0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Докато правех проучвания, каква е нормата за развитие на новороденото и порасналото дете попаднах на множество изследвания, публикации и често със съвсем различни и противоречиви норми. Сигурна съм, че и вие сте попадали на различни източници и сте се чудили на кое изследване да вярвате...
В България се приема за норма таблицата, разработена от проф. Манева и е отпечатана на последната страница на Личната амбулаторна карта на детето. Първата таблица обхваща периода от раждането до навършване на 1 година. Втората периода от една до три годишна възраст.  
Разработената по-долу схема за наблюдение е събрана от множество източници и изследователи. Обхваща по-продължителен период – от раждането до 48 месец. Не претендира за изчерпателност и точност, но предлага повече процеси за наблюдение.

I СТАДИИ            0-4 МЕСЕЦА
СТОЕЖ (равновесие)   Държи главата си изправена
ДИНАМИЧНА КООРДИНАЦИЯ   Координация очи-глава-въртене-поглед; Координация очи-глава-въртене-слух; Ритане
ХВАЩАНЕ И ОЧНО-РЪЧНА КООРДИНАЦИЯ   Първи симетрични двустранни опити за хващане; Спиране на робинзонов рефлекс;
Хваща ръцете си и играе
ВЪЗПРИЯТИЯ   Фиксира предмети и хора; Реагира на звуци; Следи с поглед движещия се в полукръг около него оценяващ; Следи движещи се ръце; Оценява сладката вода и изразява неприязън към горчивото
ПРОСТРАНСТВО И ВРЕМЕ   Опити за хващане на това, което му се показва
ТЕЛЕСНА СХЕМА   Гледа ръцете си; Търка очите си; Покрива лицето си с ръце; Приближава ръцете си към устата; Играе с ръцете си; Държи носа си; Докосва ръцете си и ги докосва без да гледа
Докосва гърдите си
ГОВОР   Плач; Гласни звуци
МЕЖДУЛИЧНОСТНИ ОТНОШЕНИЯ   Концентрира погледа върху лицето на майката когато го кърми; Отговаря на усмивка
Реагира с доволно изражение при вида на храната

II СТАДИИ    5-9 МЕСЕЦ   СТОЕЖВ наведен стоеж се подкрепя и повдига с ръце; Седнало положение; Търси опора, за да се задържи, когато е нестабилно; Изправен стоеж с подкрепа
ДИНАМИЧНА КООРДИНАЦИЯ   Преминава от легнало към наведено положение; Преминаване от легнало към седнало положение; Ритмични движения на изпъване и сгъване на долните крайници в изправено положение, държан под мишница
ХВАЩАНЕ И ОЧНО-РЪЧНА КООРДИНАЦИЯ   Наблюдава предмет, който държи в ръка; Ръчно хващане; Достига и хваща предмет
Преместване на предмета от едната в другата ръка
ВЪЗПРИЯТИЯ   Играе със звънче; Обръща глава в посока на шум; Изразява неприязън към миризмата на амоняк; Изразява отвращение към кисело; Вижда бял 9мм. Диск на разстояние 30см. от очите
ПРОСТРАНСТВО И ВРЕМЕ   Проучва предмет с уста; Следи с ръка предмет, който му бива отнет; Хваща предмет в обхват на ръката; Хваща предмет, който се подава под покривка; Взима предмет от кутия вадейки го с една ръка; Търси предмет, който е видял да се скрива зад екран
ТЕЛЕСНА СХЕМА   Хваща краката си; Маха дреха, която покрива главата му; Придвижва краката си до устата; Държи се за бедрата си; Хваща ушите си; Хваща косите си
ГОВОР   Гукане
МЕЖДУЛИЧНОСТНИ ОТНОШЕНИЯ   Отличава семейните от външните хора
РЕАКЦИИ ПРЕД ОГЛЕДАЛОТО   Фиксира погледа върху огледалото (4-5 месеца); Реакция на интерес, усмихва се (5 месеца)
Гледа образа на другия, а не своя (6месеца),усмихва се на майка си и баща си; Отделя внимание от огледалото към човека, който го вика; Интересува се от своя образ, протяга ръка и го гали (7 месеца); Отдалечава се като раздразнен от своите интереси (8 месеца)

III СТАДИИ    10-18 МЕСЕЦА
СТОЕЖ   Седнал се накланя напред за да вземе предмет и изправя тялото си; Изправена позиция без подпори и с разкрачени крака; Рефлекс на заден парашут; Изправена позиция без подпори със събрани крака
ДИНАМИЧНА КООРДИНАЦИЯ   Ходи на 4 крака; Преминаване от седнало към изправено положение през наведено положение и на колене; Ходене с разкрачена основа (Крака)и балансиране на предните крайници] Катерене на стъпалата на 4 крака; Взима предмет от земята като сяда
Ходи носейки с ръка пластмасово пликче
ХВАЩАНЕ И ОЧНО-РЪЧНА КООРДИНАЦИЯ   Получава предмет, дава го, хвърля го; Ползва лъжица; Строи кула от 2 куба
СФИНКТЕРИ   Нощен контрол на аналния сфинктер
ВЪЗПРИЯТИЯ   Обръща се по посока на звука; Има предпочитания към определени хранРеагира на убождае на бедрото; Вижда и докосва бял 6мм. Диск отстоящ на 30см. от очите
РАЗБИРАНЕ   Реагира на името си; Разбира “дай” и “вземи”разбира “иди там” и “ела тук”; Разбира употребата на звънеца и го звъни многократно
ПРОСТРАНСТВО ВРЕМЕ   Вдига обърнатата чаша и хваща куба, който е видял да бъде скрит под чашата; Намира и взима топка хвърлена зад раменете му; Друса чашата пълна с ориз, обръщайки я; Намира и взима топка хвърлена извън стаята през вратата; Възстановява времевия период, според който е скрит предмет след три схеми; Намира и взима предмет дърпайки към себе си конеца, с който е вързан предмета
ТЕЛЕСНА СХЕМА   Имитира махане за поздрав с ръка; Изследва с ръцете си лицето на възрастния който го държи в ръце; Докосва с ръката си приблизителното място от бедрото стимулирано с убождане; По команда дава първо едната, после другата ръка; Докосва главата и врата си (10-12 месеца); Докосва корема и гениталните си; Вкарва пръсти в носа си
ДИШАНЕ   Успява да духа по подражание
ПИСАНЕ   Първи опити за имитация на драскулки с непостоянен или отсъстващ контрол око-ръка
ГОВОР   Първи думи; Използва адекватно “НЕ”; Дума-изречение; Използва имитиращи думи-звуци
Произнася поне 5 думи
МЕЖДУЛУЧНОСТНИ ОТНОШЕНИЯ   Реагира забавляващо се на гъдела; Реагира на играта на криеница; Обича да бъде гледан и слушан; Игри за упражнение; Подчинява се на забранителна заповед; Дава и взима предмети от /на възрастния
РЕАКЦИИ ПРЕД ОГЛЕДАЛОТО   Ясно разпознаване (12месец); Играе пред огледалото и прави упражнения за изучаване(15 месеца); (случва се да са регресивни поведения)

IV СТАДИИ   19-24 МЕСЕЦА   СТОЕЖИзправено положение със затворени очи; Изправено положение на пръстите на краката с разкрачени крака; Седящ стоеж със съединени крака; Изправена позиция с разкрачени крака с поглед към тавана
ОБЩА ДИНАМИЧНА КООРДИНАЦИЯ   Правилно ходене; Изкачване и слизане по стълба без редуване на краката; Взимане на предмет от земята като се навежда; Рита топка от неподвижно положение
ХВАЩАНЕ И ОЧНО-РЪЧНА КООРДИНАЦИЯ   Строи кула от 3 куба; Подобрява използването на лъжицата; Използва чаша с две ръце
Прелиства едновременно няколко страници от книга; Може да хвърля топка
СФИНКТЕРИ   Нередовен дневен контрол на аналния сфинктер; Нередовен дневен контрол на мехурния сфинктер
ВЪЗПРИЯТИЯ   Вижда и докосва бял 3мм. Диаметър диск, поставен на разстояние 30см. от очите
Определя с ръка, с точност, мястото от бедрото му стимулирано с игла
РАЗБИРАНЕ   Разбира “дай ми това за пиене”; Разбира “дай ми това за рязане”; Разбира “дай ми това за писане”; Речник с образи
ПРОСТРАНСТВО И ВРЕМЕ   Намира и взима бонбон, сложен в кутия, скрита под чаша, покрита с ръка
Изоставил е използването на устата за проучване на предмети
ДИШАНЕ   Премества духайки 3 хартиени квадрата от 1 см.; Придвижва топче за пинг-понг духайки
Гаси свещ духайки
ТЕЛЕСНА СХЕМА   Може да посочи 4 части от тялото си и от тялото на кукла; По команда слага ръцете си : на главата; на корема; на дупето си.; Познава се и се интересува от своята фотография и образа си в огледалото.
ПИСАНЕ   Непрекъснати драскулки
ГОВОР   Произнася поне 10 думи; Съставя прости изречения
МЕЖДУЛИЧНОСТНИ ОТНОШЕНИЯ   Дейности по имитиране; Символични игри върху себе си; С жест и говор може да общува елементарно
V СТАДИИ   25-36 месеца
СТОЕЖ   Изправен на един крак стоеж с отворени очи; Взимане на предмет сложен на края на масата
Изправен стоеж на пръсти със събрани крака; Седнало положение със скръстени крака
ОБЩА ДИНАМИЧНА КООРДИНАЦИЯ   Изкачване и слизане стълби без подпора и без редуване на краката
Ход на място; тичане; заден ход; ходене на пръсти
ХВАЩАНЕ И ОЧНО-РЪЧНА КООРДИНАЦИЯ   Строи кула от 6 куба; Подрежда влакче от 5 и повече куба; Реже хартия с ножица; Нанизва 5 мъниста с голям отвор; Разлиства страниците на книга една по една; Прегъва лист хартия
СФИНКТЕРИ   Нередовен нощен контрол на мехурния сфинктер; Дневен контрол на мехурния сфинктер
нощен контрол на аналния сфинктер
ВЪЗПРИЯТИЯ   Различава бяло, черно и червено; Различава звука на звънеца от звука на свирката
Различава малко и голямо
РАЗБИРАНЕ   Има добре развит пасивен речников запас от 100 думи; Посочва по картинка; Открива съществена разлика в две картинки; Изпълнява поръчка, придружена с жест в контекста на ситуацията
ПРОСТРАНСТВО И ВРЕМЕ   Достига предмет като си помага със стол; Различава вътре и вън; Различава ниско и високо
ТЕЛЕСНА СХЕМА   Показва по себе си и на кукла частите на тялото; По команда затваря и отваря очи
Показва език, прави гримаси по подражание.
ПИСАНЕ    Кръгови драскулки; Вертикални и хоризонтални знаци
ГОВОР   Съставя прости граматични фрази с глагол; използва “Да”; използва количествени прилагателни; използва множествено число; използва над 30 думи
МЕЖДУЛИЧНОСТНИ ОТНОШЕНИЯ   Търси автономност при хранене и игра; Пита за името на предметите; Придобил е чувство на притежание; Жестове на гняв и/или плач ако му се противоречи или е измамен
ДИШАНЕ   Ползване на свирка; Ползване на тръба; Прави мехурчета в сапунена вода 3 секунди
VI СТАДИИ   37-48 месеца
СТОЕЖ   Изправен стоеж с един крак пред другия с отворени очи; Стабилно ходене и преодолява елементарни препятствия
ДИНАМИЧНА КООРДИНАЦИЯ   Изкачване стълби с редуване на десен и ляв крак; Рита топка със средна част на ходилото
Скача с прибрани крака; Може да сваля и вдига гащите си
ХВАЩАНЕ И ОЧНО-РЪЧНА КООРДИНАЦИЯ   Прави мост от три куба; Използва чаша с една ръка; Мие ръцете си със сапун, изплаква, трие
Развива хартийка на бонбон; Противопоставя палеца на останалите пръсти
СФИНКТЕРИ   Нощен контрол на мехурните сфинктери
ВЪЗПРИЯТИЯ   Различава тежко и леко; Различава гладко и нагънато; Различава звънец, свирка, тръба; Различава твърдо и меко; познава кръгло и квадратно; познава бял, червен,жълт, зелен, син
РАЗБИРАНЕ   Отношения на причина и следствие
Дава адекватен отговор на въпросите:
•   какво се случва ако излезеш без чадър когато вали?
•   какво се случва ако сложиш пръст в огъня?
•   какво се случва ако паднеш и те заболи?
•   какво правиш когато си гладен?
•   какво правиш когато си жаден?
•   какво правиш когато ти се спи?
Подрежда по големина 4 предмета
Има образен речник
ВРЕМЕ И ПРОСТРАНСТВО   Разпознава далече и близо; Взима по поръчка куб сложен отпред, отзад, отстрани
Знае де ходи бързо и бавно по поръчка
ТЕЛЕСНА СХЕМА   Може да посочи върху себе си и кукла 12 части от тялото; Може да подреди пъзел от 6-12 елемента
ПИСАНЕ   Имитирайки копира кръг,  кръст,  “Н”; Имитирайки копира човече с глава; Имитирайки копира квадрат; Именува рисунката си
ГОВОР   Използва местоимението “Аз”; Построява граматически правилни изречения, Може да изказва с говор непознати факти
МЕЖДУЛИЧНОСТНИ ОТНОШЕНИЯ   Иска потвърждение за дейностите си; Колективна игра; Започва да дели с другарчетата си храна и играчки
ДИШАНЕ   Започва да издухва носа си; Прави мехурчета във вода за 5 сек.

   Снежанка Лунгова - психолог,
работа с деца със специални образователни потребности и хронични заболявания
« Последна редакция: Ноември 03, 2009, 18:22:13 pm от Birdie »
Има във морето на детските игри бисерче, което ни прави по–добри!
*

    Birdie

  • *****
  • 11040
  • Sviatoslav Richter (1915-1997) - Just listen!
Моля да пишете неща в съзвучие със съвременните разбирания за тези неща.
Не бих искал да пиша пространни коментари тук, но тези неща,които пишете са много настрани.

"...Изправена позиция с разкрачени крака с поглед към тавана".
А защо точно към тавана и защо точно с разкрачени крака? Това са Руски глупости, простете.  :wink:

"Ясно разпознаване пред огледалото"?
Какво разбирате под "ясно"? има ли "неясно", и каква е тогава разликата между двете?


"СТОЕЖ   Седнал се накланя напред за да вземе предмет и изправя тялото си; Изправена позиция без подпори и с разкрачени крака; Рефлекс на заден парашут; Изправена позиция без подпори със събрани крака".

Това,което пишете тук, тотално сте го объркали. Седежът при деца има три степени на зрялост. Оценява се както възможността детето стабилно да седи, така и възможността му да запазва седящото си положение при побутване ляво-дясно. Не знам какво разбирате под "рефлекс на заден парашут" във връзка със седежа, но седене с ръце назад е вторият етап в узряването на седежа приу деца. "Подпор със събрани крака при изправено положение"? това нещо не ми е ясно изобщо... .

"...Ходи носейки с ръка пластмасово пликче"...
Това пък? е? ...

I СТАДИИ            
0-4 МЕСЕЦА
СТОЕЖ (равновесие)   Държи главата си изправена

Простете, но на възраст 0м, 1м, никое дете не си държи главата изправена. Всъщност се оценява, НЕ дали детето я държи в първите 2-3 месеца изправена (всъщност, какво разбирате под "изправена"? от кое положение- "изправена"?? ), а дали и колко главата на детето изостава при повдигане на детето от лежащо положение, държейки го за двете ръчички, тоест- това:



и това се нарича "head-lag".

http://library.med.utah.edu/pedineurologicexam/html/newborn_ab.html

"...Оценява сладката вода и изразява неприязън към горчивото."
Забранено е да се дават сладки "водички" в тази възраст! (0-4м). Иначе това, за което пишете, е без значение, нито е критерии за каквото и да е било. Защо? Ако искате да изследвате вкусовите усещания в тази възраст, има други способи.

Всичко това,което пишете, и като терминология, и като интерпретация, мирише на Руски разбирания от километри.
Факт, който ме прави автоматично подозрителен към верността на написаното. Липсата на споменаване например на архаичните рефлекси, ролята, значението им, регресията им с възрастта, всичко това свързано със стадиите на психо-моторното развитие, е още по обезпокояващ факт-липса във вашето изложение.

Основното днес в този аспект е утвърждаването на стадии в психо-моторното развитие, критерии, които детето трябва да покрива в отделните диапазони възраст, както и утвърждаването на т.нар "червени флагчета" по възрастови интервали.
« Последна редакция: Ноември 04, 2009, 13:32:15 pm от Birdie »
"Failure has a thousand explanations. Success doesn't need one."
"I live in my own little world. But everyone there knows me"
Sir Alec Guinness
***
Mistakes are the secret of my success.
Д-р Бърди, очаквах от Вас анализ на почти всяка дума от написаното от мен :)  Това, че написаното е събирано от много източници аз не отричам, но претендирам за това че е систематизирано на едно място. Аз все още нямам нито дългогодишен опит в професията си, нито съм имала възможност за мои /или в екип/ изследвания, наблюдения, анализи.

Към развитието на детето освен науката медицина, отношение имат и психологията и педагогиката, а към тези науки аз имам повече отношение. Оставам с добри чувства към Вас и професионализма Ви. Със знанията и уменията си помагате на много момичета тук.
Има във морето на детските игри бисерче, което ни прави по–добри!
*

    Birdie

  • *****
  • 11040
  • Sviatoslav Richter (1915-1997) - Just listen!
Естествено много бих се радвал, ако вдигнете летвата, и напишете нещата така, както се работят днес по света.
Моля изложете нещата така, както днес се работят по света. Моля също по възможност да пишете неща, актуални в целия свят, а не Български "патенти".

Психологията и Педагогиката са подчинени на Педиатрията, а не обратното. Поне що се отнася до нормалните и патологични моменти в психо-моторното детско развитие в първите 12м от живота!
Психологията и Педагогиката нямат място в чисто Педиатричната ( неврологична и възрастова оценка) на децата.
Това са медицински теми (и интердисциплинарни) с водеща роля на Педиатрията.

Искрено съжалявам че пиша, и може би Ви разочаровам с коментарите си, но тези неща са важни.
А и за Вас мисля ще е от ОГРОМНА полза да работите САМО и единствено по "Западни" критерии.
« Последна редакция: Ноември 03, 2009, 21:39:58 pm от Birdie »
"Failure has a thousand explanations. Success doesn't need one."
"I live in my own little world. But everyone there knows me"
Sir Alec Guinness
***
Mistakes are the secret of my success.
*

    jam

  • Piu nessuno mi portera nel Sud.
  • *
  • 14924
темата е интересна и полезна за майките. аз лично приветствам нейното присъствие тук и евентуалните дискусии по нея.

в крайна сметка, голяма част от науката е воденето на дискусии, обменът на мнения, аргументираното защитаване на тези.
"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."

Клостилбегит не се пие без да имате направено изследване за проходимост на тръбите, на репродуктивните хормони и спермограма на мъжа!

*

    lady_11

  • *****
  • 3217
  • МЕТЛАТА - любимото ми превозно средство!
С уважение към труда ти, но бих споделила няколко неща за възрастовата граница, в която се намира в момента сина ми:
Цитат
ХВАЩАНЕ И ОЧНО-РЪЧНА КООРДИНАЦИЯ   Строи кула от 6 куба; Подрежда влакче от 5 и повече куба; Реже хартия с ножица; Нанизва 5 мъниста с голям отвор; ВЪЗПРИЯТИЯ   Различава бяло, черно и червено;
ДИШАНЕ   Ползване на свирка; Ползване на тръба; Прави мехурчета в сапунена вода 3 секунди
Защо пък точно от шест куба трябва да се строи кулата, а повече не може ли? Как се подреждат на "влакче" кубове междувпрочем?
Защо трябва да се приема, че на 23 месеца детето различава само три цвята и то точно определени?
А какво означава "прави мехурчета в сапунена вода 3 секунди" - потапяш го във ваната за три секунди и детето бълбука ли?
*

    Nina

  • *****
  • 2643
  • Понякога седя и мисля, понякога само седя...
С уважение към труда ти, но бих споделила няколко неща за възрастовата граница, в която се намира в момента сина ми:
Цитат
ХВАЩАНЕ И ОЧНО-РЪЧНА КООРДИНАЦИЯ   Строи кула от 6 куба; Подрежда влакче от 5 и повече куба; Реже хартия с ножица; Нанизва 5 мъниста с голям отвор; ВЪЗПРИЯТИЯ   Различава бяло, черно и червено;
ДИШАНЕ   Ползване на свирка; Ползване на тръба; Прави мехурчета в сапунена вода 3 секунди
Защо пък точно от шест куба трябва да се строи кулата, а повече не може ли? Как се подреждат на "влакче" кубове междувпрочем?
Защо трябва да се приема, че на 23 месеца детето различава само три цвята и то точно определени?
А какво означава "прави мехурчета в сапунена вода 3 секунди" - потапяш го във ваната за три секунди и детето бълбука ли?

Това са някакви ориентировъчни неща, Лейди. Това, че някои деца обаче не ги правят всичките тези неща, не означава, че изостават в развитието си.
Както и обратното. Впрочем снаха ти на година и половина подреждаше пъзели от по 30 парчета. Сама, без помощ. Умно, като майка си  :lol:
*

    lady_11

  • *****
  • 3217
  • МЕТЛАТА - любимото ми превозно средство!
С уважение към труда ти, но бих споделила няколко неща за възрастовата граница, в която се намира в момента сина ми:
Цитат
ХВАЩАНЕ И ОЧНО-РЪЧНА КООРДИНАЦИЯ   Строи кула от 6 куба; Подрежда влакче от 5 и повече куба; Реже хартия с ножица; Нанизва 5 мъниста с голям отвор; ВЪЗПРИЯТИЯ   Различава бяло, черно и червено;
ДИШАНЕ   Ползване на свирка; Ползване на тръба; Прави мехурчета в сапунена вода 3 секунди
Защо пък точно от шест куба трябва да се строи кулата, а повече не може ли? Как се подреждат на "влакче" кубове междувпрочем?
Защо трябва да се приема, че на 23 месеца детето различава само три цвята и то точно определени?
А какво означава "прави мехурчета в сапунена вода 3 секунди" - потапяш го във ваната за три секунди и детето бълбука ли?

Това са някакви ориентировъчни неща, Лейди. Това, че някои деца обаче не ги правят всичките тези неща, не означава, че изостават в развитието си.
Както и обратното. Впрочем снаха ти на година и половина подреждаше пъзели от по 30 парчета. Сама, без помощ. Умно, като майка си  :lol:
Нина, съгласна съм. Обаче да се  твърди, че от  кърмаче до дете на две години се разпознават само три цвята е смешно. Разпознаване и назовавене е  различно, но пак има деца, които и в по-малка възраст са имали афинитет към определени цветове, различни от споменатите.
"Е"нтелегентно ме вълнува въпроса за мехурчетата в сапунена вода и трите секунди за това - първо какво точно се изисква и второ защо точно три секунди.
Ясно ми е, че някой се опитал да систематизира и да даде нещата в синтезиран вид. Но подходих с доза хумор към тях. Това е.
 
*

    Birdie

  • *****
  • 11040
  • Sviatoslav Richter (1915-1997) - Just listen!
"Failure has a thousand explanations. Success doesn't need one."
"I live in my own little world. But everyone there knows me"
Sir Alec Guinness
***
Mistakes are the secret of my success.
*

    Nina

  • *****
  • 2643
  • Понякога седя и мисля, понякога само седя...
Мисля, Лейди, че говорим за едно и също нещо. Но все пак не те разбрах, какво искаш да кажеш - че дете на 2 години трябва да разпознава и назовава цветовете или че не е задължително, нито е показателно?

Тва за мехурите....може би със сламка д бълбука във вода и да стават мехури, знам ли  :lol: ама за всеки случай не смятам да проверявам  Кристина дали може да прави мехурчета   :wink: т.е. не се хващам за думата.

Това са някави ориентири, но смятам, че все пак е относително, тъй като:
няма нещо от изброените неща за периода VI СТАДИИ   37-48 месеца, което Кристина да не може да прави, напротив, прави тези неща и от доста отдавна и още много други, а сега едва навлиза във възраст 24-36 месеца.
« Последна редакция: Ноември 06, 2009, 23:11:47 pm от Nina »
Здравейте, искам да попитам имам дъщеричка на 2г. и 6м., но имаме проблеми с нея. Ходим на ясла , но не иска да спи не само там , но и в къщи като и се доспи започва един ад, започва да хленчи не иска да ляга , а очите и се затварят, започва едно лудо убеждаване и говорене, но нищо не помага.Моля ви за помощ, опитвала съм какво ли не - да държа на своето, да и говоря, да се съгласявам с нея, да и се скарам , абе всички възможни неща.Като искам да я убедя за нещо , че не е така , тя не дава и дума да се каже, винаги отговорът е НЕ.Моля помогнете ми
*

    ema2

  • ****
  • 888
  • You kill the beauty of today
Здравейте, искам да попитам имам дъщеричка на 2г. и 6м., но имаме проблеми с нея. Ходим на ясла , но не иска да спи не само там , но и в къщи като и се доспи започва един ад, започва да хленчи не иска да ляга , а очите и се затварят, започва едно лудо убеждаване и говорене, но нищо не помага.Моля ви за помощ, опитвала съм какво ли не - да държа на своето, да и говоря, да се съгласявам с нея, да и се скарам , абе всички възможни неща.Като искам да я убедя за нещо , че не е така , тя не дава и дума да се каже, винаги отговорът е НЕ.Моля помогнете ми

Реси, ако имаш въпроси, по-добре ги задавай в горната тема"Помагаме си взаимно".
Моят съвет е да се опиташ да създадеш на детето някаква рутина-в смисъл, всеки ден една и съща схема - особено през уикенда - ставане, можеш да я будиш по-рано в 7-7.30 , хранене, игра, хранене , сън, игра, баня, и пр...по един и същи начин, тя трябва да знае, че всеки ден се спи след обед, с повече упоритост се постига.За спането, лягаш до нея, четеш книжка и я приспиваш, държиш се твърдо и не отстъпваш.
можеш да пробваш във вид на игра, " хайде да сложим куклата да спи... или нещо подобно.Избягваш думата "не" децата не я разбират изобщо...
това ми хрумва на първо време...
успех!!!
We are all a part of everything
The future, present and the past
Fly on proud bird
You're free at last
*

    jam

  • Piu nessuno mi portera nel Sud.
  • *
  • 14924
моля ви се, само погледнете какъв въпрос задава тази майка и какво отговаря прочутата "специалистка" по АБКМ:

http://forum.bg-mamma.com/index.php?topic=458925.msg12726409;boardseen#new

консултация с невролог, защото детето не е проходило стабилно на 10 месеца и половина?!!  8O
нормални ли са тия хора, почвам да се чудя...
"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."

Клостилбегит не се пие без да имате направено изследване за проходимост на тръбите, на репродуктивните хормони и спермограма на мъжа!

*

    Nina

  • *****
  • 2643
  • Понякога седя и мисля, понякога само седя...
И аз на двете се чудя, и на майката, и на специалистката.

*

    Birdie

  • *****
  • 11040
  • Sviatoslav Richter (1915-1997) - Just listen!
На госпожата бе опитано да  се отговори със следното:

"Привет,

http://forum.bg-mamma.com/index.php?topic=458925.msg12726409;boardseen#new

Нормалната горна възраст за прохождане при деца е 15месеца.
Походката при деца има три степени на зрялост.
Нервно-психичното развитие на децата се оценява по т.нар. milestones.
Никакъв невролог следователно не е нужен, тъй като майката описва напълно нормални за възрастта на детето неща. Оценката на нервно-психическото развитие на децата е задача за педиатър.

Бих желал като пишете да имате пред вид че темите  се четат и от квалифицирани специалисти, и не е желателно човек с опит и години в специалността да подлага на съмнение реномето си чрез необмислени "съвети". "


Но Госпожата като демократичен и съвременен човек е забранила личните съобщения.
Така че... :)
« Последна редакция: Януари 04, 2010, 14:16:55 pm от Birdie »
"Failure has a thousand explanations. Success doesn't need one."
"I live in my own little world. But everyone there knows me"
Sir Alec Guinness
***
Mistakes are the secret of my success.
*

    jam

  • Piu nessuno mi portera nel Sud.
  • *
  • 14924
аз писах ЛС на майката, задала въпроса и пуснах отделна тема с питане до Маринова дали не й е неудобно да се излага така. вероятно темата ще ми я изтрият бързо-бързо.
"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."

Клостилбегит не се пие без да имате направено изследване за проходимост на тръбите, на репродуктивните хормони и спермограма на мъжа!

*

    Birdie

  • *****
  • 11040
  • Sviatoslav Richter (1915-1997) - Just listen!
Тъжни работи са всички тези... .
"Failure has a thousand explanations. Success doesn't need one."
"I live in my own little world. But everyone there knows me"
Sir Alec Guinness
***
Mistakes are the secret of my success.
*
Имам един вупрос,чела съм,че е хубаво да запознаеш детето  книжките от най-ранна възраст,затова на Тея и купувам всякакви с животни, растения ,хигиенни навици и т.н.На година и 3 месеца сме и когато книжката е сравнително нова-винаги я обръща на обратно.Други предмети не им променя позицията.Каква може да е причината
*

    lady_11

  • *****
  • 3217
  • МЕТЛАТА - любимото ми превозно средство!
Имам един вупрос,чела съм,че е хубаво да запознаеш детето  книжките от най-ранна възраст,затова на Тея и купувам всякакви с животни, растения ,хигиенни навици и т.н.На година и 3 месеца сме и когато книжката е сравнително нова-винаги я обръща на обратно.Други предмети не им променя позицията.Каква може да е причината
За тебе е наобратно. Детето не знае как да "чете" книжка в "правилна" позизия на тази възраст. Към две години ще си ги разглежда правилно.
Нали не очакваш на 6 години детето ти да прочете всички томове на Енциклопедия Британика?

П.П. Въпроса не е да купиш книжка, въпроса е да обяняваш какво има в книжката, как се държи тя, че има текст /буквички/, че буквичките изписват думата х, че има картинка, на картинката е нарисувано примерно слонче,  че то ходи, пее или друго действие според илюстрацията.
*
Ние си ги преговаряме всяка вечер тези книжки,даже си и съчиняваме,просто ми направи впечатление хващането на книгата