Пак един пример за бързото прилагане в практиката ще дам: напоследък тук стана много модерна програмата Microsoft Project, която прилага един по-компактен начин да организираш работата си по даден проект или дейност, но в електронен вид.
Сигурно някои знаят и за новата мода да се мениджира промяната. Моя милост ще се запиша сега през декември на курс, който така се казва: "Change and Project Management".
в общия случай, на един лекар не може да му пука за всички - иначе той ще пукне.
Доста време ми отне, но все пак прочетох всичко, къде по-внимателно къде по-диагонално.
Първо, спорът и дискусията според мен се пораждат от това, че се смесва мениджмънт с добро отношение към клиента. Аз се занимавам професионално с Обсужване на клиенти и смея да твърдя, че имам какво да кажа по въпроса. Тези, които искат приятелско отношение искат грижа за себе си като клиент (или пациент, няма знчение). Докторите, които смятате за свои приятели, защото са до вас всъщност ви дават добро отношение към клиента.
Това не винаги може да се научи от учебниците или курсовете по мениджмънт и обслужване на клиенти, защото за да го има са нужни човешки качества и определен тип поведение. Затова започва да се препоръчва за такива професии да се търсят хора с такива качества на първо място, преди знанията и уменията им, защото те по-лесно се придобиват и учат.
Acknowledge patients through availability, affability, and ability
1. Availability – accessibility to patients
2. Affability – friendliness towards patients
3. Ability – skills in practicing the science of the medicine
The first two A’s distinguish the doctors as exceptional.
The basic elements of communication – eye contact and touch – are communicating to the patient that the doctor is acknowledging him/her as a person.
Както виждате от по-горното, Докторът се приема като достъпен, приятелски настроен към пациентите си и затова кабинета му е претрупан.
Така че, всички говорите за едно и също нещо според мен.
Второ, мениджмънт на всякъде е необходим. Ние едва ли сме хората, които трябва да ги учим, най-малкото защото не знаем те какво знаят и какви са им плановете. Не знаем дали в момента не е по-важно да се спечелят повече пари за нова техника и оборудване, повече авторитет и признание в областта, "материал" за научни изследвания (не се засягайте, просто не изключвам и тази възможност да съществува) и пр. Вероятно за всяко нещо си има причина.
Една година напред за първичен преглед на мен ми се струва множко. В понеделник ще пробвам да си запиша такъв, пък да видим за кога има свободни часове.
Дива Роза е права в нейните коментари, че ние сме тези, които трябва да изискваме. И понеже сме от сравнително новото поколение на демокрацията на нас се пада частта да научим бизнеса, че сме взискателни към това, за което си даваме парите. И не става въпрос само за пари. Вниманието към нашето време и пари е внимание и към нас самите - към нашия труд, достойнство, права.
За съжаление никакъв Майкрософт Проджект не може да помогне на некъдърните в Управлението. Това поне го виждам често. Дори съм чувала, че на един семинар от Майкрософт са си признали, че там само тези, които работят по правенето му работят с него, но това е друга тема.
Как се управлява промяната? Не съм ходила на курс, сега става модерно това да - да управляваш риска и промяната. Първо, трябва да отчетеш, че всяко нещо търпи промяна и да заложиш в своя производствен процес, че ще ти е необходимо време за да се занимаваш с промяна в плана (като например, да не се запълва целия график с посещения от пациенти, защото ще минат 5 жени за тест А, 3 жени за изследване Б, % жени, на които им е дошло не по график, и пр. Тези неща за лекарите не би трябвало да са непредвидими, и не се изисква да си шаман, или да имаш такъв на стаж, особено, ако графикът ти е запълнен 1 година напред). Второ, трябва да си готов да поемеш риск и да прецениш кое е по-важно - да имаш 30 мин. неуплътнени с преглед на пациент, или 20 жени на едно място
Та това е в общи линии от мен по темата.
А ако някои от клиниките не се е светнал още, не е зле да обърне внимание на обстановката. Най-малкото такъв трафик и график не може да продължава до безкрай, защото и докторите са човешки същества.
И още нещо - и аз не съм имала за цел да си създавам приятелки на подобно място, но натам вървят нещата
Сещам се за една статия, която бех чела, че хората се срещат по 3 причини - for a reason, for a season and for lifetime. Пожелавам на всикчи, срещата им с техните любими хора - съпрузи, другари, синове и дъщери да е за цял живот, а престоя тук за един сезон!