Преди да продължа...да ви кажа БЛАГОДАРЯ Момичета, защото вие ме накарахте да изживея всичко отново, да си припомня малко позабравени емоции, да поизтупам снимките от полепналия прах и да се усмихвам широко.И не на последно място...НАЙ-ПОСЛЕ ДА ОПИША ВСИЧКО защото понякога се забравя:). При всяко пътуване , започвам дневник още в първия самолет но стигам само до 5-ия ден от пътешествието. За себе си разбрах, че е по - добре да изживея всичко, да си дам малко или много (като в случая) време и след като емоциите са попреминали да опиша всичко.Разбира се , винаги си водя някакви бележки в моменти на много силни емоции защото наистина ви казвам, понякога нещата, които виждам така ми вдигат адреналина, че съпругът ми се чуди дали не ме е ухапало някакво насекомо или животно, когато връщайки се след екскурзията на кораба, аз започвам да говоря несвързано опитвайки се да опиша какво съм видяла:)Като децата съм, искам да видя и пипна всичко, искам да изкупя всички сувенири, но и да не плащам свръхбагаж на връщане:)
След магнетичния Куала Лумпур, се отправихме към Индия.Забравих да спомена, че понякога между две различни пристанища имаме преходи от по 1 ден или по 3-4.Най дългия преход е бил 9 дни от Южна Африка към Австралия.В дните „на море” (те си го казват “at sea”, макар да сме в океана) кораба става едно голямо и непрестанно парти. Няма час и ден без организирани забавления, игри, театър, кино, най различни представления, разбира се shoping в магазините, които отварят винаги когато кораба е на море и са винаги затворени когато сме на пристанище. Ако времето е хубаво всички пасажери са по басейните след почти задължителния им крос сутринта, но след този крос закуската им е като за трима човека. Моите наблюдения досега са, че най- много по круизи пътуват американците и доста по-рядко европейци. Има и доста японци, но поне с тези досега с които съм се срещнала не живеят в страната си а по-света.
В чиниите на първата група, можете да видите поне 7 различни храни-сладко, солено,месно, безмесно,зеленчук, плод...всичко. И това е само началото, защото повечето си пълнят платата по 2 пъти. Казвам плата понеже чиниите са едни големи и продълговати:) Има и малки ама рядко се ползват:)
Не ми е работа да им гледам в чиниите, обаче по голямата част от тях са като прасенца, и не спират да ядат през целия ден.Нали са си платили...гледат да използват максимално възможностите:) Всички пият диетична кола, но след закуската или обяда отиват на барбекюто и за десерт си вземат пълна чиния пържени картофи с по 2 хамбургера.Незная къде побират всичко:)
Инъче...незная дали така са свикнали и дали е лицемерие, но са много спокойни, весели, мили и винаги, ама винаги готови да чуят историята на живота ти:). Средната възраст на пасажерите е 45 години а тези, които са на по 70-80 се държат като ...младежи:), за мен това наистина са хората които знаят как да почиват и какво е ваканция. Когато за първи път отидох при съпруга си на Tahitian Princess ми беше интересно и предизвикателство да ги разбера.Не мисля, че и до днес съм успяла но някои неща са си едни и същи. Всеки те поздравява и ти се усмихва.Денят ти започва по различен начин, когато 100 човека са ти пожелали хубав ден с усмивка или са те попитали „как си?”.Разбира се, те дори и не очакват отговор на последното когато разминавайки се с тях чуеш, “How are you?”.Аз в началото се спирах готова за разговор или разпит, защото са много любопитни, и преди още да съм си отворила устата за отговор, те вече бяха на другия край на коридора:)
Пак се поотклоних от курса:)
Първият град в Индия, който ни очакваше или по скоро ние него, беше MADRAS .
Пристигнахме там на 25.09 сутринта. Оказа се, че за да сляза от кораба ми трябва индийска виза, но емиграционните власти на кораба ме бяха предупредили предния ден и срещу 40$ получих такава. Към юли 2006 година, населението на Индиа е 1, 095, 351, 995 души. Мадрас е четвъртия по големина град.
Не бях подготвена за това което ни очакваше „извън” нашия красив корабен живот. Въпреки, че и в нашата страна има много бедни хора , въпреки, че малцинствата тук живеят на ръба, в Мадрас видях нещо, което човешкият ми разум не разбира и до днес.Няма да ви покажа снимки защото неможах да направя такива.Струваше ми се кощунство и подигравка да снимам болката на хората.По късно съжалявах за това защото осъзнах, че повечето от жителите там дори не приемат живота си като болка.
Заведоха ни в един от кварталите, където хората живееха в кашони на улицата, а на най - бедните май и това не им се полагаше. Хранеха се и ходеха до тоалетна в техните си 2 квадрата.Фекалиите им си течаха по улицата а вонята не искам да ви описвам каква беше.Съжалявам за това което четете но то е част от света, колкото и да не ми харесва. Хората умираха и се раждаха на улицата и това беше съдбата им.Казвам това, защото ни разказаха, че в Индия някой се ражда щивач и умира шивач,друг се ражда учител и умира като такъв, трети (много такива трети) се раждат бездомни и бедни в кашони и умират в кашоните си та било и след години, години. Всичко това го видяхме от едната страна на улицата...от другата се издигаше стена, като крепост а зад нея палат. Палат , като от книжките с приказки за принцеси, но така и не видяхме принца и принцесата, а и ние едва ли сме представлявали интерес за тях. Немога да ви го опиша, но никога допреди това през живота си не съм вийдала такъв контраст на класи. От едната страна умират а от другата пируват.Цинично но действително.
След тази гледка, повечето пасажери от екскурзията не пожелаха да продължат и всички се върнахме на кораба само 2 часа след като бяхме слезли от него.А още 2 часа по-късно всички пасажери бяха на борда и бяха като попарени. Баха се оформили групички и всеки коментираше видяното.За първи път май ги видях да нямат апетит.
Съпруга ми ми разказа по-късно, че когато са в Индия или на други подобни места кораба „отваря” едно помещение където хората могат да влязат да се нахранят и им раздават храна. Само ако знаете какви количества храна се хвърля всеки ден. И е страхотен жест, че макар и рядко компанията прави такива жестове.разбира се не ги хранят с остатъците а с нормална прясна храна.
Спирам с Мадрас защото и сега ми се свива стомаха от ужаса:(но като завършек ще кажа последното, което ме срази.Тези хора наистина бяха щастливи в техния си животец. Гладни, полуголи и боси в повечето случаи но усмихнати „до уши” и ни пипаха като чели бяхме някакви миражи за тях. Ще ви призная, че много плаках като се прибрах в каютат ни.
Видяхме много малка част от Индия и не мисля, че всичко е такова но аз а и повечето пасажери нямахме сили за повече.
На 27.09 трябваше да пристигнем в COLOMBO. Капитана обаче промени курса на кораба и с божията помощ и попътен вятър се отправихме директно към онази друга, наша цивилизация опитвайки се да забравим и да се самозалъгваме, че видяното нас не ни касае. Май повечето успяваме, но тогава се чудех къде е Бог и колко сгрешили могат да са тези хорица за да им се случва това.
Така , преждевременно се оказахме ден и половина повече в океана, а като подарък и лечение от Индия на път към MALE MALDIVES, което не беше предвидено за посещение.