Момичета, днес попаднах на тази статия и доста ми хареса. Там е обяснено подробно за играчките в различна възраст до 1 годинка
Към навършването на една годинка то вече трябва да е усвоило редица действия чрез тяхИграчката служи за забавление на детето и същевременно е средство, с което се помага за психическото му развитие.
В
първия месец от раждането идеалната залъгалка е ръката на майката.
След това на детето могат да се предлагат различни ярки играчки, такива, които издават различни звуци например. Едномесечното бебе разглежда играчките, поради което те се поставят на висящи стойки, не по-ниско от 50-70 см над легълцето му.
За хлапето от
два и половина до четири месеца играчките вече трябва да се окачват по-ниско, така че то да може да се "натъква" на тях, правейки движения, както и целенасочено да ги достига и хваща с ръце.
Заради безопасността му не трябва да се окачват едновременно много играчки, надути балони или играчки за елха.
От
петия месец, когато детето вече може продължително да лежи по корем, играчките следва да се поставят на разстояние, за да протяга ръце.
Детето се развива в процеса на активна дейност, така че може да разположите играчките на различни места в креватчето му, за да го провокирате да се движи, да се преобръща, да пълзи.
В рамките на един период на бодърстване на детето играчките трябва да се подменят, да се добавят нови, така че да се поддържа активността и интереса му и да се избегне умората.
След
шестия месец характерът на бодърстване се променя значително, като интереса към играчките се повишава.
Хлапето, което постоянно се упражнява в различни действия с играчки, овладява определени елементарни движения, които са свързани с особеностите на самата играчка. Така например още седем-осеммесечно то може само да се научи да хвърля и търкаля топка.
Желателно е от
осмия-деветия месец, когато детето е будно, заниманията му да са организирани в оградено пространство на пода или в специална кошарка, където да има по-големи предмети и точки за опора.
Като се вземе под внимание бързото развитие на детето в първата година от живота му играчките и условията за активност трябва своевременно да се променят, създавайки основа за по-нататъшното му развитие.
Когато е будно, с него трябва да се разговаря, като се стараете да получавате от него отговор на бебешкия му език.
Необходимо е да се стремите да го накарате да подражава изговора на срички, а по-късно и на думи.
Ако не искате детето на
девет до 12 месеца да разхвърля или чупи играчки, а да си играе с тях, за самостоятелни занимания може да му давате само тези предмети, които вече знае как да използва.
За да поддържате интереса му към играчките и действията с тях, трябва периодично да ги подреждате, да ги събирате и да ги слагате на местата им, като привличате вниманието на детето към този процес.
Към навършването на
една годинка то вече трябва да е усвоило редица действия с играчките и да се занимава непродължително време без помощта на възрастен.
Оставено само на себе си, детето на тази възраст, освен с играчките, се развлича като се придвижва (по какъвто и да е начин), разглежда какво има наоколо, наблюдава действията на възрастните, бърбори, възпроизвежда игри, в които с него са участвали възрастните, като същевременно гръмко изразява радост.
В същото време то не е способно да се развлича дълго време само и бързо се изморява.
Майката трябва да наблюдава действията на детето и своевременно да премине към друга дейност - да си поиграе с него, да му попее, да му поговори.
Хлапето трябва да има място за съхраняване на играчките - например кутия, в която то постепенно да привиква да прибира вещите си.
Всички умения, придобити от него през първата година, получават по-нататъшно развитие през втората и третата година от живота му.
Източник:
www.TiaBG.com