0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част II
« Отговор #920 -: Юли 28, 2010, 22:43:26 pm »
Попитайте го защо е по-лесно, и как колата от пъзела ще върви, щом е с главата надолу?

Не може да ми обясни защо му е по-лесно, не иска да го питам повече. Пак ми каза да не му се карам.

Притеснява се когато го разпитвам.
*

    Birdie

  • *****
  • 11040
  • Sviatoslav Richter (1915-1997) - Just listen!
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част II
« Отговор #921 -: Юли 28, 2010, 23:01:22 pm »
Това е много интересно!
Всъщност детето не възприема колата от пъзела като индентична с другата кола, а като нещо различно.
Или възприема липсата на обем в пъзела като пречка за идентификация.
Или разбира разликата пъзел- истинска кола.

Истинският отговор обаче ще дойде с много наблюдение на място - детето ще покаже защо не идентифицира двете като един обект, подчиняващи се на единни "правила". Много информация би дошла и от специални тестове.

Надявам се нямаме проблеми със зрението... .

Нямам отговор... .  :?
"Failure has a thousand explanations. Success doesn't need one."
"I live in my own little world. But everyone there knows me"
Sir Alec Guinness
***
Mistakes are the secret of my success.
*
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част II
« Отговор #922 -: Юли 28, 2010, 23:09:23 pm »
Докторе, благодаря за отговора!

Искам само да вметна, че преди може би няколко месеца Вики пишеше така буквите, на обратно и после обръщаше листа. Напр. М изписваше така, какта и В. Питала съм госпожите в детската градина дали виждат някакъв проблем и са ми отговаряли, че доста често се случвало на тази възраст при доста деца да пишат така. В последно време забелязвам, че вече е започнала да ги изписва както трябва.
*

    Birdie

  • *****
  • 11040
  • Sviatoslav Richter (1915-1997) - Just listen!
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част II
« Отговор #923 -: Юли 28, 2010, 23:11:11 pm »
Тук се касае за друго нещо обаче и детето е по-малко.
"Failure has a thousand explanations. Success doesn't need one."
"I live in my own little world. But everyone there knows me"
Sir Alec Guinness
***
Mistakes are the secret of my success.
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част II
« Отговор #924 -: Юли 28, 2010, 23:13:54 pm »
Много Ви благодаря че ми отделихте толкова време, наблюдам го от няколко месеца и определено има нещо, незнам само накъде да се насоча и на кой даа се доверя.  

На очен лекар го водих преди 2 год., трябва да го заведа пак.

Още веднъж ви благодаря за отделеното време.
*

    Birdie

  • *****
  • 11040
  • Sviatoslav Richter (1915-1997) - Just listen!
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част II
« Отговор #925 -: Юли 28, 2010, 23:15:35 pm »
Контактно дете ли е?
"Failure has a thousand explanations. Success doesn't need one."
"I live in my own little world. But everyone there knows me"
Sir Alec Guinness
***
Mistakes are the secret of my success.
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част II
« Отговор #926 -: Юли 28, 2010, 23:35:22 pm »
 Извинявам се, че се намесвам в темата с обратното подреждане на пъзели, но искрено ми стана интересно. Само да споделя, че моето дете е на същата възраст (след 2 месеца става на 4г.) и винаги, когато хване да разглежда нова книжка, я обръща обратно и започва да ми разказва какво има на картинките, което ме учудва, защото аз самата трудно разпознавам понякога какво има на картинката като я гледам обратно. Но когато му кажа, че книжката трябва да е обърната обратно, се съгласява бързо с мен и я обръща в правилната посока. Интересното е, че това се случва само с новите книжки, които разглежда за първи път. Не съм му задавала въпроси, но ще го направя. На детски офталмолог съм го водила няколко пъти и няма никакви проблеми със зрението, но не съм се сетила да споделя това с докторката.
 Детската психика и детската интерпретация на нещата винаги са ми били много интересна тема, затова се намесих.
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част II
« Отговор #927 -: Юли 28, 2010, 23:37:11 pm »
Бих казала че е прекалено контактен.
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част II
« Отговор #928 -: Юли 28, 2010, 23:43:46 pm »
Извинявам се, че се намесвам в темата с обратното подреждане на пъзели, но искрено ми стана интересно. Само да споделя, че моето дете е на същата възраст (след 2 месеца става на 4г.) и винаги, когато хване да разглежда нова книжка, я обръща обратно и започва да ми разказва какво има на картинките, което ме учудва, защото аз самата трудно разпознавам понякога какво има на картинката като я гледам обратно. Но когато му кажа, че книжката трябва да е обърната обратно, се съгласява бързо с мен и я обръща в правилната посока. Интересното е, че това се случва само с новите книжки, които разглежда за първи път. Не съм му задавала въпроси, но ще го направя. На детски офталмолог съм го водила няколко пъти и няма никакви проблеми със зрението, но не съм се сетила да споделя това с докторката.
 Детската психика и детската интерпретация на нещата винаги са ми били много интересна тема, затова се намесих.

Много трудно се фокусира в книжки, няма търпение да му чета приказки. Харесва само една книжка да му чета с която се учим да брои, но тя е с много кратки стихчета, много е хубава. Другите само ги прилиства и то ако има динозаври.
*

    Birdie

  • *****
  • 11040
  • Sviatoslav Richter (1915-1997) - Just listen!
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част II
« Отговор #929 -: Юли 28, 2010, 23:49:52 pm »
Това с обратното четене и разглеждане е известен феномен.
Тук става въпрос за това че, детето вижда два индентични обекта, но не може да ги възприеме като такива, и да се отнася към тях като еднакви по вид, тип. Това са "гностични" по тип неща.

Има причина, поради която детето не отъждествява пъзела с количката, независимо че са еднакви предмети. Не отъждествява -  >> не ги третира >> а третира пъзела като вид "релси" ( ако правилно съм разбрал)>> и затова как е ориентирана колата от пъзела е без значение за детето. В същото време поставя другата, индентична колича, правилно.
Ако двата бяха еднакви предмета за детето >> "защо колата е така, а пъзела - наопаки>> ще Ви каже " да, колата върви така" >> значи пъзела трябва да е обърнат >> и да го обърне. В случая сравнението в схемата, цвета, формата на двата предмета би улеснило асоциациите на детето и би помогнало правилното "пренасяне" на "правилните" свойства между индентични обекти. Което не става тук.
Всичко това ми напомня за асоциативните експерименти на Юнг от клиниката "Бюргхелцли" в началото на неговата кариера... .

За да разберете защо е така, трябва да наблюдавате детето с часове и в ДГ особено.
Трябва обща оценка на психо-моторното и интелектуално развитие на детето.
Не става от разстояние това... .
« Последна редакция: Юли 28, 2010, 23:56:13 pm от Birdie »
"Failure has a thousand explanations. Success doesn't need one."
"I live in my own little world. But everyone there knows me"
Sir Alec Guinness
***
Mistakes are the secret of my success.
*

    mini

  • *
  • 8160
  • purple addicted
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част II
« Отговор #930 -: Юли 29, 2010, 09:49:57 am »
и покрай темата за психологичното развитие на детето- докторе, кога децата започват да "сънуват" и преживяват случилото се през деня
от седмица време на сам Стефания /3 г и 5 месеца/ започна да бълнува на сън, това до сега не се е случвало, а сега почти всяка вечер го прави
Преслава /1 г. и 6 месеца/ пък от две вечери се събужда между 1-3 часа с неудържим рев, в спящо състояние и докато не я събудя не спира да реве, като през деня не дава никакви признаци на неразположение.
Нужно ли е според Вас посещение при детски психолог и ако да- на каква възраст е удачно да се прави.
Имам известни подозрения към кризите на Стефания, че има известна доза психологически момент- преди две седмици се наложи два дена да ги оставим при мои роднини, без преспиване естествено, първия ден ок, но втория още на обед и почнала да реве от баба си, когато е успяла все пак да я преспи за следобеден сън е започнала зверски да кашля, отидохме  да си ги вземем и кашлицата изчезна изведнъж. Питах я защо кашля и дали я боли нещо, каза- Защото се притеснявам за вас.
Вчера пръсках Олинт на Стефания, тази сутрин изкара доста секрет, сухата кашлица я няма вече  :) това заради Кетотифена ли е, обикновено винаги тръгва секрета и след него кашлица, или просто е някаква вариация :)
« Последна редакция: Юли 29, 2010, 10:14:16 am от mini »
"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."
"Прекалено много хора харчат пари, които не са спечелили, за да си купят неща, които не им трябват, за да впечатлят хора, които не харесват" Уил Смит
*

    Birdie

  • *****
  • 11040
  • Sviatoslav Richter (1915-1997) - Just listen!
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част II
« Отговор #931 -: Юли 29, 2010, 11:07:56 am »
Оставете детето на спокойствие, моля.
Да, вероятно Кетотифен препятства нежелани развития, особено ако го вземате вече повече от 1 месец.
« Последна редакция: Юли 29, 2010, 12:57:09 pm от Birdie »
"Failure has a thousand explanations. Success doesn't need one."
"I live in my own little world. But everyone there knows me"
Sir Alec Guinness
***
Mistakes are the secret of my success.
*

    yana-v

  • *****
  • 1207
  • Ще порасна голяма!!!
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част II
« Отговор #932 -: Юли 29, 2010, 11:41:39 am »
Като стана въпрос за пъзели  - искам да попитам в каква възраст децата започват да редят сами!?! Вики не проявява интерес - купувала съм с 4-8 елемента, с една фигура и с големи 3-4 парчета,тези които са за най-малките - изобщо не ги поглежда! Предпочита мозайки с габърки - реди си колонки, вади слага. Иначе обича приказки, дори тя ги разказва вече! Има ли нещо притеснително?
*

    mini

  • *
  • 8160
  • purple addicted
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част II
« Отговор #933 -: Юли 29, 2010, 12:52:09 pm »
значи Кетотифена работи :) повече от месец е приема, да  :)

докторе, дано не съм прозвучала като параноичка, но просто с тези нейни спазми веднага като се затръшка и зареве за нещо първата ми мисъл е да я успокоя, за да не направи спазъм от това, а не искам да имам разглезено и хленчещо дете, в някой моменти усещам как тя ни манипулира с това, знае че веднага се мъчим да я успокоим и почва да го ползва срещу нас
стремим се да ги възпитаваме да ценят това, което имат, но същевремено даваме всичко което имаме за да са задоволени- с качествена храна, качествена козметика, качествено облекло а в този живот няма нищо сигурно и не зная до кога ще можем да сме така, техните желания и искания стават все повече и все по-осъзнати  :? и на мен ми става все по-трудно да преценям дали подхождам адекватно
"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."
"Прекалено много хора харчат пари, които не са спечелили, за да си купят неща, които не им трябват, за да впечатлят хора, които не харесват" Уил Смит
*

    Birdie

  • *****
  • 11040
  • Sviatoslav Richter (1915-1997) - Just listen!
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част II
« Отговор #934 -: Юли 29, 2010, 12:58:53 pm »
Така са децата- нужна е строгост, колкото повече порастват.
Старайте се да ограничавате "изискванията".
"Failure has a thousand explanations. Success doesn't need one."
"I live in my own little world. But everyone there knows me"
Sir Alec Guinness
***
Mistakes are the secret of my success.
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част II
« Отговор #935 -: Юли 29, 2010, 17:17:53 pm »
isev, моята дъщеря вдигна 39 и я държеше без други симптоми, от леко зачервено уше /лекарката ни го видя с отоскоп/. Не го е пипала, не го е дърпала, не е плакала без причина... Мисля, че не е нещо за пренебрегване и щом имате назначен антибиотик, трябва да си изкарате курса.
Вера колко време я държа дъщеря ти тази температура защото моето дете няма вече и видях че е избил зъб :? 8O ако е отит или нещо бактериално няма ли да вдига пак температура?
Не си спомням съвсем точно, но тя вдигна температура в четвъртък през деня, без хрема, кашлица и други симптоми. В петък я заведох да я прегледа педиатърката ни за да не рискуваме с петък и събота... Още в петък започнах да капя капки отипакс, а температурата спадна до събота. Антибиотик не давах, защото докторката каза, че е леко зачервено едното ухо и назначи само капки. Слагах ги около седмица.
Обаче ми се струва рисково да сравняваме двата случая. Ако имаш колебания относно пиенето на антибиотик, идете на нов преглед при друг лекар или при същия, но трябва да се прецени актуалното състояние на детето в момента и да вземете решение.
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част II
« Отговор #936 -: Юли 30, 2010, 13:31:38 pm »
Здравейте д-р Бърди!
Искам да Ви попитам до каква възраст трябва да се дава АМ?
Дъщеря ми е почти на 1г 9м. В началото изпиваше 220мл АМ вечер преди лягане с което заспиваше, после започна постепенно да намаля изпитата доза и накрая стигнахме до 60мл максимум.
Има ли смисъл да продължавам да й давам АМ, защото не всяка вечер иска мляко.
Мога ли да го спра? И какво мляко да й давам за да задоволява нуждите й от такова. Прясно мляко не съм давала още, само кисело.
Благодаря Ви предварително!
*

    Birdie

  • *****
  • 11040
  • Sviatoslav Richter (1915-1997) - Just listen!
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част II
« Отговор #937 -: Юли 30, 2010, 13:38:25 pm »
От 12м възраст може да давате нормално мляко, стига да няма специални противопоказания.
Млякото като храна при децата е наравно с всички останали храни и с нищо не ги превъзхожда.
Всякакво насилие с млякото е неоправдано- детето избира дали му харесва млякото като храна, колко и кога да го пие.
Добре е дневното количество прясно мляко за цялата детска възраст да не надвишава 2 чаши.
"Failure has a thousand explanations. Success doesn't need one."
"I live in my own little world. But everyone there knows me"
Sir Alec Guinness
***
Mistakes are the secret of my success.
*
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част II
« Отговор #938 -: Юли 31, 2010, 10:56:40 am »
Докторе от Алмагела няма полза, но тъй като личната не е много на ясно за лекарството кое да е то, допитвам се до вас.Опитах се и все още опитвам да се свържа по телефона с гастроентеролога ,но вече седмица без резултат.
Та предписано ни е за 14 дни стомашно устойчиви капсули Nexium 20 mg /езомепразол/ или Helicid 10 mg /омепразол/, това са препаратите само подходящи за деца, като за вторият в листовката е написано, че е предназначен за деца над 1 годинка.
Който не разбира мълчанието ви, няма да разбере и думите ви.
Ако съдбата е спряла да ви се усмихва, опитайте се да я разсмеете!

Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част II
« Отговор #939 -: Август 02, 2010, 10:08:24 am »
От 12м възраст може да давате нормално мляко, стига да няма специални противопоказания.
Млякото като храна при децата е наравно с всички останали храни и с нищо не ги превъзхожда.
Всякакво насилие с млякото е неоправдано- детето избира дали му харесва млякото като храна, колко и кога да го пие.
Добре е дневното количество прясно мляко за цялата детска възраст да не надвишава 2 чаши.

Благодаря Ви д-р Бърди! Както винаги тоно ясно и изчерпателно :)
Лек и слънчев ден!