо уважение към шефа, макар и да го ненавиждаме, гледаме да изкараме най-блестящите си усмивки, учтиви сме и любезни толкова, колкото вкъщи никога няма да сме. И все за да ни приеме групата, да и се харесаме, да ни одобрат не само като добри работници, но и като готини, не грубияни и диваци.

Същите механизми в поведението движат и децата в детската градина. Те не го осъзнават все още ясно, но човек е социално същество и това е заложено в нас като инстинкти. Навън, в социалното, започва социалната игра и всички участници - малки и големи си имат социални роли, които се стараят да играят добре. Вижте как се държат животните в непозната среда - нащрек са постоянно, защото не знаят откъде ще изскочи опасността, освен това около тях има и много конкуренция от себеподобни, за която те не могат да са сигурни дали е постоянно добронамерена, или пък е коварна.

Много жалко и трудно става, ако примерът, който виждат децата в градините, е лош и проявите на грубости и липса на дисиплина са повече, защото това е техният мини пример за обществото и нашата работа вкъщи после с този лош пример е мното по-трудна, продължителна и изморителна.

Вкъщи децата се държат по-свободно и недисциплинирано, защото тази среда за тях е вече позната. Те са имали време да опознаят родителите си, знаят, че те са на тяхна страна, не им мислят лошото, от тях не ги грози опасност и защитните им механизми не са включени постоянно. Вярно, че родителите им понякога им се карат, че даже понякога крещят доста, че даже и си отнасят по някое шамарче по дупето. Но от това не следва нищо генерално лошо и опасно за тях, защото те продължават да бъдат обичани и обгрижвани и продължават да се възползват от това по свой си начин. И те имат нужда от тази любящо настроена към тях среда, за да релаксират, да свалят напреженето и стреса, натрупани от това, че трябва да се доказват в социалната среда. Те имат нужда да трупат любов, топлина и подкрепа, за да имат сили да издържат на социалното.

Важното е обаче да разберат, че всяко нещо си има граници и че вкъщи също така действат правила и закони, които те трябва да уважават и да им се подчиняват. За да не страда никой член от семейството. Това опитомяване и пречупване на дивто в тях отнема време и усилия.

И няма да спра да повтарям, че на едно психично здраво дете му трябва добра педагогика и възпитание! Специалистът психолог е за случаите, когато има съмнения за някакви извънредни или поне за видими психични отклонения, за случаите, когато детето е преживяло травма и родителите на могат да се сетят какво да го правят, за всички онези "проблемни" и "трудни" деца, които не могат да схванат условностите на социалната игра. Но това е по-скоро да се подскаже на родителите им какво да правят. Но днес хората вече четат и са информирани толкова много, че психологът трябва да е наистина факир и да предложи нещо повече.

За детските градини - абсолютно смятам, че трябва да има педагози, детски учители! Това означава и че в обществото на човек, на индивида се гледа като на личност със всестранни прояви, като на социално същество.

Фактът, че в детските градини липсват педагози, а има само лелки и медицински сестри за мен лично означава, че в това общество човек е преди всичко биологична единица, на която са обслужвани основните физиологични нужди.
Добрият педагог има представа и от детска психология, която се занимава със здрави деца! Психологът предполага наличието на съмнения тревоги и проблеми. Но и най-прекрасният съвет и рецепта трябва да станат работещи и ифективни, т.е. ежедневна работа и усилия са за родителите, за да ги видят като резултати в поведението на децата си.

Това е мое лично виждане и се подразбира, че не спирам никого (а и не бих могла) да ходи всеки ден, ако поиска, при психолог!!

Оф, пак прекалих с размера...

П.С. Съветите за кърмене и захранване не е ли по-добре да са си в съответните подфоруми, не на всички ни са вече интересни все пак, а и по-лесно ще бъдат откривани от тези, които имат нужда от помощ.
« Последна редакция: Ноември 24, 2012, 16:05:57 pm от Birdie »
*
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #437 -: Януари 24, 2012, 16:24:35 pm »

Важното е обаче да разберат, че всяко нещо си има граници и че вкъщи също така действат правила и закони, които те трябва да уважават и да им се подчиняват. За да не страда никой член от семейството. Това опитомяване и пречупване на дивто в тях отнема време и усилия.


Аз съм сигурна, че децата го разбират, но правят нарочно обратното. Провокирайки и изпитвайки ни.
Може би, ако имаше училища за родители, можеше и по лесно да преодоляваме детските истерии и капризи. Признавам си на мен ми идват в повече понякога, колко и да съм привикнала вече. Не можем всички да сме педагози за да възпитаваме децата си както трябва нали така, за това хората посещават психолог, за съвет, как да се справят с "трудното дете". А педагози не знам дали изобщо има в ДГ, може да се водят на книга, но не са.

« Последна редакция: Януари 24, 2012, 16:27:55 pm от Perdeto »
Който не разбира мълчанието ви, няма да разбере и думите ви.
Ако съдбата е спряла да ви се усмихва, опитайте се да я разсмеете!

*
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #438 -: Януари 24, 2012, 16:48:10 pm »
Дива роза, в детските градини са педагози, в яслата са сестри.






При жълтеница у новороденото не се дава да се пие глюкоза, защото излишният  билирубин не се отделя с урината, а с изпражненията.
*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #439 -: Януари 24, 2012, 16:58:09 pm »
в този ред на мисли, без да се заяждам, боби - за кортизола - когато е измерван дори при деца, които са спокойни като поведение също има повишение, това го обясняват с по дефиниция повишената тревожност когато не са при майките.
Глея ся, с мен няма нужда да обясняваш всеки път, че не се заяждаш :-). След като пишеш нещо по темата, което не е насочено лично към някого( примерно аз каква съм или американците какви били ), а е по това, което коментираме, аз не виждам защо да смятам, че е заяждане.
Имам коментар- хубаво де повишен бил, ама аз не знам какво означава това и дали значи, че е лошо. В крайна сметка какво става с деца с повишен и с деца с неповишен кортизол, това ме интересува. Нали уж казват, че малки нива на стрес са хубави за нас. Питам, защото с теб или с някой друг скоро обсъждахме захранването и как променяло микрофлората. И с който го обсъждах ( не помня кой беше) го беше написал, все едно тази промяна е лошо нещо. Та това, че има промяна в нещо не значи задължително, че е лошо. Какво казват за това?

Дива Роза, четох какво беше писала и преди за правилата и много ми хареса. Дори го споделих с мъжа ми и смятаме и ние да приемем подобен подход в къщи, макар че той не е много постоянен и това обърква и детето. Определено има логика всичко, което казваш .