0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #40 -: Октомври 07, 2008, 13:46:44 pm »
Защо никой не говори за нещото, което се нарича Инспекторат по образованието? Когато работиш в дадена фирма и грешиш, нали имаш някой ,който да те поправи? Като греши учителя, защо Инспектората не го поправя? Това им е работата. Оставили 2 пъти повече училища от броя на учениците, оставили учителите да обикалят да си търсят ученици, да ги търпят, за да си запазят заплатите и ни лук яли ни лук мирисали.
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #41 -: Октомври 07, 2008, 15:06:00 pm »
Ох,Лили,права си ,м... му.Не мога да не го призная.Аз имах в предвид основните частни училища,защото на мои познати децата ходеха в такова и от страни ми изглеждаше добре.Но като се замисля си адски права.
Строг контрол и постоянно наблюдение на децата му е майката,но ако родителите са съвестни и загрижени.И пак основата във възпитанието е много важна,та детето да се вслуша в родителите си.Защото особено в пубертетета ,те са меко казано неконтролируеми.Остава ни да се молим ,да не попадат в лоша среда.
*
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #42 -: Октомври 07, 2008, 17:04:58 pm »
Та с две думи:
- Не може да очаквате нещо повече от преподавателите, и викйте УРА, че все някой се излъгва да стане даскал за тези пари! Да не говорим, че и общественото мнение е изключително отрицателно към тази професия, което допълнително утежнява ситуацията.
- Хората, които в момента стават учители, стават такива, защото не могат да вършат нещо различно, мноооого рядко има хора с призвание!
- Хората с призвание, преподавателите на по 50+, тези, които искат съвестно да си вършат работата, нямат необходимите инструменти, за да се справят с тотално изпуснатите и невъзпитани гаменчета, виреещи по средностатистическите квартални училища.
rally_pat, по принцип съм съгласна с повечето неща, които си написала, но има и нещо, от което много ме боли. От мнението, че видите ли не може да прави друго и за това е учител. Аз съм учител и имам самочувствие, че съм такава. Искала съм да работя това, имала съм възможност да работя друго("по-престижно") и съм го правила, но след като ми се появи възможност с удоволствие станах учител. И все още не съм на 50+, но смятам че това е моето призвание и не ме е срам.
 Аз също гледах внимателно репортажа и освен всичко лошо и пошло, върху което винаги се акцентира, видях и друго. Децата умеят да се привързват и да обичат своя учител(колкото и невъзпитани да са те) стига той да стигне до тях. А тази любов е несравнима и те кара въпреки всичко да оставаш в професията.
Репортерът според мен каза две много верни неща: децата не са виновни за нищо и е прав, та те са отражение на живота на нас възрастните; и това, че няма механизми за контрол от страна на учителя. Има върху какво да се мисли и променя в системата, но ако там останат само демотивираните няма как да се получи нещо качествено.
Момичета, извинявайте че стана дълго. Аз повече чета отколкото пиша, но темата ми е много до сърцето.
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #43 -: Октомври 07, 2008, 21:40:00 pm »
QnaT - явно не съм се изразила добре, или ти не си ме разбрала: за мен учителите на 50+ и тези с призвание са две различни категории. Но са наистина УЧИТЕЛИ, с главни букви!!!
И на мен ми е мъчно и ми е болно :?

Лекарства след процедура се спират само след изрична консултация с лекуващия лекар!!!
*
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #44 -: Октомври 07, 2008, 23:29:29 pm »
Рали, съгласна съм почти изцяло с написаното от теб! Без едно:
- Хората, които в момента стават учители, стават такива, защото не могат да вършат нещо различно, мноооого рядко има хора с призвание!
Надявам се, че имаш в предвид тези момичета и момчета, които се записват да учат за учители, само ако не са ги приели за нищо друго.
И също се надявам, че ние сме от мнооооооооооого рядко срещащите се хора с призвание! :lol: :( :lol:
Не исках да пиша тук, но не се стърпях. Като цяло съм съгласна с повечето мнения. Искам да споделя някои неща с вас. Днес в часа на класа коментирахме филма "На учителя с любов". Идеята беше на децата. За нас, за мен и колегите ми учители в нашето училище,  те са деца, а не ученици. Първо е здравето и възпитанието им, а малко след това идва обучението. Преди години съм работила в училище-интернат. Там за децата си и майка, и баща, и учител, и възпитател, и приятел. Така се стремим да е и в нашето училище. Обичам децата, обичам професията си съм сигурна, че се справям добре! Не се оправдавам, но искам да кажа, че основните виновници за това положение са родителите, а после сме и всички ние - учители, приятели, роднини, държава... Следващият месец ще имаме комплексна проверка(само учителите ще ме разберат!) В продължение на 2-3 месеца, цяла банда от инспектори ти диша по цял ден във врата. Няма лошо в това, да проверяват, да посещават, нали някой го иска това от тях. Лошото е друго - н-р, че експертката ми по ИТ има стаж 3 месеца като учител изобщо, после се намърда с връзки в инспектората, работи 3-4 години, спука ни от проверки, излезе в майчинство и сега се връща пак. Основно като дойдат проверяват документацията, трябва тя да е изрядна. А това, че тази година не ни извикаха на ежегодните съвещания, защото имали съкращения в щата - оставам без коментар. Само помислете за следното - пак пример с моята експертка - учителка, преподавала 3 месеца ИТ е назначена за старши експерт по природонаучни дисциплини - математика, информатика, физика, ИТ... Същото ми е мнението и за хората, от които зависят нещата в родното образование! Ами как горкият човечец няма да мисли глупост след глупост след като не се е сблъсквал с реалността. Същото е и с авторите на учебници... Ох, много има за приказване, ама ще спирам, че имам да пиша още материали за уроците си утре!  :( Само да напомня един печален пример - преди седмица струвахме 6 месеца от смъртта на детето на наши приятели. Бащата отиде да работи в Гърция. Майката, за да не го изтърве(истина е в случая), тръгна и тя с него! Оставиха си двете деца сами да живеят тук в България, сами да се гледат, готвят, перат, .... можете да си представите как са се гледали само...за жалост детето си отиде, изгледано, на 18 години, след катастрофа, в чужда кола, посред нощ, с пияни приятели....
Такава е картината в цялото образование, а още по-тъжното е, че такава е и в цялата ни държава!

Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #45 -: Октомври 08, 2008, 06:41:00 am »
Рали, съгласна съм почти изцяло с написаното от теб! Без едно:
- Хората, които в момента стават учители, стават такива, защото не могат да вършат нещо различно, мноооого рядко има хора с призвание!
Надявам се, че имаш в предвид тези момичета и момчета, които се записват да учат за учители, само ако не са ги приели за нищо друго.
И също се надявам, че ние сме от мнооооооооооого рядко срещащите се хора с призвание! :lol: :( :lol:
Душе, да и имам и въпросите  :lol: :lol: :lol: И за едно си права и за другото :lol: :lol: :lol:

Лекарства след процедура се спират само след изрична консултация с лекуващия лекар!!!
*

    Zlatulka

  • *
  • 2153
  • Спермограма се прави САМО в клиника по стерилитет!
Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #46 -: Октомври 08, 2008, 09:51:39 am »
Аз също гледах с широко отворени очи репортажа. Меко казано бях потресена. За мен не е правилно да се хвърля вината на учителите защото техните ръце са вързани. Какво като му пишат забележка на някой ученик? Ами много важно. Ще му накривят шапката. Нещата се коренят в семейството и то в първите 7 години. Не може да не виждаш детето си и да искаш то да се самовъзпитава. Ми не става просто. Да, знам, че на много родители им се налага да работят като волове за да изхранват семействата си, но струва ли си цената.. Аз също бях луда глава през пубертета. Вършила съм много щуротии, но винаги ми е било вменявано от родителите ми, че всеки носи сам отговорност за постъпките си още откакто разбрах какво означава това. Та искам да кажа, че ако е посято семенце на роза няма как да поникне магарешки бодил. Всеки си има глава на раменете и може да се замисли какво върши и какви последствия ще имат постъпките му. Все пак не говорим за деца на 10 години, нали?
Аз например съм "за" да се върне намаляването на поведението в училищата и да се изключват ученици с лошо поведение. Да, може изведнъж рязко да намалеят учениците по училищата, но след това всеки, който иска да учи средно образование ще знае, че там "нема лабаво"  :D

Re: Репортажът за българските училища
« Отговор #47 -: Октомври 08, 2008, 13:57:04 pm »
Аз не гледах всичко, но съм потресена! Преди време се потресох, като си останах в болнични и сефте излезнах през делничен ден преди обяд навън из квартала и видях няколко групи ученици да си пият бирата в градинката 8O но това явно е било нищо. Изцяло съм съгласна с Рали, не виждам как може учителите да са виновни, като обществото го е докарало до там ... направо се чудя особено за софия откъде намират кадри. Това си го мисля от години, сега поне започна да се говори, ами преди време, основна тема (вярно, важна) бяха здравеопазването и заплащането на лекарите, и винаги съм се питала - ами учителите? какво ще правим с бъдещото поколение. И сега какво - горкото поколение :( с такива объркани ценности. Дано в по-зряла възраст успеят сами да наваксат тези пропуски и вярвам, че доста ще го направят.
Направо ми се вижда страшно и дано до времето, в което аз ще имам деца ученици, нещата са се променили :? Но цяло едно поколение си отрасна с тия объркани ценности :(

П.С. Бербатов май е бил добър ученик, а и ми се струва, че е добре възпитан :D
Благодаря ти, Бени!