0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

ще попитам аз тогава щото всеки път като висна пред кабинета и зачакам се питам колко от присъстващите там са помислили какво да облекат преди да отидат в клиниката. колко от нас си правят сметка колко време ще им отнеме разопаковането и опаковането преди и след прегледа (процедурата). колко от нас се попитаха дали ако пропуснат чорапогащника няма да се оправят 5 минути по-бързо. колко от нас направиха простата сметка че ако 10-12 човека са го пропуснали това е 1 спестен час от времето на клиниката и от нашето време. това е 1 час повече време за нас.
ама къде ти, толкова по-лесно е проблема да е в зле организирания график, в лекаря и всичко останало отколкото в нас и в тъпия ни чорапогащник (например)

  Лили имаше предвид да проявим разбиране, чорапогащника беше просто метафора.
именно!


Посланието е съвсем буквално , а не метафорично!
Дори и примера е конкретен.




Цитат на: Efirche
основното в тази тема беше да се предложат варианти за оптимизиране на работата в клиникиТЕ.
верно ли. коя по-точно клиника те помоли да й оптимизираш работата щото видиш ли тя не може да се оправи без теб. разяснявам ти и дълбочината на моето послание в предишният ми постинг - не давай акъл там дето не ти го искат.

 

Щом плащам , ще давам акъл , а ти чакай да те помолят за това!
« Последна редакция: Ноември 27, 2007, 15:29:00 pm от Efirche »
*

    Ganka

  • *****
  • 5926
  • мама и леля на ангелчета
Е, Гане, тва държене на ръце е малко пресилено. Става дума за реакция и дружелюбно отношение, от което всички имаме нужда. Понякога една добра дума помага толкова много. За всичко останало съм напълно съгласна с теб.
Дони, имам предвид напълно метафорично държането на ръка. Моите специалисти тук дори и без да са ми казвали кой знае колко голяма добра дума или да са съпричастни, постигнаха много по-голям резултат от лекарката, която ме лекува 5 години. Просто ти трябва адекватен лекар, който е в състояние да си върши работата добре, а не да е преуморен и да недоглежда разни неща. Примери много такива. Това е основното, не емоцията. Аз не съм умряла от това, че не са били с мен в най-тежките ми моменти или в най-добрите, вярно видя ме лекарката че ревах от щастие, ама какво. Просто за нея това е работа, която обича и върши с внимание, но с цялата си концентрация. Организацията на кабинета й е такава, че и позволява да е максимално полезна на пациентите си. И нещо много важно - аз не плащам лично на нея, за да я карам да се ангажира с мен - Здравната каса има тази функция. Т.е. пак стигаме до менджмънта и доброто управление. Нещо, което за съжаление се губи в нашата мила родна страна :?
Обещах на Лили:)
 
"... Защото, ако има някаква утеха в трагедията да изгубиш любим човек, тя е в необходимата вяра, че може би така е по-добре.
""Вещицата от Портобело", Паулу Коелю
*
Абсолютно подкрепям Ganka, както и другите момичета, които смятат че професионализмът и добрият мениджмът трябва да бъдат на първо място! А думата професионализъм значи много във всяко едно отношение. За съжаление при нас това все още липсва и то във всички сфери, от което си патим... :( Искрено се надявам тези, от които това зависи най-малкото да се заинтересуват от тази тема и ако се смятат за професионалисти да направят това което е необходимо и зависи от тях...Оставам с надежда...
Не виждам нищо лошо да имаме претинции за подобряване на работата в нашите БГ-клиники и да даваме предложения и много е глупаво да се мисли, че някой от нас би могъл да "дава акъл" и да бъде консултиращ по въпроси в които не е компетентен и не мисля, че пешещите тук имат това предвид - затова спрете споровете и дребнавите заяждания много ви моля, момичета
Трябва да има адекватна реакция от наша страна и предложения , за да се променят нещата и да се оптимизира процеса на работа от коета страдат всички. Много са прави момичетата, които дадоха примери за работата на клиниките в чужбина - важна е адекватната намеса и реакция но докторите, не е важно дали ще ти съчувстват, а да ти съдействат професионално и разбира се, че има начини нещата да се променят в организацията и менажирането на процеса. Не ми се иска да повтаряме едни и същи неща, мисля спорове и лични пристрастия тук за напълно излишни.  :wink:
« Последна редакция: Ноември 29, 2007, 18:18:10 pm от marina15 »


Когато искаш, намираш начин, когато не искаш, намираш оправдание
*

    Olimpia

  • ***
  • 220
  • Усмихвайте се и съдбата ще ви се усмихне:)
Момичета, искам да споделя нещо! Определено смятам, че и пациентите понякога наистина са виновни за чакането пред кабинетите! Днес бях на цветна снимка! Приеха ме час по-късно!!!!! защото две от девойките преди мен закъсняха! Едната с 10 минути, а другата с половин 4ас!!!!!!! Дошла, взела си направлението за снимката и отишла някъде!!!! Обиколиха болницата да я търсят и не могат да ме вкарат мен, защото всеки момент я 4акат да се появи от някъде, а нейната докторка вдига патардия до небето, 4е иска да си ходи и обикаля да я търси!!!!! Безумие!!! Как може някои нациенти да си позволяват такова поведение!!!!!!!!!
Е споделих.... ! Чакането не ме ядоса много, бях си взела книга да си чета..., но човешката простотия е много изнервяща!!!
Така че, мили момичета, когато отивате на лекар, не мислете само за себе си! Помислете и за тези след вас!!!!!
Това по клиниките за стерилитет поне тук в София не е така, защото веднега влиза следващия и ако се появи закъснелия - ще влезе със закъснение.  :wink:


Когато искаш, намираш начин, когато не искаш, намираш оправдание
*
Първо да кажа, че не съм прочела всичко написано. Аз мисля, че не е наша работа да казваме как да си управляват лекарите клиниките.Все едно някой да ми дава акъл как да управлявам собствената си фирма....ами ще му кажа да си направи такава и си приложи идеите.
Като пациенти не се съобразяваме с времето влизайки при лекаря, аз съм чакала 40 минути една дама да излезне от кабинета на доктора. Ше кажете - платили сме си, да всички си плащаме,но трябва и да се съобразяваме.Всички искаме да ни се обърне внимание и време, колкото може повече, ами тогава докторите да направят прегледите през час, тогава ще мрънкаме, че часовете са за 2010 година.Да не забравяме и спешните случаи които не могат да чакат.
*

    evro

  • *****
  • 5167
  • Мъдростта се побира в две думи Търпение и Надежда!
На няколко пъти вече срещам "не съм прочела всичко до тук" - ми четете бе хора, щом участваш в дадена дискусия, значи е редно да чуеш всички участници.

Та по въпроса защо си споделяме мислите тук:
1. ние сме потребители във форума където е публикувана съответната тема.
2. ние сме пациенти на съответните клиники.
3. момичетата пациентки на европейските клиники споделят опита си за което мога само да им благодаря.

А конкретно на това:
Цитат
Все едно някой да ми дава акъл как да управлявам собствената си фирма....ами ще му кажа да си направи такава и си приложи идеите.
ще ти кажа, че ако съм клиент в твойта фирма, и там аналогично съм обслужена след 4 часа чакане - ми крака ми няма да стъпи в твоята компания, ако ще и Майкросфофт да е.

Лично аз мога да чакам, защото мога да си го позволя - работя за себе си и НЕ това чакане е проблема за мен.
« Последна редакция: Ноември 30, 2007, 13:23:56 pm от evro »

Те осмислят живота ни!

Ако опитът ми е от ползва поне за един човек - това е смисъла на присъствието ми (отново и понякога) evro_angelova@yahoo.com
*
чудесно, само че няма къде другаде да идеш... пък и при мен чакането е със седмици... както и да е.
и пак стигаме до там, че чакаш....
пък и честно казано, кабинети пред които няма никакви хора има достатъчно и там не се чака.
« Последна редакция: Ноември 30, 2007, 13:45:47 pm от bubata »
*

    Жужка

  • ****
  • 564
  • Фен на Пегъзи Музовски
чудесно, само че няма къде другаде да идеш... пък и при мен чакането е със седмици... както и да е.
и пак стигаме до там, че чакаш....

Напротив - има къде да отида. Все пак бих предпочела да дам парите си в Бг.

ПП Наистина, що не четете!?!
Мога, стига да искам.
*

    jam

  • Piu nessuno mi portera nel Sud.
  • *
  • 14924
Аз мисля, че не е наша работа да казваме как да си управляват лекарите клиниките.Все едно някой да ми дава акъл как да управлявам собствената си фирма....ами ще му кажа да си направи такава и си приложи идеите.

Бубе, повечето фирми на запад, които работят с хора, имат телефони, форми по уебсайтовете си и други средства, специално създадени за т.н. "обратна връзка" - tell us what you think, your opinion matters (кажете ни какво мислите, вашето мнение има значение) - този лозунг съм го срещала на много места. може да е лицемерно, но според мен, добрият мениджър няма как да разбере без обратна връзка дали управлява ефективно бизнеса си, щом този бизнес е насочен към обслужване на хора.

така че, аз си мисля дето за клиниките е даже полезно да прочетат какво мислим ние, пациентите, за тяхната работа. и съм сигурна, че техни представители четат тук и си вземат бележки.
"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."

Клостилбегит не се пие без да имате направено изследване за проходимост на тръбите, на репродуктивните хормони и спермограма на мъжа!

*

    evro

  • *****
  • 5167
  • Мъдростта се побира в две думи Търпение и Надежда!
Само не ми казвай пред чий кабинет да чакам!
За сведение: при мен чакането е с месеци и пак повтарям - за мен това не е проблем, грешките ме научиха да чакам. Взаимно инвестирахме много за разрешаване на проблема ми, и за това чакането ми е бял кахър!

Те осмислят живота ни!

Ако опитът ми е от ползва поне за един човек - това е смисъла на присъствието ми (отново и понякога) evro_angelova@yahoo.com
*
Джаме, съгласна съм, обаче тук се говори само за чакането.Ефективното управление на бизнеса е комплекс от много неща, някои от които са приоритетни.
Никой не си дава сметка колко време отнема собственият му престой в кабинета.Товя изяжда времето на останалите.Може би лекарите трябва да имат опция - изгони пациента.За висенето пред кабинетите, трябва първо ние пациентите да сме коректни. Така мисля аз.


Жужка, има и такава опция но цената е 10 пъти по голяма...изборът е на клиента.

« Последна редакция: Ноември 30, 2007, 14:40:06 pm от bubata »
*
Евро, не давам акъл на никого, пък и това не беше написано за теб конкретно. Аз също чакам, и никога не съм мрънкала за това.Чакам колкото се налага, защото знам, че както аз искам да ми се обърне внимание, така и тези преди и след мен искат същото.
*

    Ganka

  • *****
  • 5926
  • мама и леля на ангелчета
Никой не си дава сметка колко време отнема собственият му престой в кабинета.Товя изяжда времето на останалите.

Бубе, колко може да отнеме престоя му зависи по какъв проблем си отишъл там. Един преглед или фоликулометрия може да е 10 мин, един разговор, за да се открие наличния проблем може да е 40 мин. Не е работа на пациента да прецени колко време да стои вътре. Тук в кабинета на специалиста стояхме един час докато ми снемат анамнезата. Трябваше ли хер доктор да ми каже - ама няма да ти я вземам сега, щотото някой друг ме чака. Те си правят сметка кой колко време стои. Като има пациенти за анамнеза, първичен преглед и т.н подобни - ще дадат часа на следващия след 45 мин. Ако е за нещо процедурно - ще дават за след 10. И така ще върви работата. И аз искам да стоя 2 мин вътре, да ми кажат, че всичко ми е наред, ама не става.
Обещах на Лили:)
 
"... Защото, ако има някаква утеха в трагедията да изгубиш любим човек, тя е в необходимата вяра, че може би така е по-добре.
""Вещицата от Портобело", Паулу Коелю
*
Гане, съгласна съм, нали и аз казвам че доктора не може да изгони пациента. Ясно е, че за първичните прегледи е отделено повече време в графика, но една фоликулометрия от 10 минути, може да стане и час когато пациента започне да задава въпросите си и получава съответните отговори.Няма лекар който може да прецени колко време ще му отнеме това.Възможно е и прегледа да продължи по дълго заради настъпили усложнения - това също не може да се предвиди.Не може да се предвиди и спешен случай, който трябва да влезне веднага. Ще дам един пример: при последната ми стимулация, на поредното изследване на хормони- те се оказаха извън норма. Преглед ми бе направен преди излизането резултатите в графика на доктора, смятате ли че не трябваше да ме приеме още веднъж (извън графика)за да уточним какво да правим? Ето това също е непредвидена ситуация, която увеличава чакането.
*
Re: разочарована съм от др Стаменов
« Отговор #236 -: Декември 08, 2007, 22:49:57 pm »
Според мен темата е формулирана неправилно... Може би:"Разочарована съм от чакането при д-р Стаменов." Аз честно казано си чакам от сутрин до вечер и не бих сменила д-ра, защото му имам доверие, а то се печели трудно. Обиколила съм почти всички такива клиники и навсякъде се чака по много. А това, че наплива е голям при него говори, че и резултатите са високи.

Не мога да се съглася с това мнение. И при д-р Иво Тодоров е така с чакането, даже доскоро и час не се записваше, а вижте какво е мнението за него.
*
Пак един пример за бързото прилагане в практиката ще дам: напоследък тук стана много модерна програмата Microsoft Project, която прилага един по-компактен начин да организираш работата си по даден проект или дейност, но в електронен вид.

Сигурно някои знаят и за новата мода да се мениджира промяната. Моя милост ще се запиша сега през декември на курс, който така се казва: "Change and Project Management".

в общия случай, на един лекар не може да му пука за всички - иначе той ще пукне.
:D


Доста време ми отне, но все пак прочетох всичко, къде по-внимателно къде по-диагонално.
Първо, спорът и дискусията според мен се пораждат от това, че се смесва мениджмънт с добро отношение към клиента. Аз се занимавам професионално с Обсужване на клиенти и смея да твърдя, че имам какво да кажа по въпроса. Тези, които искат приятелско отношение искат грижа за себе си като клиент (или пациент, няма знчение). Докторите, които смятате за свои приятели, защото са до вас всъщност ви дават добро  отношение към клиента.
Това не винаги може да се научи от учебниците или курсовете по мениджмънт и обслужване на клиенти, защото за да го има са нужни човешки качества и определен тип поведение. Затова започва да се препоръчва за такива професии да се търсят хора с такива качества на първо място, преди знанията и уменията им, защото те по-лесно се придобиват и учат.

Acknowledge patients through availability, affability, and ability
1. Availability – accessibility to patients
2. Affability – friendliness towards patients
3. Ability – skills in practicing the science of the medicine
The first two A’s distinguish the doctors as exceptional.
The basic elements of communication – eye contact and touch – are communicating to the patient that the doctor is acknowledging him/her as a person.
Както виждате от по-горното, Докторът се приема като достъпен, приятелски настроен към пациентите си и затова кабинета му е претрупан.
Така че, всички говорите за едно и също нещо според мен.

Второ, мениджмънт на всякъде е необходим. Ние едва ли сме хората, които трябва да ги учим, най-малкото защото не знаем те какво знаят и какви са им плановете. Не знаем дали в момента не е по-важно да се спечелят повече пари за нова техника и оборудване, повече авторитет и признание в областта, "материал" за научни изследвания (не се засягайте, просто не изключвам и тази възможност да съществува) и пр. Вероятно за всяко нещо си има причина.
Една година напред за първичен преглед на мен ми се струва множко. В понеделник ще пробвам да си запиша такъв, пък да видим за кога има свободни часове.

Дива Роза е права в нейните коментари, че ние сме тези, които трябва да изискваме. И понеже сме от сравнително новото поколение на демокрацията на нас се пада частта да научим бизнеса, че сме взискателни към това, за което си даваме парите. И не става въпрос само за пари. Вниманието към нашето време и пари е внимание и към нас самите - към нашия труд, достойнство, права.

За съжаление никакъв Майкрософт Проджект не може да помогне на некъдърните в Управлението. Това поне го виждам често. Дори съм чувала, че на един семинар от Майкрософт са си признали, че там само тези, които работят по правенето му работят с него, но това е друга тема.

Как се управлява промяната? Не съм ходила на курс, сега става модерно това да - да управляваш риска и промяната. Първо, трябва да отчетеш, че всяко нещо търпи промяна и да заложиш в своя производствен процес, че ще ти е необходимо време за да се занимаваш с промяна в плана (като например, да не се запълва целия график с посещения от пациенти, защото ще минат 5 жени за тест А, 3 жени за изследване Б, % жени, на които им е дошло не по график, и пр. Тези неща за лекарите не би трябвало да са непредвидими, и не се изисква да си шаман, или да имаш такъв на стаж, особено, ако графикът ти е запълнен 1 година напред). Второ, трябва да си готов да поемеш риск и да прецениш кое е по-важно - да имаш 30 мин. неуплътнени с преглед на пациент, или 20 жени на едно място ;)

Та това е в общи линии от мен по темата.
А ако някои от клиниките не се е светнал още, не е зле да обърне внимание на обстановката. Най-малкото такъв трафик и график не може да продължава до безкрай, защото и докторите са човешки същества.

И още нещо - и аз не съм имала за цел да си създавам приятелки на подобно място, но натам вървят нещата :)
Сещам се за една статия, която бех чела, че хората се срещат по 3 причини - for a reason, for a season and for lifetime. Пожелавам на всикчи, срещата им с техните любими хора - съпрузи, другари, синове и дъщери да е за цял живот, а престоя тук за един сезон!
*

    лили

  • *****
  • 2151
  • мързи ме да натискам шифт-а
Една година напред за първичен преглед на мен ми се струва множко.

не и ако приема на нови пациенти е 2 пъти седмично, в рамките на няколко часа, по 1-2 пациентки на час, а желаещите са твърде много
ОСТАВЕТЕ СТЕФКА НА МИРА!
*
Всъщност вече е повече от година :(
Днес опитах да си запиша час, казаха ми, че записват за 2009 г. и да се обадя другия месец, защото графиците не са готови още.
Ще се запиша, какво да правя ... това ми прилича на вноските за кола едно време :). Е, все пак е нещо. А и Владимиров също е добър вариант, както казвате.
Ако някой случайно не се нуждае вече от своя час, ще ми го преотстъпите ли, моля?