0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

*
Re: Добре дошли в новия подфорум за детско развитие
« Отговор #20 -: Февруари 11, 2012, 09:44:58 am »
Снежи, благодаря ти от сърце :D
Re: Добре дошли в новия подфорум за детско развитие
« Отговор #21 -: Февруари 12, 2012, 18:59:30 pm »
E, добро утро, дет се вика. :wink: Аз едва сега видях, че има такъв подфорум. :lol:

Браво! :D Поздравления! :D Дано да сме си полезни.

Бъдете добри и не губете кураж! :)
*
Re: Добре дошли в новия подфорум за детско развитие
« Отговор #22 -: Март 13, 2012, 18:04:06 pm »
E, добро утро, дет се вика. :wink: Аз едва сега видях, че има такъв подфорум. :lol:

Има и по-закъснели от теб  :wink:

Поздравления за хубавата идея, за отделеното време и труд!
Re: Добре дошли в новия подфорум за детско развитие
« Отговор #23 -: Септември 25, 2014, 15:37:20 pm »
Не знaм тук ли дa поискaм съвет зa стимулиране нa речта. Нa годинa и половинa е моят син,и не дaвa признаци,че искa дa говори. Кaк дa го мотивирaм?
*
Re: Добре дошли в новия подфорум за детско развитие
« Отговор #24 -: Септември 25, 2014, 15:49:55 pm »
Казва ли някакви думички, какво имаш предвид под говорене на тази възраст?

*
Re: Добре дошли в новия подфорум за детско развитие
« Отговор #25 -: Септември 25, 2014, 16:42:59 pm »
Кaк дa го мотивирaм?

1) Говори му във всякакви ситуации, особено при хранене, къпане, преобличане/преобуване и заспиване. Тогава възможността за общуване и близост е най-благоприятна. Детето разбира всичко или почти всичко, макар и да не говори.

За жалост много родители не говорят на бебетата си, мислейки, че не разбират. Това е грешка. От деня на раждането съзнателното говорене с децата ги учи на много неща: фонетика, тон, интонация, емоция, речников запас...

2) Говори на детето като на възрастен, без много умалителни, променен тон и имитация на бебешко говорене. Описвай непосредствени предмети, дейности и случки според ситуацията.

3) Задавай въпроси и му давай възможности да избира между две неща: дрехи, лигавник, прибори, купички, храна. Прави паузи, за да му дадеш възможност да реагира, както иска и може.

4) Наблюдавай и слушай детето постоянно и внимателно и реагирай на действията му - коментирай, шегувай се, поставяй ги контекст. Така му позволяваш то да инициира и направлява общуването.

5) Разглеждай редовно с детето книжки с картинки - малко на брой, добре подбрани книжки с малко, прости и добри илюстрации. (Много български книжки са претрупани с дребни картинки от компютърни програми - тези са трудни за малко дете.) Посочвай картинките и назовавай предметите и съществата, разказвай прости истории. Всеки следващ път вкарвай въпроси от време на време - къде е облакът, какво е това (овца)...

6) Пей редовно песни или му пускай песни - малко на брой, прости и мелодични песнички за деца. Повтаряй му думите бавно и без музика, обясни му историята и поуката. (Зайченцето бяло, Шаро и първият сняг, Рачо Капитанът и Сънчо са добър репертоар.)

7) Когато играеш с детето, бъди с него без да вършиш успоредно други работи. Ако готвиш, чистиш, работиш, това е друго. Но ако му отделяш време, не се разсейвай, не говори по телефона, не гледай телевизия - просто бъди с него и му дай цялото си внимание. Два пъти на ден по половин час такова внимание е по-добро от часове "тъкане" на пет стана.

Децата проговарят по различен начин и по различно време. И твоето момченце ще проговори, когато е готово.
Re: Добре дошли в новия подфорум за детско развитие
« Отговор #26 -: Октомври 03, 2014, 14:40:54 pm »
Прощавай за закъснелия отговор, имах проблем с клавиатурата.
Съвсем честно, без преувеличения ,ще споделя какво точно  говори моето момче.
Осъзнато казва : мама, тати, баба, браво звучи като буабо , кола звучи като боуа, самолета е айета .
Други думи , които е казвал осъзнато са бамам (банан), бода, дъда (вода), бапчи (влакче), бука (обувка), татан (хипопотам) и може би има още , за които не се сещам. Проблемът е, че вторите описани ги казва еднократно и не повтаря. Беше колко по-малък, когато  си казваше ,че се казва КОКО, а сега на този въпрос или мълчи или казва ДЕДЕ. Казваше ,че иска вода като ДАЙ ДА, БОДА , ДЪДА, а сега идва и ме дърпа и преглъща звучно.
Бръщолеви някакви си негови измислени изречения ,единствено когато е сам с нас или ако сме седяли дълго някъде и вече се е отпуснал. В повечето случаи дойде ли друг човек вкъщи или отидем ли  някъде сред други хора той "гълта бастуна" и не казва и една дума само мрънка и ако иска нещо сочи с Ъ-Ъ.
Категорично отказва да повтаря думи.
Иначе познава всички части на тялото си и като го питам къде ти крачето, носа, очите , и т.н ги сочи с пръст, никога не греши , но не казва кое какво е .
Познава всички животни от една книжка, но не казва кое какво е , за сега само казва кое какво прави кравата -Боооо (според него), кучето БАУ- ба, котето -Ааау или баааау, овцата -бееее, патето и пилето са ПА-ПА, за кокошката и прасето рядко казва , но се случва.
На въпросът на колко години е показва с пръст  :balk_77:, а само 1-2 пъти е казвал  НА-НА или само НА.
До скоро си мислех ,че всичко е наред , че това е достатъчно за възрастта му , но на последната консултация педиатърката каза, че вече е крайно време да започне да повтаря като папагал, да съм му говорела повече (а аз по цял ден не млъквам, вярно ,че се случва да правя и друго  , но със сигурност има време ,което е посветено и само на него) и да не му давам нищо ,което иска без да го е назовал по някакъв начин. Тя твърди ,че щом той получава ,всичко което иска , когато само го сочи и мрънка , изобщо няма да си дава зор да се мъчи да го назове (вероятно е права). Реших да послушам съвета и , но малкия не само ,че не иска да назове нещото, но и се  изнервя, почва да реве ,настава една суматоха,ужас. Не мога да го накарам да започне да се мъчи да говори ,ако иска да каже нещо ще го каже , но не и ако аз го карам на сила.
Ето веднъж идва и мрънка, мрънка МА-мма, мамма , аз казвам "кажи какво искаш мамо" , той отговаря "буката" и си сочи единия пантоф , който му е паднал от крака. Аз възхитена "браво мамо, точно така , това е обувката, я пак ми кажи какво е това- е няма да го каже втори път. Понякога така ми подмята някоя дума само ,колкото да ми покаже ,че може да я каже , ама не иска и няма да я повтори пак.
По принцип  има една ципа под езика, която мъжът ми категорично отказа да отидем да срежат, и се питам дали не му пречи да си обърне езика. Педиатърката твърди ,че не му пречи ,единствените последици от немахането и можели да бъдат да не може да произнася чисто звуците С и З, но и това не е задължително.
Детето ми разбира всичко, струва ми се ,че няма някакъв проблем . Развива се прекрасно и физически и психически ,само дето не желае да стане папагал и  педиатърката сега ми вкара мухата , че едва ли не закъсняваме с говора. И друго искам да питам -евентуално на каква най-ранна възраст мога да го заведа на логопед,за да ми кажат има ли проблем с говоренето или не. Лошото е ,че  ,вероятно той ще се притесни пред непознат доктор и няма и звук да издаде дори и може да излезе ,че и една дума не казва ,а то не е така. И  ако някой се включи да ми каже тая юзда под езика му пречи ли, ако и вие имате деца с такава кога проговориха.
Цигу много благодаря за съветите , полезни са ми много и дават резултат.
*
Re: Добре дошли в новия подфорум за детско развитие
« Отговор #27 -: Октомври 03, 2014, 16:32:12 pm »
От така описаното мога само да заключа, че пидиатърката ти е за смяна. :D Детето ти се развива повече от прекрасно. Просто започва да на влиза в период на "срамуване".
Познавам прекрасни бърборанковци (форумски деца) на 6 г., които на 3 не казваха и думичка. :wink:


"Нищо на света не е същото щом някъде там, неизвестно къде, една овца, която не сме виждали, е изяла или не е изяла една роза..."
Антоан дьо Сент Екзюпери
*
Re: Добре дошли в новия подфорум за детско развитие
« Отговор #28 -: Октомври 03, 2014, 17:30:57 pm »
White е права, детето си е добре. Моят племенник  на две години говори колкото твоето дете и според мен се развива нормално. Обичайно е децата на тази възраст да се стесняват пред хора извън семейството и да не говорят.
*
Re: Добре дошли в новия подфорум за детско развитие
« Отговор #29 -: Октомври 20, 2014, 22:20:27 pm »
На две години синът ми започна да говори и то със срички. Сега е много будно и любознателно дете. И е много приказлив.
Дъщеря ми е друга работа. Тя бърбори повече, но момичетата и вторите деца се водят, че са по-бързи.

И на мен ми се струва, че детето ти се развива нормално. Колко трябва да говори на година и половина?!

*

    Pesheck

  • *
  • 5861
  • Туй аз няма да го търпя и толкоз!
Re: Добре дошли в новия подфорум за детско развитие
« Отговор #30 -: Октомври 21, 2014, 10:01:44 am »
ivelinca, щях да ти пиша, но съм забравила.
По повод проговарянето развих една собствена теория, още племенникът ми като проговаряше, че него го наблюдавах отблизо. До към 2 годишна възраст, децата слушат активно и трупат речников запас. Понякога пробват как звучи някоя дума от устата им, ако не им се получава добре, някои „горделивци“ отказват да я повторят, докато не я докарат добре. И някъде около 2 г. изведнъж сякаш им се „отпушва“ кранчето и .... няма спирка.
*

    Raissa777

  • *****
  • 1672
  • Засадиш ли горчиви плодове-няма да береш сладки.
Re: Добре дошли в новия подфорум за детско развитие
« Отговор #31 -: Януари 19, 2015, 13:44:09 pm »
Здравейте момичета,

Не знам дали е удачно тук да пиша, но не намерих по-подходящо място.

Имам сериозен проблем с Дара и нейното поведение в детската градина, което на моменти е агресивно.
Всъщност не знам точно колко е сериозен проблемът, защото нямам поглед там, а и много родители преувеличават. Дара се е прибирала със скъсани дрехи, одраскана, ухапана.. но не съм го коментирала, защото все пак са деца и стават инциденти.

Проблемите се случват само при едната Г-жа, която е нова и доста млада. До колкото разбрах Дара удря, хапе и хвърля играчки.
Лошото е, че аз нямам много приятели с деца и реално рядко съм свидетел на общуването на дъщеря ми с други деца.
Когато сме вкъщи тя е много спокойна и послушна, имаме режим, ритуали, игри и изобщо всичко е наред. Проблемите започват когато излезем навън..

От това което аз съм наблюдавала, Дара никога не агресира случайно. Винаги по някакъв начин е предизвикана ( дори да е само в нейната глава ). Има едно приятелче момиченце на нейните години, изключително кротко и добро създание. Дара никога не е агресирала към нея, даже я пази.
Но когато дойдат и други деца, все има някой ударен и ревящ.

Извинявам се че пиша така хаотично, опитвам се да обясня по-добре ситуацията.

Дара агресира не само към други хора, но и към себе си и към предмети.
Почивните дни я качих за първи път на ски, доста добре се справи, но все пак падна няколко пъти. При всяко падане някой друг беше виновен и имаше кратки истерични пристъпи с крещене и удряне ( я по ските я по главата си ).
Да, това също много ме притеснява...когато и кажа че нещо не е правилно или не е хубаво - се удря по главата. Това направо ме плаши.
Когато сме навън и изпадне в някаква криза имам тактика да я гушна ( в началото буйства ) докато се успокои - работи. Но ако са намесени други хора - ми се сърди че не заставам на нейната страна.

Миналата година имахме същите проблеми в градината. Една седмица и бях сърдита и не спрях да говоря . Това помогна тогава.

Но сега си мисля, дали не агресира повече тъй като заради Калоянчо (примерно) е наказана..
И изобщо явно някъде много сериозно бъркам .

Иначе Дара е будна, умна, много дейна и енергична, любвеобилна и общителна. Но освен това е ината,силна, иска да ръководи и да владее ситуацията, тя да казва какво ще се случва и то да се случва.
Обича да реди пъзели, играе си с колички основно, любими са и ездачите от Бърк и Макуйн.

Ще се радвам на всякаква помощ.
Също ако някой има координати на добър специалист в София.
Благодаря !
Обича да "рисува" и пише бувки добре. Има изключителна памет.


« Последна редакция: Януари 19, 2015, 15:29:09 pm от Raissa777 »