1.Чл. 4. Финансирането на дейностите по чл. 2, ал. 1 се извършва до размера на средствата по бюджета на фонда за съответната година
Означава ли това , че средствата могат да бъдат орязани догодина , ако така се прецени?
2.Чл. 7.
(2) Директорът на фонда се атестира на всеки три години от комисия, назначена от министъра на здравеопазването. Редът за провеждане на атестацията се определя с правилника по чл. 2, ал. 2.
Три години, не е ли твърде дълъг срок ,след който да се провери как се справя г-н Директора?
Защо и обществения съвет не участва в атестацията?
Защо общественият съвет няма никакви контролни функции върху Директора?
3.Чл. 9. (1) Към фонда се създава Обществен съвет, състоящ се от 7 членове.
(2) За членове на Обществения съвет се определят изтъкнати медицински специалисти в областта на асистираната репродукция и акушерството и гинекологията и представители на обществеността.
(3) Съставът на Обществения съвет се избира от Министерския съвет по предложение на министъра на здравеопазването.
Означава ли това , че министъра и само той ще избира както Директора , така и обществения съвет,еднолично?
4.Какво ще се случи , ако следващото правителство реши, че фонда е излишен?
5.
§ 1. За организиране и започване дейността на фонда, както и за дейности през 2009 г., свързани с "Програма "Ин витро - стимулиране на раждаемостта сред двойките с репродуктивни проблеми чрез осигуряване на средства за провеждане на медицински изследвания и доставка на лекарствени продукти за ин витро оплождане" в акредитирани лечебни заведения в Република България, се осигуряват средства в размер на 10 млн. лв....
Тези пари от бюджета ли идват или от излишъка и къде са другите 10?
Моля да простите моя скептицизъм в стил "под вола теле", но смятам за важно да чуя(прочета) отговорите, преди да се зарадвам на доброто начало!