Понежe виждам по-далеч от чорапогащника си, ще ти отговоря.
Никое от момичетата тук не "плюе" по лекарите. Думата, която използваш, отразява нещо, което го няма. Друго е да си критичен. И на това имаме право. Има нещо, което в западните (за британските по-точно) не само клиники, но и компании от всякакъв тип e закон, и то е
Good Customer Service (Care). "Грижата за клиента" е част от задължителните бизнес дисциплини на всеки, който се сили да става мениджър на каквото и да е. Не може да работиш в администрация, да си на ръководен пост, ако не си изкарал поне двудневен курс по добра
"Грижа за клиента". "Клиент" е обобщено название на всеки, с когото имаш финансови взаимоотношения, от типа на: ти предлагаш предмет, стока, услуга, а той си плаща за това. В този смисъл клиенти са учениците, студентите, пациентите. И това не звучи обидно, а напротив внася прагматизъм и ясни правила във взаимоотношенията. Пази Боже, да обвиниш някого, че има лош
Customer Care, по-срамно нещо няма. Това означава, все едно да вървиш срещу себе си. Добрият
Customer Care, от своя страна, включва не само правото ти да му вземеш парите за услугата, но и неговото право да бъде глезен през това време. Да бъде зачетен и уважен не само портфейлът му, но и човешкото му достойнство, да го накараш да се чувства важен и единствен, да се преструваш, че адски ти пука за него във всякакъв смисъл. Това е накратко. Когато има мениджмънт, то означава, че ги няма собствените интерпретации на тази тема и следваш правила и стандарти във взаимоотношенията. Затова услугите в западните страни са едно адски скъпо и луксозно преживяване, поне в Англия. Ако го има всичко това, няма да има нужда клиентът да помага на лекаря как да си върши работата, защото тогава се получава конфликт на интереси и някак си се губят правата на пациента (който е и клиент същевременно). Затова няма нужда той да остава извън работно време, защото ще запишат толкова пациенти, колко ще могат да поемат за деня, защото се досещаме защо записват повече.
Тук се смесиха доста неща, като, от една страна, са договорните взаимоотношения: ние плащаме за услуга, а те я изпълняват. И, от друга страна, емоционалната, и идеалистичното възприемане на нашето собствено желание за бебе, което някои наричат Мечта, а други - Чудо. Това обаче няма общо с горното.
Честно казано, не разбирам защо така яростно точно пациенти защитават в по-голяма степен лекарските права, от колкото своите собствени. Защо трябва да ги харесваме, или пък те нас. Ако нещата са ясни и регламентирани, а не се налага де се харесваме, ухажваме и с подаръци от различен характер. И през ум не ми е минавало да се мъча да се харесам на лекуващия си лекар тук, защото знам, че на него не му пука за мен. Защото има много като мен, но си върши професинално задълженията. Така че, колкото и жалостиво да е нашето собствено отношение към нас, не можем да го приписваме и на лекуващия лекар. Аз не искам от него да остава в извънработно време и да ми бърше сополите, като плача. Но искам да не ми иска повече, отколкото е регламентирано. И когато например са ми направили току що абразио, да се сетят поне да ме завият с чаршаф, докато съм в упойка, а не всичко живо, което влезе в стаята през това време, да вижда как ми се точи кръвта в легена. За това става въпрос. За достойнството на пациента, което има много измерения. Затова аз лично предпочитам да ме водят "клиент", както е тук, но да ме обслужват и по правила, за които даже няма да се сетя. Защото нали не си представяме, че като отидем на пицария, ще влезем в кухнята да нарежем кашкавала, за да сме в помощ на персонала?! Звучи грубо, нали? В клиниките ние плащаме също така за услуга, медицинска услуга. Е, от доста по-различен и специфичен характер е. Но е услуга.