0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Репортажът за българските училища
« -: Октомври 06, 2008, 12:04:28 pm »
Как ще коментирате репортажът по БТВ?Аз направо не можах да повярвам!Винаги  еималоглупости в училище,ама такова безочие не съм предполагала че може да съществува!Какви са тези родители,какви деца са възпитали!?
Във всяка стъпка виждай края на пътуването!
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #1 -: Октомври 06, 2008, 13:39:29 pm »
Рая,аз също останах потресена от излъченото по БТВ.
Това,за което няма да се съглася с теб е че единствено родителите са виновни.Мен не ме учуди толкова поведението на децата,колкото това,че ученичка,която учи английски 4 години и има отлични оценки,пише"tenk" 8O Много ще ме прощаваш,ама родителите нямат нищо общо с това!Когато ти си учител и позволяваш нещо подобно да се случва,просто обричаш тези деца.Дали родителите имат представа как точно техните деца получават оценки?
Трябва да се проследят преподавалите предните години на тези деца и да бъдат санкционирани!Когато позволяваш това да се случва,ти носиш отговорността за един пропилян живот в утрешния ден.В живота не е като в училище-ако в училище за "tenk"
пишат шестица,то в живота същото ще е достатъчно за чистачка на тоалетна...
Препятствията са тези ужасни неща, които виждаш, когато не гледаш към целта си


*
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #2 -: Октомври 06, 2008, 13:59:13 pm »
Гледах тази сутрин част от този репортаж и съм потресена от това, което видях. 8O Как са им писани петиците и шестиците на тези ученици, при положение, че за 4 години обучение - 1 дума не знаят на английски - нито как се произнася, нито как се пише, а да не говорим как се превежда. 8O
Едно от децата, когато му казаха да спрегне глаголът "ям", в 1л. ед.ч. го изписа като "I ям"   8O Нямам думи. :x
А репортажът има продължение... Не знам какво още ни очаква да видим ... :?
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #3 -: Октомври 06, 2008, 14:07:31 pm »
Да,но за съжаление не само на английски не могат да пишат,а и на български.Сигурно тези деца не са по различни и в останалите учебни часове.А онова момче с моторчето-кой му го е купил,да не би учителите?Или детето с бутилка бира?Или онова с ножа? Драмата е в цялостното отношение на учениците към учителя,и един към друг.
Може ли петокласничка да пребива съученичката си и да я псува цветущо-от къде ли е усвоила това поведение?Учителите вече не могат да се справят сами с този глобален проблем.Те нямат подкрепа нито от управлението,нито от родителите,нито от децата!
Това е падение!какво ще стане с тези деца след 10 години,когато завършат училище.Какво ще могат да правят,като нито могат да общуват нормално,нито имат елементарни познания.
Във всяка стъпка виждай края на пътуването!
*
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #4 -: Октомври 06, 2008, 14:34:57 pm »
Да,но за съжаление не само на английски не могат да пишат,а и на български.Сигурно тези деца не са по различни и в останалите учебни часове.А онова момче с моторчето-кой му го е купил,да не би учителите?Или детето с бутилка бира?Или онова с ножа? Драмата е в цялостното отношение на учениците към учителя,и един към друг.
Може ли петокласничка да пребива съученичката си и да я псува цветущо-от къде ли е усвоила това поведение?Учителите вече не могат да се справят сами с този глобален проблем.Те нямат подкрепа нито от управлението,нито от родителите,нито от децата!
Това е падение!какво ще стане с тези деца след 10 години,когато завършат училище.Какво ще могат да правят,като нито могат да общуват нормално,нито имат елементарни познания.
Съгласна съм с теб Рая.
Вина не носят нитоо само учителите нито само родителите.
Хапливке, с теб не съм съгласна обаче.Родителите вкъщи според мен би трябвало да научат децата си на нещо преди да постъпят в училище.И то не е да се псува учителя и да се говори с този просташки маниер, и да се държиш с пренебрежение и злоба към всички, които не са ти на вълната.
Възмутена съм от това ,което видях.Имам доста познати учители и проблема не е едностранен според мен. Нито пък ще се реши с този репортаж.Няма съзнание нито в едните , нито в другите.Няма желание у учениците за нищо съществено.За никакво развитие.Напоследък и в някои учители изчезна желанието...
Не искам да коментирам повече,защото изпадам в ярост като гледам какво се случва.Това не е  проблем,тва е трагедия...
*

    Nina

  • *****
  • 2643
  • Понякога седя и мисля, понякога само седя...
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #5 -: Октомври 06, 2008, 14:39:17 pm »
Родителите имат най-голяма вина, след това всичко останало. Като ми дойде у нас с шестица по бълграски език и не знае кога се пише "й", примерно, най-вероятно е да ми прищрака да сменя училището, подхода към детето и т.н. Тия деца да не са в първи клас? Родителите им никога ли не са ги препитвали?
За мен всичко тръгва от семейството и аз моя контрол ще го осъществавям качествено, след това ще търся и другите причини. Аз пък гледах и едни репортаж, в който дадоха кадри как момчета бият учителката и я заплашват с изнасилване, а бащата на едното момче каза, че щял да съди учителката за клевета?!?? Аз бих му осъдил един зад врата на хлапака, като се приберем, че да му се завие свят. Какъв приемер дава този родител? Дори и да не е права учителката, не е начина пред детето да я злепоставиш и да правиш демонцтрации и изцепки.
« Последна редакция: Октомври 06, 2008, 14:41:17 pm от Nina »
*
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #6 -: Октомври 06, 2008, 15:02:45 pm »
Родителите имат най-голяма вина, след това всичко останало. Като ми дойде у нас с шестица по бълграски език и не знае кога се пише "й", примерно, най-вероятно е да ми прищрака да сменя училището, подхода към детето и т.н. Тия деца да не са в първи клас? Родителите им никога ли не са ги препитвали?
За мен всичко тръгва от семейството и аз моя контрол ще го осъществавям качествено, след това ще търся и другите причини. Аз пък гледах и едни репортаж, в който дадоха кадри как момчета бият учителката и я заплашват с изнасилване, а бащата на едното момче каза, че щял да съди учителката за клевета?!?? Аз бих му осъдил един зад врата на хлапака, като се приберем, че да му се завие свят. Какъв приемер дава този родител? Дори и да не е права учителката, не е начина пред детето да я злепоставиш и да правиш демонцтрации и изцепки.
:good_post: :good_post: :good_post: :balk_47: :balk_47: :balk_47:
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #7 -: Октомври 06, 2008, 15:05:03 pm »
В никакъв случай не казвам че вината е само в едните или само в другите.Разбира се,че и семейството е фактор,но не винаги.Аз имам и брат и сестра,тримата сме отгледани по един и същ начин,от едни и същи родители-нямаме нищо общо помежду си.
Аз която не съм родител,не мога да осъждам родителите.Още повече че не ги познавам.
В репортажа се показа пълното невежество на учениците,което мисля ни помага да получим представа за учителите.Как може да поставиш отлична оценка на дете което не знае за две?Как да разберат родителите че децата им не се справят в училище, като бележника показва друго?
Аз веднъж съм ходила неподготвена на училище(по биология) и получих двойка.Тази двойка в края на годината с достатъчно труд се превърна в шестица.Бях удовлетворена от тази шестица,защото знаех че я заслужавам.
Препятствията са тези ужасни неща, които виждаш, когато не гледаш към целта си


*
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #8 -: Октомври 06, 2008, 15:10:42 pm »

[/quote]
Съгласна съм с теб Рая.
Вина не носят нитоо само учителите нито само родителите.
Хапливке, с теб не съм съгласна обаче.Родителите вкъщи според мен би трябвало да научат децата си на нещо преди да постъпят в училище.И то не е да се псува учителя и да се говори с този просташки маниер, и да се държиш с пренебрежение и злоба към всички, които не са ти на вълната.
Възмутена съм от това ,което видях.Имам доста познати учители и проблема не е едностранен според мен. Нито пък ще се реши с този репортаж.Няма съзнание нито в едните , нито в другите.Няма желание у учениците за нищо съществено.За никакво развитие.Напоследък и в някои учители изчезна желанието...
Не искам да коментирам повече,защото изпадам в ярост като гледам какво се случва.Това не е  проблем,тва е трагедия...
[/quote]
 :good_post:

*

    Nina

  • *****
  • 2643
  • Понякога седя и мисля, понякога само седя...
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #9 -: Октомври 06, 2008, 15:12:40 pm »
Как може да поставиш отлична оценка на дете което не знае за две?Как да разберат родителите че децата им не се справят в училище, като бележника показва друго?

Не съм още на тоя етап, но не бих разчитала само на 6-та в бележника, ще й се наложи на дъщеря ми да ми преразказва, да пишем заедно, да ми разказва, да ми смята. Ще намерим време и желание за това  :balk_602:
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #10 -: Октомври 06, 2008, 15:29:49 pm »
Трябва да се проследят преподавалите предните години на тези деца и да бъдат санкционирани!Когато позволяваш това да се случва,ти носиш отговорността за един пропилян живот в утрешния ден.

По какъв начин предлагащ да бъдат санкционирани? Да бъдат уволнени? Или да им намалят зяаплатите??? :lol:

Рая,аз също останах потресена от излъченото по БТВ.

  А аз мисля, че нищо не сте видели... Не оправдавам много от учителите, но за да ги критикува някой, първо искам да го наблюдавам как се справя поне 1 месец в клас.
« Последна редакция: Октомври 06, 2008, 15:35:12 pm от pgzenga »
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #11 -: Октомври 06, 2008, 15:38:30 pm »
Как може да поставиш отлична оценка на дете което не знае за две?Как да разберат родителите че децата им не се справят в училище, като бележника показва друго?

Не съм още на тоя етап, но не бих разчитала само на 6-та в бележника, ще й се наложи на дъщеря ми да ми преразказва, да пишем заедно, да ми разказва, да ми смята. Ще намерим време и желание за това  :balk_602:

Тъй тъй, я сега малко анализ с елементи на разсъждение (днес ми е ден  :wink:)

Та значи, Хапливке, "Как можеш да поставиш отлична оценка?": ами защо пък да не я поставя? Нали ако пиша двойка (каквато е заслужена), ще ми се случи следното:
- по-агресивните родители ще дойдат да се саморазправят с мен
- ще ми падне оценката/атестацията, че не съм се справила с учебния материал и съответно
- ще ми отнемат 5 лева от заплатата за едната точка по-надолу, които за някои хора изглеждат смешни, но за мен са парите за целия ден!
- Освен това, ако пиша двойка, това значи поправителен изпит! Ако поправката не се вземе юли месец, а септември, това означава, че аз всяка седмица, поне по два пъти трябва да бъда в училище, за да провеждам допълнително обучение с ученика, за да може той да си вземе поправителния на есен. Ааа, ама това са ми 4 лева на седмица само за транспорт (уточнение - ако се пътува само с едно превозно средство в едната посока), а на фона на моите 320 лева това малко тежко ми идва! А, и да не забравя - ако имам поправка, то не мога да се хвана някъде на хонорар за през лятото, та дано да закърпя малко от малко семейния бюджет, и детето да може да отиде поне една седмица на море.

Да продължавам ли? Мисля няма нужда!

Та с две думи:
- Не може да очаквате нещо повече от преподавателите, и викйте УРА, че все някой се излъгва да стане даскал за тези пари! Да не говорим, че и общественото мнение е изключително отрицателно към тази професия, което допълнително утежнява ситуацията.
- Хората, които в момента стават учители, стават такива, защото не могат да вършат нещо различно, мноооого рядко има хора с призвание!
- Хората с призвание, преподавателите на по 50+, тези, които искат съвестно да си вършат работата, нямат необходимите инструменти, за да се справят с тотално изпуснатите и невъзпитани гаменчета, виреещи по средностатистическите квартални училища. Истината е, че учениците дори и в така наречените "Елитни училища" не са добре възпитани и не са дисциплинирани, но там е малко, ама много малко по-добре. Само че преподавателят няма НИКАКВИ права, а само задължения! Той няма право (и инструмент), за налагане на наказание за лошо поведение в час, закъсненията и неизвинените отсъствия са просто нещо обичайно, няма намаляване на поведението както едно време, няма нищо... 
- Родителите и обществото като цяло продължава да смята, че държавата е тази, която трябва да им отгледа и възпита децата (Разбира се има и изключения, но те не са чак толкова разпространени).
- Да не говорим, че и родителите гледат само и единствено да свръжат двата края, и изобщо не се занимават с това, да обърнат внимание на децата си, да ги препитат, да видят докъде са стигнали с уроците и т.н.
- И да не пропускаме и светлия пример, който дават нашите медии! Кажете ми, кой е на почит, за кого се говори най-много? Чалгаджиите, Футболистите, Маргините, Чората, Илия Павлов! Ааа, и да не забравяме Златка Плеймейтката!!! Е, при условие, че това са идолите на новото поколение, за какво си говорим! Пука му на ученика, че не знае! Той и Бербатов не е бил отличник, ама на виж сега къде играе и какви пари печели!

Та таквиз ми ти работи девойки... Не че не мога да пиша още, ама ще стане километрично...

Лекарства след процедура се спират само след изрична консултация с лекуващия лекар!!!
*
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #12 -: Октомври 06, 2008, 15:51:01 pm »
rally-pat, напълно съм съгласна с мнението ти. :good_post:
*

    Osiana

  • *****
  • 4888
  • Обещах, че повече никога няма да обещавам...
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #13 -: Октомври 06, 2008, 16:32:55 pm »
Е, аз думи нЕмам вече...
Тя щом цялата система е виновна, отиде коня у рЯката.
Щом родителите нямат вренме и не ги интересува, щом учителите и на тях толкова им дреме и си мислят за петте лева, щом дисциплината и нивото на Българските училища така е паднало, то няма оправия.
Жал ми става, та ми се плаче.
Цветя 2009 Рози Цветя 2008

"Има два начина да изживееш живота си. Единият е като мислиш, че не съществуват чудеса.
Другият е като мислиш, че всяко нещо е чудо."
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #14 -: Октомври 06, 2008, 16:52:18 pm »
Аз се чудя как все още съществува училището като институция?Ами то си е жив разход за държавата,щом няма полза от него.Масово се закриват паралелки,а и цели училища-какво значи това?Че някой го е грижа за обучението?Честно казано живот и здраве,незнам дали бих си пуснала детето на училище,ако е такова каквото го видях по телевизията.Учителите нямат вина според мен.Те преподават,а не възпитават!
Възпитанието и ценностите са неща които се градят в семейството.А да не говоря за ученичката,която предлагаше да правят тройка с учителя-е това вече незнам как да го нарека.И това за тези деца е престиж!Това е начинът да привлекат внимание!Това е начинът да направят впечатление!
Във всяка стъпка виждай края на пътуването!
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #15 -: Октомври 06, 2008, 17:13:31 pm »
Когато бях ученичка,имах удоволдтвието да попадна на учители,които не само са ми преподавали,а и са ми помогнали да се развия като личност.Мисля,че това някой да разпали в теб страстта към литературата или историята е достойно за възхищение.
Ще съм вечно признателна на тези жени за това,че изискваха възможно най-доброто от мен,а и от всички останали!Имахме и една учителка по информатика,която беше дистрибуторка на AVON и пишеше оценка срещу поръчка!
 Рая,нещо не разбрах-хем мислиш,че родителите са виновни,хем се замисляш дали би пуснала детето си училище...
Препятствията са тези ужасни неща, които виждаш, когато не гледаш към целта си


Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #16 -: Октомври 06, 2008, 17:14:28 pm »
Оси, не жал, ами МНОГО жал! Да не говорим, че с непрекъснатите реформи и нови и нови програми за училищното образование нещата стават все по-зле и по-зле! Имам чувството, че някой отгоре се стреми допълнително да съсипе и малкото, което е останало.
А най-лошото е, че това, което го пиша, го пиша с информация от кухнята на доста елитна столична гимназия  :? Мам все още работи там (независимо, че е пенсионерка...). Заради пустата система с точки и оценка в момента в училище е кошмарно, преподаватели, които са били до края на миналата година приятели се гледат на въпреки, не си говорят и т.н. И защо - заради едните точки, и точно едните 5 лева в повече дет ги е взел някой друг.

Ще кажете - ми да си сменят работата. Да ама не - не става, щот като си преподавател, си преподавател до живот. И единственото, което можеш да направиш е да отидеш в друго училище. И нямаш перспектива, и нямаш тенденция за израстване и правене на кариера... Оххх, карайте, много болна тема ми е това...

Честно казано живот и здраве,незнам дали бих си пуснала детето на училище,ако е такова каквото го видях по телевизията.
Ами честно казано, ако не се промени нещо основно в закона за Просветата, няма да имаш избор - защото образованието е задължително до 10-ти клас.

Когато бях ученичка,имах удоволдтвието да попадна на учители,които не само са ми преподавали,а и са ми помогнали да се развия като личност.Мисля,че това някой да разпали в теб страстта към литературата или историята е достойно за възхищение.
Ще съм вечно признателна на тези жени за това,че изискваха възможно най-доброто от мен,а и от всички останали!Имахме и една учителка по информатика,която беше дистрибуторка на AVON и пишеше оценка срещу поръчка!
Както виждаш, ти сама си се сблъскала с това, за което говоря - хората с призвание, и тези, които са станали даскали по необходимост, а не по желание.

В този ред на мисли - гледайте "Даскал" с Велко Кънев в Камерна зала на Народния (който може де) - постановката е мноооого показателна, и още повече, защото текстът не е български.
« Последна редакция: Октомври 06, 2008, 17:17:54 pm от rally_pat »

Лекарства след процедура се спират само след изрична консултация с лекуващия лекар!!!
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #17 -: Октомври 06, 2008, 17:16:52 pm »
И аз без да съм родител,да се изкажа некомпетентно по темата :).Приемаме теоретично,че сме добри и съвестни родители,които възпитават в децата си морал,добро поведение и уважение кам околните.И това до момента ,в който детето ни тръгне на училище.А ние сме средностатистически българи,които нямат възможност да изпратят детето си в частно училище и то ходи просто в най-близкото държавно училище.И пак така,чисто теоритично нашето добре възпитано и кротко дете по ирония на съдбата попада в клас,в който преобладават малки простаци,синове и дъщери на големи простаци,за които е престижно да се държат просташки.Учителката е добра,но няма необходимите правомощия да въдвори ред и дисциплина в класа.Тя няма право да се скара на учиниците,да не говорим да ги изгони от клас или да ги накаже по някакъв начин.Какво се случва,ако не след месеци ,то след години с нашето добре възпитано дете?!?Средата в която се движи оказва  пагубно влияние върху него и ние като негови родители имаме ли реалната възможност да се преборим със заобикалящия го свят?
Чудя се,когато живот и здраве стигна до този момент,какво ще правя?Идея си нямам!Извинете,че ви занимавам с моите разсъждения ,с които се пораждат само повече въпроси,вместо отговори.
*
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #18 -: Октомври 06, 2008, 17:19:20 pm »
Абсолютно не съм съгласна, че родителите са виновни.Тези родители виждат детето си вечер след работа, когато майката е прекалено заета да наготви, а бащата да свърши поне част от служебните си задължения.Детето по цял ден е навън, на улицата и се влиае от средата, в която се движи.А днес тази среда за съжаление е точно такава!
Аз завърших средното си образование 99та година, което не беше чак толкова отдавна, но имахме голям страх и респект от учителя.А сега...  :?
*
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #19 -: Октомври 06, 2008, 17:23:41 pm »
На мен честно казано ми идва само заради това дори да си събера куфарите и да заминем някъде навън! И това мое мнение не е вследствие на репортажа - уви, положението ми е ясно. След като не можеш да научиш родния си език в родната си страна и с теб си правят куп експерименти без полза - за какво да си говорим въобще! И мога да ви кажа, че дори и да си добър родител и да учиш с детето си 2-3 часа на ден и то да се старае въпреки че е нодоспало и капнало от умора - днес не е достатъчно, за да станеш грамотен. Системата е повече от ужасна. Не знам кой ги мисли и как тези програми, но определено хората, които ги сътворяват не са наред!
Особеност на огъня е, че гори независимо от посоката на вятъра!